آخرین عناوین

شنبه 10 مهر 1395-8:55 کد خبر:32160

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی:

استان مازندران سرشار از نعمت و محصور در محرومیت‌هاست

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اعلام اینکه مازندران همه نعمات را با هم و یکجا دارد ولی از استانهای محروم کشور است، گفت: در حال حاضر آب شرب مشکل اساسی مردم مازندران است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، نانوا کناری، که در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران سخن می‌گفت، با اظهار مطلب فوق افزود: مازندران ظرفیت بسیاری مناسبی در حوزه اقتصادی دارد و این موضوع سابقه تاریخی دارد و مربوط به حال حاضر نیست و در حال حاضر مازندران به جای جذب نیروی انسانی از دیگر استان‌های کشور به استانی که بیشترین مهاجر را دارد تبدیل شده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مازندران استان برتر در تولید برنج کشور است، ولی کشاورزان در زمان کشت تشنه آب هستند و با مشکل کم آب مواجه اند و این در حالی که مازندران پرباران ترین استان کشور است.

وی با بیان اینکه مراجعات مردمی و بررسی شاخص‌ها نشان می دهد که اوضاع مالی مردم استان مناسب نیست، افزود: امروز سردهنه‌های رودخانه‌های ما همانند دوران گذشته به شکل سنتی است و هرکسی به شکل سنتی برای آنکه آب را به مزارع خود هدایت کند، سردهنه ها را به سمت مزارع خود منحرف می کنند و این روش از ۱۰۰ سال پیش تاکنون تغییر نکرده است.

نانوا کناری، با اعلام اینکه در حوزه ITوICT حمایت مناسب انجام می شود و زیر ساخت‌ها فراهم است، گفت: این ظرفیت در استان باید تبدیل به ثروت شود.

در این جلسه، نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ با اشاره به اینکه امنیت شغلی در شهرک‌های صنعتی استان وجود ندارد و افراد برای اشتغال در آن اقبال نشان نمی‌دهند، گفت: امروز مهمترین دفاعی که در کشور وجود دارد، این است که چالش‌ها را در حوزه مدیریت برطرف کنیم، با وجود اینکه مازندران رتبه دوم را در بحث ITو ICT دارد، اما بیشترین تولید علمی این حوزه در مرکز کشور انجام می گیرد و اگر بخواهیم جوانان تحصیلکرده استان را به تهران بکشانیم بر جمعیت تهران افزوده خواهد شد.

عبدالله رضیان با بیان اینکه واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وزیر معین استان و رییس اتاق مشترک صادرات ایران و حاشیه دریای خزراست، ادامه داد: مرکبات محوری‌ترین تولیدات استان است و در حال حاضر زمان تولید نارنگی ژاپنی است که در سال گذشته این محصول با قیمت دو هزار ۵۰۰ تومان از کشاورز خریداری می شد ولی امسال به قیمت هزار تومان خریداری می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :