آخرین عناوین

پنجشنبه 22 مهر 1395-9:19 کد خبر:32313

پزشک بدون مرز مازندرانی در کشور غنا/ تصاویر

ناصر عمادی همزمان با ماه محرم جهت درمان بیماران غنا به این کشور سفر کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مازنی خبر، ناصر عمادی پزشک قائم شهری که در راستای خدمات انسان دوستانه ، ارزشمند و رایگان پزشکی در قاره آفریقا ، به پزشک بدون مرز لقب گرفته است ، براي آموزش پزشكان غنايي و نيز درمان بيماران آن كشور، هفدهم مهرماه مصادف با ايام محرم با همراهی شاهرخي فوق تخصص أطفال وارد كشور غنا شد.

اولين حضور ناصر عمادی به دعوت مسلمانان شيعه در پايتخت كشور غنا در منطقه مسلمان نشين نيما بود كه با همراهی ملكي و شاهرخي ضمن درمان بيماران، مواردي از اهميت مسائل بهداشتي براي مردم آنجا بیان شد.

عمادی مورد مراسمات عزاداری شیعیان غنا  گفت : برگزاري مراسم عزاداري امام حسين (ع) در پايتخت غنا بسيار چشمگير و قابل توجه ميباشد بطوريكه فرمايش پيامبر رحمت و مهرباني (ص) از قيام عاشورا كه " حسين از من است و من از او" بر روی هر  در و دیواری نوشته شده است.

وی ادامه داد : ديگر برنامه هاي حضور ما در اين ايام درمان و آموزش بيماران در مناطق مسيحي نشين و برگزاري دوره هاي آموزشي و سخنراني علمي در دانشگاه هاي اين كشور و نيز حضور در برنامه سراسري شبكه تلويزيوني كشور غنا براي پاسخ به سؤالات مردم از بيماريهاي پوست و علت حضور پزشكان ايراني در غنا بود.

در اين سفر كه معمولا هر ساله به نيت كمك به مردم نيازمند آفريقا انجام ميشود براي كسب اعتبار به بزرگي ملت ايران ميباشد تا همه دنيا بدانند پزشكان ايراني فارغ از نژاد، فرهنگ، مذهب، مليت و رنگ پوست فقط به تاسي از نام و مرام مولا علي (ع) و امام حسین (ع) در انديشه سلامتي و تندرستي براي همه ی مردم جهان مي باشند .

عمادی همچنین افزود : بر اساس تجربيات قبلي در اين سفر بخشي از داروهاي پوستي ضروري به درمان بيماران آفريقايي تأمين و بطور رايگان در اختيار بيماران قرار ميگيرد.

عمادی با بیان اینکه دانستن اين نكته ضروري است كه زندگي ما ايرانيان بخصوص پزشكان براي كمك به ديگران است و نه كمك به ديگران براي زندگي ما ، اظهار داشت : بنابراين رسالت الهي، انساني و علمي ايجاب ميكند كه از آلام و درد ديگران غافل نباشيم زيرا همان بيماري به كشور ما نيز خواهد آمد و چه ارزنده كه با حضور خود علاوه بر درمان بيماران آفريقايي، توانمند و صاحب تجربه به بيماريهايي شويم كه ممكن است در آينده به كشور ما نيز وارد شود.

وی تصریح کرد : از همين جا به همه مردم ايران و بخصوص مازني هاي عزيز عرض سلام و ارادت دارم و قول ميدهم نماينده و سفير خوبي به همه خوبي ها و مهرباني هايشان در آفريقا باشم.

براساس این گزارش،عمادی همچنین در سفر خود بنا به درخواست مسئولين غنا به مدرسه دخترانه فاطمه (ع) در شهر آكرا رفته تا از بيماريهاي پوستي و ايدز مطالبي را برای دانش آموزان آنجا بيان نماید.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :