آخرین عناوین

سه شنبه 13 مهر 1395-9:40 کد خبر:32217

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

نوشهر رکوردار شمار غریق در دریای مازندران است

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به غرق شدن ۸۶ نفر از شروع تا پایان طرح‌های سالمسازی دریا گفت: نوشهر با ۲۳ غریق در استان رکوردار بوده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومي اداره کل پزشكي قانوني مازندران،از شروع تا پایان طرح دریا تعداد هشتاد و شش نفر( 86 ) نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که از این تعداد 79 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نشان نمی دهد.

نوشهر رکوردار غرقی

براساس اين گزارش، در اين مدت شهرستان هاي  نوشهر با 23 ، بابلسر با 15 و محمود آباد با 13 مورد  فوتي بيشترين و شهرهای جویبار و میاندرود هر کدام با یک  مورد کمترین فوتی ناشي از غرق شدگي را داشتند.

تفکیک محل غرق شدگی

از كل موارد غرق‌شدگي در چهار ماهه (خرداد ، تیر ، مرداد ، شهریور) امسال، همگی در خارج ازطرح دریا جان باخته‌اند. ضمن اینکه 75 درصد از غرق شدگان غیر بومی و ما بقی بومی هستند.

شهریور ماه بیشترین غرقی

بر اساس آمارها، بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به شهریور ماه با 30  ، مرداد با 29، تیر با  16 و  خرداد با 11 مورد به ثبت رسید.

بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند

بررسی ها نشان می دهد، بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 32 مورد هستند و بعد از آن 11 تا 20 با 20 مورد و 31 تا 40 با 12 مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

9 غرقی در هفته اول مهر

براساس این گزارش، در هفته اول مهر سالجاری تعداد 9 نفر (همگی مرد) در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در  مدت مشابه سال قبل  تعداد آن 3 نفر هستند .

از این تعداد در شهرستان های بابلسر 3 نفر ،ساری و چالوس هر کدام 2 نفر ، محمودآباد و عباس آباد هم هر کدام یک مورد به ثبت رسید.

همگي اين افراد با وجود توصيه ها و هشدارهاي مكرر، محدوده هاي ايمن سازي نشده و خارج از طرح را براي شنا انتخاب كرده بودند .

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : شهرستان های نور  و محمودآباد هر کدام با 14 مورد بیشترین و بهشهر با یک مورد غرقی در در آن به ثبت رسید .وی در خصوص سن افراد غرق شده افزود: سنین 21 تا 30 سال با 28 غرقی بیشترین  و سن بیش از 40 سال با 10مورد کمترین غرقی به ثبت رسید.

اين مقام اجرايي استان با اشاره به 58 درصد غیر بومی افراد غرق شده خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه بيشتر مغروقين از قشر جوان، غير بومي و مسافر هستند لذا به نظر مي رسد اطلاع رساني و فرهنگ سازي در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ايمن از دريا نياز به عزم ملي در سراسر كشور دارد و تلاش مسئولين استاني به تنهايي چاره ساز نخواهد بود .

روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی ،استانداری ، فرمانداری ، شهرداری و....که تمام تلاش خود را در جهت پیشگیری و کاهش غریق بکار گرفتند مثبت دانست و خواستار حمایت مسئولین کشوری نسبت به اجرای طرح دریا در سالهای آتی در جهت ارایه خدمت به هموطنان شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :