آخرین عناوین

چهارشنبه 7 مهر 1395-10:16 کد خبر:32119

به نام بازنشسته‌ها، به کام دولتی‌ها:

وقتی مراسم تکریم بازنشستگان مازندران با گلایه‌های آنان به پایان رسید

مراسم تجلیل از بازنشستگان استان مازندران در حالی با سخنرانی مسئولان دولتی برگزار شد که در نهایت با گلایه‌های فروخورده بازنشستگان به پایان رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، مراسم تجلیل از بازنشستگان استان مازندران توسط اداره کل تامین اجتماعی استان مازندران برگزار شد، طبق روال معمول برنامه‌های استانی در هر همایش و برنامه‌ها، دغدغه مسئولان بیشتر از اقشار است و برنامه امروز بازنسشتگان استان مازندران با چهار سخنرانی همراه بود و تنها فرد بازنشسته که در این جلسه فرصت صحبت پیدا کرد نصرالله دریابیگی بود که در این مراسم گاهی به نعل و گاه به میخ می‎زد تا هر دو گروه را داشته باشد.

دریابیگی تلاش دارد که حالت میاندار باشد، چون در این مراسم هم دولتی‌ها برایش دست زدند و هم بازنشسته‌ها و با این روش چند سالی است که در استان مازندران در حال فعالیت است.

11 هزار بیمه بیکاری بگیر

در مراسم تجلیل از بازنشستگان استان مازندران، مدیرکل تامین اجتماعی به اقدامات انجام شده در حوزه تامین اجتماعی مازندران و خدمات این سازمان به بیش از یک میلیون نفر در این سازمان اشاره کرد.

علی اصغر محمودی به حمایت تامین اجتماعی مازندران از کارگران بیکار خبر داد و گفت: 11 هزار کارگر استان مازندران از بیمه بیکاری استفاده می‏‌کنند.

دولت دهم و نهم همچنان مورد انتقاد

طبق روال گزارش‌های عملکرد همیشه پای احمدی نژاد و عملکرد دولت وی در سخنرانی‌ها وجود دارد و محمودی به عدم پایبندی دولت قبل در تعهدات خویش نسبت به تامین اجتماعی گلایه کرد و گفت: بخش اعظمی از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی مربوط به دولت قبل است.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران برای به دست آوردن دل بازنشستگان در یک بند با آنها در قابل دریافت حقوق ناکافی آنها همنوا شد ولی در اقدامی هدفمند بحث اقدامات دولتی در کاهش هزینه‌های درمانی مردم در طرح تحول سلامت را پیش کشید تا بتواند در کنار همنوا شدن با بازنشستگان خوش خدمتی به دولت کند و دین خویش را به دولت ادا کند.

وی حتی انتقال هزار و 500 بازنشسته به مشهد مقدس را جزء عملکرد تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای طرح کرامت انجام شد.

در ادامه مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران نیز برای اینکه یادی از دولت کرده باشد، بحث افتتاح مرکز آنژیوگرافی تامین اجتماعی را پیش کشید و این گزارش که بارها و بارها رسانه‌ای شد را دوباره مطرح کرد تا حرفی برای گفتن داشته باشد.

بدهکاری 400 میلیارد تومانی

محمد خورشیدی در ادامه به تلاش‌های انجام شده برای تکمیل ظرفیت اورژانس بیمارستان ولی عصر نیز اشاره کرد و از اختصاص اعتبار 5 میلیارد تومانی برای تکمیل این اورژانس که قرار است به صورت منطقه‌ایی خدمات دهد، اشاره کرد.

وی به موضوع طب بازنشستگی در ادارات تامین اجتماعی استان مازندران که هنوز اقدام اساسی برای اجرای این طرح صورت نگرفته است، اشاره و آن را جزء عملکردهای تامین اجتماعی اعلام کرد و به طرحی که هنوز اعتباری برای آن مشخص نشده رنگ و جلا بخشید و به بازنشستگان در ارتباط با ایجاد طب بازنشستگی درباغ سبز نشان داد.

مدیر درمان تامین اجتماعی پس از ایجاد امید درباره راه اندازی طب بازنشستگی، از کمبود اعتباری در این بخش گلایه و به عدم تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی که قول داده شد ولی عملیاتی نشد هم اشاره کرد و در بحث پرداخت مطالبات با مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز خصوصی همنوا شد و گفت: این سازمان 400 میلیارد تومان به مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان مازندران بدهکار است.

بعد از مدیر درمان تامین اجتماعی بالاخره نوبت به رئیس کانون بازنشستگان استان مازندران رسید، نصرالله دریابیگی که در این چند سال مرثیه خواندن دو جانبه را خوب بلد است، گاهی به دولتی‌ها می‌تاخت و گاهی هم از دولت حمایت می‎کرد.

گاهی به نعل گاهی به میخ

دریابیگی که خود را حامی کارگر می‎داند ولی با دولتی‌ها نشست و برخاست دارد و گاهی حتی از لابه لای نامه‌های محرمانه آنها خبر دارد، در صحبت‌های امروز هم با نمایندگان دولت همراه شد و هم تلاش کرد که دل بازنشستگان را به دست آورد، در بخشی از صحبت‌های خویش روحانی را دولتی غیر سیاسی و دوست دار تامین رفاه مردم اعلام کرد و دل معاون سیاسی، مدیرکل تامین اجتماعی، مدیر درمان تامین اجتماعی و حتی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی را به دست آورد و در بخشی از صحبت‌های خویش از وزیر کار به عنوان حامی کارگر و بازنشسته نام برد، ولی در عین حال از سیاست دولت در قبال عدم همسان سازی حقوق گلایه کرد، که در این بخش کارگران برایش دست زدند.

دریابیگی در ادامه بحث حقوق یک میلیونی بازنشستگان را نیز پیش کشید و حتی صدایش را بالا برد و این سوال را مطرح کرد که کدام نماینده مجلس، کدام وزیر و کدام استاندار می تواند با ماهی یک میلیون تومان زندگی کند؟

انتقاد از وزیر بهداشت

وی در ادامه به وزیر بهداشت و کسانی که طرح ادغام بخش درمان تامین اجتماعی و الحاق آن به وزارت بهداشت را مورد نقد قرار داد، گفت: اجازه ادغام بخش درمان تامین اجتماعی را به وزارت بهداشت نمی‎دهیم و در این بخش با وزارت بهداشت مخالفت کرد، البته بحث جلوگیری از ادغام تامین اجتماعی با وزارت بهداشت در حالی مطرح شد که تب  و تاب این جریان به کلی خاموش شد و حداقل در چند ماه اخیر این موضوع مطرح نیست.

تلاش طاقت فرسای دولت برای آرامش

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نفر آخری بود در این جلسه به عنوان سخنران در جایگاه قرار گرفت، علیرضا یونسی که به دلیل جایگاهی که دارد محکوم به حمایت از دولت است، گفت: دولت روحانی همه تلاش خویش را برای ایجاد آرامش و آسایش مردم هزینه کرد.

وی اضافه کرد: دولت در تبلیغات انتخاباتی گفت که برنامه دارد در کنار سانتریفیوژها چرخ زندگی مردم نیز بچرخد، به همین منظور طرح مذاکرات را در پیش گرفت و توانست در مذاکرات از حق مردم ایران دفاع کند.

یونسی هم دوباره بعد از سه سال پای دولت قبل را در عدم پیشرفت استان پیش کشید و گفت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی دولت دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ولی دولت در مدت سه سال در استان چهار هزار میلیارد تومان اعتبار از بخش‌های مختلف هزینه کرد.

وی در ادامه به بخشی از مشکلاتی که دولت برای دریافت پول نفت مواجه هست نیز اشاره کرد و افزود: قیمت نفت با وجود ارزانی در اختیار دولت قرار نمی‏‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه به مشکلاتی اجتماعی در استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات در استان نیاز به وحدت و همدلی داریم.

همه این صحبت‌های مطرح شد ولی حرف دل باز نشستگان، دریافت حقوق همسان و توجه به معیشت آنها بود که فقط دریابیگی درباره آن صحبت کرد و جلسه امروز هم در نهایت با گلایه‌های فروخورده بازنشستگان به اتمام رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :