آخرین عناوین

جمعه 9 مهر 1395-13:47 کد خبر:32154

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

باد و باران در راه مازندران/ آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از اواخر امروز مجدداً با تقویت سامانه بارشی به‌ تدریج شاهد بارندگی و وزش باد در استان هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازفارس، احمد اسدی در شهرستان ساری اظهار کرد: از چهارشنبه‌ شب با ورود سامانه بارشی شاهد بارندگی، وزش باد ( برخی مناطق شدید) و کاهش دما در مازندران بودیم که به‌ تناوب تا پایان روز پنج‌شنبه در استان تداوم داشت.

وی تصریح کرد: بیشترین بارش اتفاق افتاده ناشی از این سامانه از نوشهر 51، ساری و رامسر 44، قائم‌شهر 41، دشت‌ناز 34، گلوگاه 29، پل‌سفید 27، آمل 24، بابلسر 23 و بندر امیرآباد 21 میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: دمای هوای استان حدود پنج تا 12 درجه و در ایستگاه سیاه ‌بیشه تا 17 درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

این مسئول یادآور شد: روز گذشته گرم‌ترین دمای سطح مازندران از بابلسر با 22 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما از آلاشت با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسید.

اسدی به کاهش ناپایداری آسمان مازندران اشاره کرد و افزود: از اواخر امروز مجدداً با تقویت سامانه بارشی به‌تدریج از سمت غرب مازندران شاهد بارندگی و وزش باد در استان هستیم که بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در غرب استان است.

وی با اعلام اینکه در این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌های غرب استان وجود دارد، تصریح کرد: مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان گاهاً مه‌‌آلود و با کاهش دید همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اظهار کرد: انتظار داریم ار روز یک‌شنبه جو پایداری در آسمان مازندران حاکم شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امشب و فردا به‌ صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و برای فعالیت صید و صیادی مناسب نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :