آخرین عناوین

پنجشنبه 8 مهر 1395-9:30 کد خبر:32132

تخریب ضعفا و چراغ سبز به....؟؟؟

مانور زمین‌خواران با دور زدن قانون در مازندران

تکلیف هزارن هکتار زمین کشاورزی که از روی رابطه و ....به ویلا و اماکن تفریحی برای سرمایه داران تبدیل شده است چه می شود ؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، روز گذشته در خبری آمده بود که ربیع فلاح استاندار مازندران در جلسه ای عنوان کرد که ساخت و سازهای بی رویه در مازندران متوقف شد.

هر چند خبر توقف ساخت و ساز بی رویه خبر خوبی ست ولی این پرسش مطرح است که در حال حاضر با توجه به اوضاع و احوال خاص اقتصادی آیا اصلا ساخت و سازی صورت می گیرد؟

همگان شاهدند که ساخت و سازها ی معمول به علت رکود نیمه کاره رها شده و بسیاری از مردم منطقه استان مازندران را با مشکل مواجه کرده است.

 در ضمن این سوال همچنان بدون پرسش مانده است که تکلیف هزاران هکتار زمین کشاورزی که از روی رابطه و ....به ویلا و اماکن تفریحی برای سرمایه داران تبدیل شده است چه می شود؟

این ویلاها و اماکن آنقدر زیادند هستند که تقریبا در تمامی مکانها و زمین های گران قیمت استان قابل مشاهده هستند. 

جالب این که با تحقیق به عمل آمده کارشناسان مربوطه عنوان کردند که طبق قانون، امکان تبدیل زمین کشاورزی به مسکونی وجود ندارد.

بنابراین ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی از نظر قانونی خلاف آشکار است و تنها با دور زدن قانون این امر میسر می شود پس با این حساب هرگونه وجهی که در این میان رد و بدل شود، غیرقانونی ست.

در ضمن عده ای سودجو به بهانه ساخت خانه سالمندان، و امثالهم ... زمین‌های کشاورزی را با تغییر کاربری در زمانی اندک تبدیل به اماکن تفریحی می کنند و از این طریق به سود هنگفتی رسیده و می رسند.

پرسش این است که آیا افراد زیادی که با سو استفاده زمین‌های سرسبزکشاورزی را به مکانهای تفریحی کرده اند به مقامات مسئول پاسخگو هستند یا....

پرواضح است که تغییر کاربری به راحتی میسر نمی باشد ولی آنچه مسلم است این تغییرات با آگاهی صورت گرفته و منافع هنگفتی را نصیب عده ای سودجو کرده است.

به هر حال امیدواریم مسئولین امر که با تخلفات کوچک قشر ضعیف جامعه بشدت برخورد می کنند در اینگونه موارد هم رفتار عادلانه ای داشته باشند و از زمین‌های کشاورزی و جنگلهای سرسبز حفاظت بهتری به عمل آورند تا چهره زیبای استان سرسبزمان همچنان زیبا بماند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :