آخرین عناوین

جمعه 9 مهر 1395-14:13 کد خبر:32156

گزارش سفر وزیر ارتباطات به مازندران:

از مخالفت با صادرات فصلی تا ‌آمار عجیب تعداد سیم کارت های فعال مازندرانی ها

وزیر ارتباطات که از طرف رئیس جمهور به عنوان وزیر معین مازندران نیز تعیین شده است برای دومین بار در یکماه گذشته امروز(جمعه)۹ به مازندران آمد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت،ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كه با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و جانشين رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور در مازندران برگزار شد، اشتغال را از دغدغه هاي اصلي مازندران برشمرد و ياد آور شد: يكي از مباني مهم پذيرفتن اين ماموريت از سوي وزير ارتباطات، تقويت اشتغال در حوزه ict در مازندران با توجه به زيرساخت هاي موجود و وجود منابع انساني نخبه و دانش آموخته در اين رشته بوده و بايد نهايت اهتمام در بهره گيري از اين ظرفيت در جهت تقويت فضاي كسب و كار در استان صورت گيرد.

ربیع فلاح:در سال 94، بالغ بر 650 مصوبه در ستاد تسهيل به تصويب رسيد

ربيع فلاح، با اشاره به اين كه 20 شركت كشور، فعاليت مختلف آموزش، ترويج و توليد محتواي ict و اشتغال را در استان دنبال مي نمايند، تصريح كرد: يكي از مسيرهاي اصلي تقويت اشتغال ict است.

استاندار در ادامه با اشاره به اين كه با توجه به تاكيد رييس جمهور محترم، توزيع بسته رونق اقتصادي واحدهاي توليدي با حضور موثر و مستمر مديران دستگاه هاي اجرايي، مديران بانك ها و بخش خصوصي در اولويت هاي كاري استان قرار دارد، اعلام كرد: در سال 95 ادبيات جديدي در توزيع اين بسته در ميان مديران و دستگاه ها تعريف شده و تا كنون اين تسهيلات در حساب 442 واحد توليدي متقاضي نشسته است و مازندران بر اساس آمار در رتبه نخست كشور در اين راستا قرار دارد.

رييس ستاد تسهيل سرمايه گذاري و رفع موانع توليد استان، با بيان اين كه بانك ها در مازندران در اجراي بسته رونق توليد تغيير رويه داده اند و در سال جاري در جاهايي ورود شده است كه پيشتر خط قرمز بانك ها محسوب مي شد كه جاي قدرداني دارد، گفت: در سال 94، بالغ بر 650 مصوبه در ستاد تسهيل به تصويب رسيد، 180 واحد توليدي راكد راه اندازي و 300 واحد كارگشايي شده است.

طهماسبی: تنها نصف تلفن های واگذار شده مازندران فعال است

در آغاز اين جلسه معاونين استاندار و برخي از مديران دستگاه هاي اجرايي به بيان گزارش فعاليت ها، اقدامات و انتظارات خود در جهت تسهيل برنامه ها در حوزه متبوع پرداختند.

از جمله علی طهماسبی؛ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران که  در گزارش خود گفت: در این استان افزون بر هفت میلیون قطعه سیمکارت تلفن همراه واگذار شد که تنها سه میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه هم اکنون فعال است. 

وی همچنین اعلام کرد که حدود ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تلفن همراه در مازندران دارای اینترنت همراه هستند.

 استان مازندران بر اساس برآوردهای ثبت احوال هم اکنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین از برخورداری ۸۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت خبر داد .

مازندران بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ بیش از سه هزار و ۶۰۰ روستا دارد که ۴۵ درصد جمعیت استان در آنجا زندگی می کنند .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندرا نگفت که تا پایان سال ۹۶ حدود ۸۰۰ روستای دیگر استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند. وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد از دانشجویان مازندران در رشته آی سی تی به تحصیل اشتغال دارند ، گفت که این استان با رتبه دومی در زیرساخت آی سی تی در کشور می تواند

واعظی:با وجود بازارهاي فصلي براي صادر كنندگان كشور مخالفيم

واعظي،سپس در نشست با بخش خصوصي در اتاق بازرگاني استان حاضر شد و در حاشيه  آن با اشاره به اين كه امروز جلسه بسيار خوبي در اتاق در خصوص صادرات داشتيم، گفت: با توجه به افزايش توليد مركبات، كيوي، مرغ، محصولات لبني و آبزيان استان، علاوه بر تامين نياز مصارف داخل كشور، در خصوص گشودن راه هاي صادرات به كشورهاي مختلف بويژه روسيه تبادل نظر موثري صورت گرفت.

وي با اشاره به اين كه بنده وزير مسئول كميسيون مشترك اقتصادي ايران و روسيه هستم و پيشتر مذاكراتي را در خصوص كاهش تعرفه صادراتي، تسهيل امور و قرار گرفتن شركت هاي داراي محصول ايراني در ليست روس ها انجام داده ايم، گفت: بزودي در راستاي ايجاد بازار دائمي محصولات مازندارن در روسيه با طرف روسي و كشورهاي هدف وارد مذاكره خواهيم شد.

واعظي با اشاره به اين كه با وجود بازارهاي فصلي براي صادر كنندگان كشور مخالفيم، خاطر نشان كرد: برخي از موانع صادرات در داخل كشور وجود دارد كه ان شاء الله بخشي از آن از سوي استاندار و بخشي از طرف ما در تهران دنبال و رفع خواهد شد.

به دنبال میانبری برای کیوی

وزير ارتباطات با اشاره به اين كه كاهش تعرفه هاي گمركي در سايه توافق دو جانبه با طرف روسي كاهش خواهد يافت و اين جانب مذاكرات در اين راستا را آغاز كرده ام، افزود: تا دسامبر اميدوارم گام نخست برداشته شود و تا راه حل نهايي براي كيوي و مركبات، در تلاشيم تا راه ميانبري را براي حل مساله بيابيم و اميدوار هستم كه تا سال آينده تعرفه را پايين بياوريم.

وي با بيان اين كه مازندران تواني بيشتر از وضع فعلي براي صادرات دارد كه دولت بايد بيشتر تقويت كند، افزود: بخش خصوصي بايد خود بيش از گذشته اهتمام كند و با هم افزايي برندي را درست نمايند كه شناخته شده باشد.

بازدیدهایی با طعم برنج/ مذاکره برای توسعه صادرات کشاورزی به ترکیه و آذربایجان

واعظی که توسط استاندار ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی مازندران همراهی می شد ابتدا از یک کارخانه شالیکوبی مدرن در ساری بازدید کرد.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور در مازندران سپس به بازدید مزرعه پرورش رتون برنج در شهرستان ساری رفت .

رتون یا ' دو نوج ' به زبان مازندرانی به پرورش و بارآوری ساقه برنج در شالیزار پس از برداشت اول گفته می شود .

وزیر ارتباطات در پایان این بازدید به خبرنگاران گفت : سیاست دولت حمایت از کشاورزان و برنجکاران است و به همین دلیل سیاستی را اتخاذ کرده تا در زمانی که برنج داخلی وجود دارد مانع از حضور برنج خارجی در بازار شود.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه گفت : برنجی که در استان مازندران تولید می شود دارای کیفیت بسیار خوبی است که هم می تواند نیازمندی های داخل کشور را تامین کند و هم می توان با توجه به مرغوبیت ، بخشی از آن را به خارج صادر کرد.

وی افزود : با توجه به این که وزارت ارتباطات مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه ، ترکیه و آذربایجان است ، در صددیم تا مذاکره کینم که فضا برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران به آن کشورها فراهم شود.

واعظی توضیح داد : در سفری که چند ماه پیش به روسیه داشتم با مسئولان آن کشور از جمله وزیر کشاورزی صحبت کردم که تعرفه صادرات محصولات کشاروزی را پائین بیاورند تا صادرکنندگان ما بتوانند محصولاتشان را به بازار روسیه صادر کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :