آخرین عناوین

شنبه 10 مهر 1395-8:41 کد خبر:32158

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی:

تعطیلی خانه صنایع‌دستی شهر ساری را باید ناشی از سوءمدیریت دانست

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه تعطیلی خانه صنایع‌دستی شهر ساری را باید ناشی از سوءمدیریت دانست، از پیگیری دلایل تعطیلی خانه صنایع‌دستی ساری خبر داد.


به گزارش  خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، محمد دامادی با اشاره به تعطیلی خانه صنایع‌دستی شهر ساری، گفت: سال‌هاست که به هنر- صنعت‌های کشور در حوزه‌های مختلف بی‌توجهی می‌شود و برنامه مشخص و مدونی برای به سامان رساندن آن‌ها وجود ندارد چراکه هنوز ضرورت فاصله از اقتصاد نفتی درونی و بسط داده نشده است لذا باید مشکلات پیرامون خانه صنایع‌دستی شهر ساری را نیز برگرفته از این مضوع و نبود اراده جمعی برای سامان‌دهی وضعیت هنرمندان و صنعت‌کاران حوزه صنایع‌دستی دانست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واگذاری املاک دولت باید طبق قوانین، شرایط خاصی و رعایت عدالت به درست‌ترین شکل انجام شود، هرچند دیوان محاسبات در این زمینه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه پیگیر دلایل تعطیلی خانه صنایع‌دستی ساری خواهد بود تا به زودی  مرتفع شود، گفت: واگذاری‌ها به بخش خصوصی به ذات با هدف مرتفع کردن مشکلات صورت می‌گیرد بنابراین اگر قرار است با این کار مشکلات دو چندان شوند دلیل عقلانی و منطقی برای واگذاری وجود نخواهد داشت به همین دلیل باید مشکلات موجود را ناشی از سوءمدیریت و نداشتن برنامه دانست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: خانه‌های صنایع دستی مثل خانه‌های باستان‌شناسی، با ایده‌ و اهداف خاصی راه‌اندازی شدند؛ اما متاسفانه به خوبی از این خانه‌ها استفاده نمی‌کنند. ممکن است در هر خانه صنایع دستی، ۱۰ اتاق بیشتر نباشد و تعداد کمی از هنرمندان بتوانند در آن کار کنند، لذا با وجود ۳۰۰ هزار هنرمند در کل کشور، زمان زیادی می‌برد تا همه هنرمندان بتوانند از این خانه‌ها استفاده کنند.

خانه صنایع دستی مازندران (سیمرغ) اردیبهشت‌ماه سال گذشته افتتاح و بعد از مدتی، به ‌دلیل مشکل فنی و حقوقی فعالیت آن متوقف شد و منتظر پاسخ دیوان محاسبات اداری است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :