آخرین عناوین

سه شنبه 13 مهر 1395-9:8 کد خبر:32215

فرمانده مرزبانی مازندران مطرح کرد:

دُم خروس از میان محموله‌های بندر امیرآباد بیرون زد!/ کشف کشتی مشروبات الکی

فرمانده مرزبانی استان مازندران، گفت: در سالجاری 304 شناور متخلف در آب های مازندران توقیف شده و محموله مشروبات الکلی در بندر امیرآباد خنثی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، هوشنگ حسینی در کنفرانس خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سالن اجتماعات دریابانی استان مازندران، با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دریابانی در سراسر کشور امنیت دیانوردی است، اظهار کرد: مسئولیت دریابانی در مقابل افرادی است که با شناورهای مختلف دریایی تفریحی و مسافربری، صید و صیادی تجارت یا تردد می کنند.

وی افزود: در 5 سال گذشته کوچکترین ناامنی در مازندران وجود ندارد و مردمان این استان بسیار قانونمدار هستند و امنیت را برای تمامی مسافران مهیا کردند.

حسینی با اشاره به اهمیت امنیت دریانوردی، تصریح کرد: در فصول مختلف استفاده از دریا متفاوت است و برای موفقیت در ساماندهی این شناورها، مشخصات کامل آنها را در اختیار داریم.

فرمانده مرزبانی استان مازندران، خاطرنشان کرد: مازندران برای نخستین بار در کل کشور موفق شد ساماندهی شناورها را در کنترل عملیاتی مرزبانی و دریابانی قرار دهد.

این مسئول، با بیان اینکه همه شناورهای تفریحی در دریای مازندران زرد رنگ هستند، تصریح کرد: شناورهای صیاد قرمز، اتوبوس‌های دریایی آبی و شناورهای انتظامی به رنگ ماشین‌های مرزبانی و آبزیان سبز هستند.

وی با اشاره به اینکه در چندین مرحله این امر را اطلاع‌رسانی کردیم تا مشکلی برای مردم در این استان ایجاد نشود، گفت: ایمنی و استاندارد بودن شناورها شاخص‌های مهم آنها است که در کنترل مرزبانی قرار دارد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح سالمسازی دریا، اظهار کرد: حدد 20 میلیون نفر در ایام تعطیل به مازندران می‌آیند که بسیاری از آنها برای دریا به این استان سفر می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان مازندران با بیان اینکه دریا در مازندران امن و بدون فعالیت‌های ناشایست است، افزود: بیش از 304 فروند متخلف فاقد مجوز، عدم رعایت نکات استاندارد و دارا بودن مولفه‌های ایجاد مزاحمت را توقیف کردیم.

این مسئول، گفت: بیش از 460 رشته دام غضروفی، 23 هزار و 962 رشته دام فلس‌دار، 8029 مرحله کنترل ایستگاه‌های قایقرانی و گشت‌زنی با 8591 مرحله انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از 11 هزار و 290 نفر را در ارتباط با طرح دریا آموزش دادیم، خاطرنشان کرد: بیش از 2146 نفر را از مرگ حتمی با کمک همه شناورهای تفریحی و هلال‌احمر نجات دادیم.

حسینی افزود: 8 درصد در تعداد غرق‌شدگان کاهش در دریای مازندران گزارش شده و در بسیاری از بخش‌ها مانند برگزاری جلسات، تذکر و ارشاد درباره بدحجابی، تذکر به منظور جلوگیری برای مزاحمت نوامیس عملکرد افزایش یافت.

وی به آغاز هفته ناجا اشاره کرد و گفت: افزایش اعتماد عمومی برای مشارکت مردمی و توسعه رویکرد جامع محوری مرزبانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ناجا است.

فرمانده مرزبانی استان مازندران، تاکید کرد: در 487 کیلومتر مرز آبی مازندران نمی‌توانیم به تنهایی امنیت را برقرار کنیم و نیاز به مشارکت مردم برای این امر مهم است.

این مسئول، خاطرنشان کرد: مرزنشینان باید بدانند که مرزبانی در تمامی حوزه سرزمینی دریا در خدمت آنها قرار دارد، در بحث شناوری هم تا حدود 30 درصد تقویت شدیم و آموزش‌های مناسبی را نیز برای ارتقای توانمندی آنها انجام گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح مردم‌یاری با حضور تیم پزشکی دریابانی در میان مرزنشینان نیز از سوی مرزبانی صورت گرفته است و تجلیل از خانواده بزرگ دریابانی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه مرزبانی در برخورد با برداشت‌های غیر مجاز چه اقدامی انجام داده است، اظهار کرد: 168 پرونده در بحث برداشت و احداث غیرقانونی در مازندران داشتیم که از آن جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده مرزبانی استان مازندران با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های شش ماه دوم این مرزبانی، تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه شش ماه دوم بحث صید و صیادی است که برای کنترل این شرایط حضور مستمری داریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه استحفاظی دریای خزر در استان مازندران قاچاق کالا و ارز صورت نمی‌گیرد، گفت: در بندر امیرآباد یک محموله مشروبات الکلی تنها موردی بود که با هوشیاری سرویس‌های اطلاعاتی کشف شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :