آخرین عناوین

چهارشنبه 7 مهر 1395-12:23 کد خبر:32125

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد:

رویکرد پلیس اقتدار نرم است/ رشد۴۰ درصدی پرونده های زمینخواری در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران، با اشاره به تشکیل ۳۵ پرونده زمینخواری در استان از رشد ۴۰ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، سید محمود میرفیضی،فرماندهی انتظامی مازندران به مناسبت هفته ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای افزایش احساس امنیت در جامعه رسانه‌ها نقش موثری دارند.

وی با اشاره اینکه هدف ناجا ارتقا، جلب رضایت و امنیت عمومی جامعه است، افزود: افزایش مقبولیت ناجا، انضباط مالی، صرفه‌جویی، دانش‌محوری، کارآمدی، ولایت‌مداری، ترویج فرهنگ عاشورایی و جلوه‌های عملی به شعار سال که از سوی رهبری مطرح شد، از سری فعالیت‌های ناجا است.

فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه شعار ناجا برای زمان خاصی خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: این شعار تمام سیاست‌های ناجا را در طول سال در بر می‌گیرد.

وی، امنیت را نیاز ضروری هر جامعه دانست و گفت: با افزایش مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی باید فضایی ایجاد شود تا نظم و انسجام اجتماعی ارتقا یابد.

میرفیضی بحث اقتدار را توأم با مهربانی دانست و افزود: پلیس به دنبال اقتدار نرم و قدرت تفاهم با مردم است و این رویکرد وارد سیاست پلیس دنیا شد تا با کارآمدترین روش در کاهش جرائم، استفاده و موضوعات به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی افزود: اقتدار پلیس باید توام با عقل و تدبیر باشد با این رویکرد موضوعات امنیتی با ساز و کار اجتماعی حل می‌شود.

فرماندهی انتظامی مازندران سرمایه اجتماعی پلیس را مردم دانست و خاطرنشان کرد: اقتدار نرم، متناسب با رویکرد پلیس اسلامی است در این روش قدرت معنوی، تعهد و کارآمدی پلیس در پاسخگویی به مطالبات مردم به کار گرفته می‌شود.

میرفیضی با تاکید بر اینکه پلیس به دنبال این است تا از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کند، گفت: پلیس از ظرفیت جامعه 15 میلیونی فرهنگیان و دانش‌آموزان استفاده می‌کند و اثرات آن‌ را در کاهش تصادفات با استفاده از پلیس افتخاری شاهد بودیم.

*35 مورد پرونده زمین‌خواری

این مسئول به بحث پرونده‌های زمین‌خواری در مازندران پرداخت و گفت: 35 پرونده در مازندران تشکیل شد و امسال 40 درصد افزایش عملکرد داشتیم که در این رابطه 345 هزار مترمربع زمین به ارزش 96 میلیارد تومان رفع تصرف شد که نسبت به سال گذشته 26 برابر شد.

میرفیضی با اشاره به اینکه ناجا در بحث مبارزه با کالای قاچاق برخورد جدی دارد، افزود: یکی از موضوعاتی که مورد تاکید رهبری است مبارزه با قاچاق است که در این رابطه در 6 ماه نخست امسال 825 پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: 12 باند کالای قاچاق و اموالی به ارزش ریالی 15 میلیارد تومان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد انواع کالای قاچاق افزایش کشف داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران اضافه کرد: تمرکز پلیس در برخورد با قاچاقچیان سازمان یافته است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران در وقوع قتل 29 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت، تصریح کرد: در مازندران چهار درصد از قتل‌ها کشف شد.

*اجرای 100 برنامه در هفته ناجا

وی با بیان اینکه برنامه هفته ناجا در قالب 100 برنامه برون و درون سازمانی اجرا می‌شود، افزود: برخی برنامه‌ها ملی، استان، شهرستانی و محله‌ای است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه برنامه هفته ناجا از 9 مهر ماه سال جاری به مدت یک هفته در کشور و به تبع آن در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: برنامه هفته ناجا رویکرد فرهنگی، خدماتی، آموزشی، عملیاتی و ترافیکی دارد.

وی به بحث عملکرد پلیس در 6 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: مازندران از استان‌هایی است که قدرت کشف در بسیاری از جرائم بالا بوده است.

میرفیضی با اشاره به اینکه در 6 ماهه امسال 11 درصد درخواست مردمی در فوریت‌های پلیسی کاهش یافت، افزود: پلیس در برخورد با ناهنجاری‌ها 78 درصد افزایش، کشف کالای قاچاق 14 درصد افزایش، کشف مواد مخدر 66 درصد افزایش، دستگیری 39 درصد افزایش، کاهش قتل 29 درصد افزایش، شرارت 14 درصد کاهش، نزاع و درگیری 24 درصد افزایش، تصادفات 15 درصد کاهش، فوتی ناشی از تصادفات 16 درصد کاهش روبه رو بوده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 467 میلیارد ریال کلاهبرداری انجام شد و با دستگیری متخلفان نسبت به سال گذشته 78 درصد افزایش داشتیم، افزود: 16 کلاهبردار حرفه‌ای دستگیر و 51 مورد کلاهبرداری کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران، تصریح کرد: 46 میلیارد تومان کشفیات در بحث کلاهبرداری در مازندران طی 6 ماه گذشته صورت گرفت.

*کاهش 15 درصدی تصادف در مازندران

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال وضعیت مازندران از لحاظ کاهش تصادفات خوب بوده است، تصریح کرد: 33 درصد افزایش شماره‌گذاری خودرو، 174 میلیون تردد در سطح استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش سفر و تردد در استان  را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در 15 درصد کل تصادفات در استان کاهش را شاهد بودیم، گفت: هفت درصد در تصادفات فوتی، 10 درصد جرحی و 45 درصد در تصادفات خسارتی کاهش داشتیم.

*23 مورد قتل در 6 ماه نخست امسال

میرفیضی ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال 25 مورد قتل صورت گرفت که چند مورد متعلق به سال گذشته و 23 مورد از قتل‌ها امسال اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه شاخص قتل در کشور 10 درصد است و این میزان در مازندران به 29 درصد رسیده است، گفت: مازندران از استان‌های امن کشور است.

فرمانده انتظامی مازندران به بحث تخلفات فضای مجازی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های واقعی در جامعه از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد که در این رابطه 605 پرونده تشکیل شد که 83 درصد منجر به کشف شد.

*43 درصد کشفیات اینترنتی

این مسئول کشفیات در فضای مجازی را شامل 43 درصد سرقت اینترنتی، 26 درصد هتک حرمت، هفت درصد مزاحمت اینترنتی، هفت درصد هک سایت و رسانه‌های مخابراتی، 6 درصد کلاهبرداری اینترنتی و 11 درصد را شامل سایر جرائم در این مورد دانست و افزود: آموزش در کاهش از جرائم موثر است که پلیس 5 هزار و 750 نفر ساعت فعالیت آموزشی داشته است.

میرفیضی با بیان اینکه در حوزه عملکرد 110 پلیس 22 درصد کاهش تماس داشتیم، اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 208 هزار تماس با پلیس داشتیم که از این میزان 63 هزار تماس فوریت پلیسی بوده است.

وی افزود:در حوزه خدمات الکترونیکی 632 هزار فقره خدمات در حوزه خلاف، راهور، گذرنامه و ... به مردم داده می‎شود.

*کشف یک تن و 400 کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی مازندران کشف مواد مخدر و موضوعات این دست را در اولویت فعالیت‌ها پلیس دانست و گفت: امسال یک تن و 400 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در مازندران داشتیم که در مقایسه با میانگین کشوری مازندران 39 درصد افزایش داشته است.

این مسئول مقابله با خرده فروشان مواد مخدر را از وظایف پلیس در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دانست و ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته 30 برابر برخورد با خرده فروشان موادمخدر داشتیم.

میرفیضی با اشاره به اینکه در بحث دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر 100 درصد افزایش داشتیم، تصریح کرد: در عملیات‌های برجسته 10 درصد افزایش اقدامات داشتیم.

وی به بحث مقابله با اراذل و اوباش پرداخت و افزود: اراذل و اوباشی که آزاد هستند در کنترل پلیس قرار دارند 31 درصد از این افراد در زندان و یک مورد متواری است که در حال پیگیری هستیم.

*کاهش 5 درصدی سرقت

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه در بحث سرقت‌ها  پنج درصد کاهش داریم، ادامه داد: میانگین کشفیات سرقت در کشور چهار درصد است که 83 درصد از سرقت‌های مازندران منجر به کشف می‌شود.

این مسئول به کاهش 14 درصدی شرارت در مازندران اشاره کرد و گفت: 24 درصد کاهش نزاع و درگیری در مازندران داشتیم.

میرفیضی میانگین سنی تخلفات در مازندران را از صفر تا 14 سال را نیم درصد دانست و اظهار کرد: 24 درصد از متخلفان نوجوان و جوان هستند و 69 درصد متخلفان در مازندران را 25 تا 39 سال تشکیل می‌دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :