آخرین عناوین

پنجشنبه 8 مهر 1395-9:0 کد خبر:32131

هشدار شدید دبیر کانون مساجد مازندران!!!

جلوگیری از علم‌گردانی غیرمتعارف در ایام محرم

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: دستور داده شد، در ایام محرم از علم گردانی غیرمتعارف جلوگیری شود.


به گزارش خزرتیترخبر، محمد فوقی در نشستی خبری اظهار داشت: از ابتدای خلقت؛ امر به معروف امری فطری،غریزی و عقلی بوده که مصادیق این فریضه مهم نیز تاکید و امر به هرآنچه در چارچوب قوانین و نهی از آنچه که انجام یا ترک آن موجب خسارت و ضرر به جامعه است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی و نظارت همگانی بوده که نباید در جامعه اسلامی ساکت و بی تفاوت باشیم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: مهمترین هدف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده  که مردم در کنار عزاداری‌ها باید به این فریضه مهم توجه کنند تا همه با هم از آسیب‌ها جلوگیری کنیم.

فوقی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی وظیفه پیگیری دارند که مهمترین وظیفه معرفت زایی نسبت به حماسه عاشورایی و بدعت زدایی نسبت به خرافات‌ها در عزاداری‌ها است که در این زمینه قمه زنی به صفر رسیده است.

وی گفت: در ایام محرم از علم گردانی غیرمتعارف جلوگیری و به چاپخانه‌ها دستور داده شد تا از چاپ تصاویر خودداری کنند.

فوقی افزود: امسال 31 کانون فرهنگی و هنری در ایام محرم آسیب شناسی و ساماندهی مناسبت‌های مذهبی و مسئله محرم را پیگیری می‌کنند.

وی بیان کرد: برخی از کانون‌ها در زمینه عفاف و حجاب، عقاید اسلامی، فرهنگ عاشورا، القاعده، داعش و سلفی‌ها که فهم نادرستی از قرآن دارند برگزار می‌شود.

دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران گفت: هزار و 52 امام جماعت در سطح استان در خصوص کاهش آسیب اجتماعی، ازدواج، طلاق، بی بندو باری و اعتیاد در مساجد در ماه محرم بیان دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :