آخرین عناوین

سه شنبه 13 مهر 1395-9:51 کد خبر:32218

وقتی نفس اقای مدیر از جای گرم بلند می شود !

اشتغال در حوزه کشاورزی از سهم بالایی برخوردار است!!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به جای اظهارات گل و بلبل ، مبنی بر سهم بالای اشتغال بخش کشاورزی ، تدابیر لازم را برای مشکلات کشاورزی استان بیاندیشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، در حالی که به جهت شرایط خاص مازندران در عرصه کشاورزی و تولید محصولات غذایی، فارغ التحصیلان این رشته ها در جهت افزایش بهره وری باید بیشتر به کار گیری شوند اما متاسفانه به دلیل نبود برنامه ریزی و عدم مدیریت لازم بیشترین آمار بیکاری در میان فارغ التحصیلان کشاورزی و رشته های مرتبط به فراوانی دیده می شوند.

براساس این گزارش، از سویی بیکاری جوانان تحصیل کرده و علی الخصوص فارغ التحصیلان کشاورزی این روزها آن قدر در استان به یک دغدغه جدی تبدیل شده که ربیع فلاح استاندار مازندران در سال گذشته گفت: با وجود این که فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی بیشترین آمار بیکاران مازندران را تشکیل می دهند ولی میانگین تولید محصولات کشاورزی و باغی استان کمتر از یک سوم تولید در کشاورزی پیشرفته است.

در کنار رابطه معادله ای بی شمار بیکاران بخش کشاورزی و ضعف مدیریتی در سازمان عریض و طویل کشاورزی استان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در اظهاراتی ، اشتغال در بخش کشاورزی را دارای سهم بالا می داند و اینگونه القا می کند که از همه ظرفیت های لازم استفاده شده است .

این در شرایطی است که هزاران خانواده مازنی که به نوعی عزیزانشان در حوزه کشاورزی تحصیل و یا تخصص دارند از بیکاری آنان رنج می برند و اظهارات آقای مدیر ، آنان را قانع نمی کند .

دلاور حیدر پور گفت : اقتصاد مازندران وابسته به کشاورزی است و اشتغال در حوزه کشاورزی از سهم بالایی برخوردار است.

وی با علنی کردن یکی از مشکلات داخلی سازمان خود ، افزود : کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی به‌ جای اینکه به دنبال نقل و انتقال به سایر شهرستان‌ها باشند به دنبال انجام فعالیت‌های فنی و تخصصی در حوزه کشاورزی باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با هیچ‌گونه نقل و انتقال و جابه‌جایی کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی موافقت نمی‌کنم و کارشناسان باید با جدیت تمام به انجام امور محوله بپردازند و تمامی فعالیت‌های روزانه آنان در دفاتر ثبت شود و مدیران نظارت و بازبینی بر کار آنان داشته باشند.

به نظر می رسد رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به جای اظهارات گل و بلبل ، مبنی بر سهم بالای اشتغال بخش کشاورزی و علنی نمودن اولتیماتوم های اداری به زیر دستان ، تدابیر لازم را برای برون رفت از مشکلات و معضلات کشاورزی استان بیاندیشد .

بدون تردید کشاورزی مازندران نیازمند تجدید نظر در نگاه مدیریتی است که امیدواریم استاندار محترم در سال پایانی دولت یازدهم به این بخش توجه ویژه ای داشته باشد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :