آخرین عناوین

شنبه 24 مهر 1395-16:37 کد خبر:32341

فرماندار نوشهر خبر داد:

شمارش معکوس برای آزادسازی چهار کیلومتر از نوار ساحلی نوشهر

فرماندار نوشهر از برقراری شمارش معکوس برای آزادسازی نوار 4 کیلومتری در سواحل این شهرستان خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، علی شادمان در حاشیه بازدید از روند اجرای آزاد سازی سواحل حوزه شهری نوشهر اظهار داشت: از ابتدای سال  95 جرقه آزاد سازی سواحل نوشهر در داخل شهر از کپورچال تا بندر نوشهر در جلسه شورای تامین روشن شد و بعد از کارهای کارشناسی لازم با کمک دادستان نوشهر و منابع طبیعی و نیز با همکاری شهرداری عملیات اجرایی آغاز شد.

وی افزود: بعد از کارشناسی لازم و بازدید میدانی با حضور شورای تامین شهرستان از سمت دریا، مشخص شد که تعداد مالکان مسیر 4 کیلومتری 121 نفر هستند که اغلب آنها دارای سند بوده و به همین دلیل جلسات متعدد با مالکان برگزار شد و چون بر طبق قانون هیچ شخصی حق تجاوز به حریم دریا را ندارد آنها نیز مجاب به عقب نشینی شدند.

فرماندار نوشهر با اشاره به تعامل خوب همه 121 مالک مسیر آزادسازی گفت: با همت جمعی و همکاری خوبی که مالکان داشتند و نیز تلاش دستگاههایی چون دستگاه قضا، منابع طبیعی، شهرداری و اعضای شورای شهر، عملیات اجرایی طرح آزاد سازی از خرداد آغاز شد و در حال حاضر در روزهای پایانی این طرح قرار داریم.

شادمان با بیان اینکه از زمان اجرای طرح تاکنون حتی یک نفر نیز بازداشت نشده است، تصریح کرد: با وجود آنکه ارزش ملکی بسیاری از این پلاک ها زیاد بوده است اما در اجرای قانون با ما همکاری داشتند و در این زمینه حتی یک شب هم کسی در بازداشت بسر نبرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ساحل زیبایی که نوشهر دارد از سمت کپورچال میدان لتینگان تا بندر نوشهر، راه های دسترسی مردم به ساحل بسیار کم بود و حتی به 50 متر هم نمی رسید، اما با اتمام این طرح و ایجاد مبلمان زیبا، دسترسی مردم زیاد می شود و در چند نقطه نیز پیش بینی لازم صورت گرفته است.

رئیس شورای تامین شهرستان نوشهر یادآور شد: کارهایی اجرایی پروژه به عهده شهرداری و شورای شهر گذاشته شد که بسیار موفق عمل کردند و همه پیمانکاران و نیروهایی که بکار گرفته شد از نیروهای بومی منطقه بودند.

 شادمان از آزاد سازی حدود 200 هزار متر از ساحل در اتمام طرح خبر داد و گفت: در پایان طرح با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی مبلمان زیبا، نورپردازی و فضای سبز درخور شان ایجاد می شود که این منطقه مانند نگینی در منطقه خواهد درخشید.

وی اضافه کرد: بعد از اتمام طرح، این مسیر یکی از نقاط زیبای گردشگری استان می شود و گنجایش بیش از 40 هزار گردشگر و مسافر را دارد که می تواند تحول خوبی را از نظر اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

فرماندار نوشهر اظهار کرد: ارزش ریالی آزادسازی زیاد است و می توان با اطمینان گفت چنین آزاد سازی ساحلی در قبل و بعد از انقلاب اتفاق نیفتاده است.

شادمان ادامه داد: تاکنون همه هزینه ها از منابع داخلی شهرداری و شورای شهر تامین شده است که جای تقدیر دارد و قرار است مدیریت مسیر نیز در ادامه به شهرداری واگذار شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح و مبلمان آن طبق براوردهای اولیه که شده است به اعتباری بالغ بر 50 میلارد تومان نیاز بوده که قرار است توسط بخش خصوصی، تامین و هزینه‌ای به دولت تحمیل نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :