آخرین عناوین

جمعه 9 مهر 1395-12:1 کد خبر:32153

اشتباه سهوی یا هدف‌دار؟!

آیا فرماندار فریدونکنار به‌دنبال بسیج سکولار است/ آقای فرماندار! بسیجیان منتظر عذرخواهی شما هستند

فرماندار فریدونکنار که در ابتدای حضور خود در این شهرستان ، سعی در تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا را داشت امروز در مقابل شهدا قرار گرفته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بصیرنیوز، در روز گذشته دیداری از سوی فرمانده‌هان پایگاه‌های مقاومت بسیج فریدونکنار با فرماندار شهرستان در محل دفتر فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اظهاراتی عجیب و توهین‌آمیز بیان کرد که موجب اعتراض بسیاری از بسیجیان شهرستان فریدونکنار پس از پایان جلسه شد.

وی در این اظهارات خود گفت:هر جا بسیج وارد سیاست شد مشکل ایجاد کرد.

این اظهارات توهین‌آمیز در حالی از سوی مدیریت ارشد شهرستان بیان می‌شود که گروه عظیمی از مردم شهرستان فریدونکنار بسیجی بوده و این مردم در تمامی صحنه‌های سیاسی و انقلابی حضور داشته و بالاترین درصد حضور در عرصه‌های سیاسی بین شهرستان‌های استان مازندران از آن مردم شریف و فهیم شهرستان فریدونکنار بوده است.

متاسفانه دامنه این اظهارات توهین‌آمیز نه تنها شامل بسیجیان شهرستان می‌شود بلکه سراسر بسیجیان در کشور و حتی خارج از آن را که با افکار بسیجی بوده نیز دربر خواهد گرفت.

منفردی در این بین مصادیق ایجاد اشکال حضور بسیجیان در عرصه سیاست را بیان نکرد تا ابعاد موضوع بیشتر نمایان شود.

این اظهارات در حالی از سوی فرماندار شهرستان فریدونکنار بیان می‌شود که متاسفانه در طول سال‌های گذشته این شهرستان دارای مشکلات و معضلات فراوانی بوده که مهم‌ترین آن همین انتخاب فرماندار بوده است.

تا به امروز و با گذشت سه سال از عمر دولت یازدهم هنوز استانداری مازندران برای شهرستان فریدونکنار به یک فرماندار مورد اعتماد دست پیدا نکرده تا سکان اداره شهرستان را برای حداقل یک سال به دست وی بسپارد.

فرماندار شهرستان که در ابتدای حضور خود در فریدونکنار با حضور در گلزار شهدا سعی در تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا را داشت، امروز با این اظهارات در مقابل شهدا قرار گرفته است، مگر غیر از این بوده است که شهدا با حرکت در مسیر انقلاب و کار بسیجی دست به سیاسی‌ترین انتخاب موجود زده‌اند.

باید گفت متاسفانه ایجاد بسیجی سکولار از مهم‌ترین طرح‌هایی است که از سال‌های گذشته در حال پیگیری است.

این تفکر، بسیجی منهای سیاست می‌خواهد، بسیجی که در عرصه‌های سیاسی حضور نداشته و فقط در عرصه‌های نظامی اسلحه به دست گیرد و دنبال دشمن خارجی باشد فارغ از اینکه دشمنان و مرعوبین داخلی چه می‌کنند، لطمه‌های این مرعوبین داخلی به ارزش‌های انقلاب اسلامی کمتر از دشمنان خارجی نیست.

به اعتراف دوست و دشمن حضور بسیجیان در تمامی عرصه‌های کشور از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از رمزهای پیشرفت کشور است، حضور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر عرصه‌های مهم حضور بسیجیان است که منشا خیر و برکت بسیاری برای کشور شد.

در عرصه سیاسی نیز ثبات و امنیت کشور و صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی به سایر کشورهای دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های سیاسی بسیجیان است، امروز عرصه معادلات قدرت در سطح منطقه توسط بسیجیان بی‌ادعا و گمنامی در حال رقم خوردن است که سرلشگر پاسدار قاسم سلیمانی یکی از مهم‌ترین بسیجیان این عرصه است.

امروزه بسیاری از مسئولان دولتی جایگاه ریاست خود را مدیون همین بسیجیان بی‌ادعایی هستند که شبانه‌روز برای تامین امنیت مردم ایران کیلومترها آن طرف‌تر در حال مبارزه با جریان‌های تکفیری و تروریستی است.

مقام معظم رهبری در دیدار جمع باشکوهی از بسیجیان در 6 اذر ماه 1390 در این مورد می‌فرمایند: بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده، سیاسی‌كار و جناحی نیست، بسیج مجاهد است اما بی‌انضباط و افراطی نیست، عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، بابصیرت است اما ازخودراضی نیست، اهل جذب حداكثری است اما غیور است و درباره اصول تسامح نمی‌كند.

متاسفانه امروزه تخریب نهادهای انقلابی و متهم کردن آنها رویه بسیار خطرناکی شده است که از سوی دولت‌مردان دولت یازدهم به شکل‌های گوناگون در عرصه سیاسی کشور نمایان می‌شود، این رویه تا سطوح پایینی مدیریتی در سطح شهرستان‌ها در دولت در حال امتداد است و با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات شدت بیشتری نیز می‌یابد.

دولت‌مردان دولت یازدهم به دلیل شکست‌های سیاسی مختلفی که در عرصه بین‌المللی و اقتصادی از رفقای گرمابه و گلستان خود خورده‌اند امروزه به دنبال فرافکنی بوده و سعی در متهم کردن نهادهای انقلابی و نظامی در بدعهدی و بی‌تعهدی شرکای غربی خود دارند و این نهادها را مسئول شکست خوردن خود می‌دانند.

جا دارد که مسئولان استانداری مازندران نسبت به این اظهارات واکنش در خوری از خود نشان دهند تا پیش از این شاهد بیان این اظهارات سخیف از سوی مسئولان شهرستانی نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :