آخرین عناوین

شنبه 24 مهر 1395-23:25 کد خبر:32349

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

تداوم بارش‌ها و روند کاهشی دمای هوای مازندران/ احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم تا صبح روز یک‌شنبه به‌تناوب شاهد بارندگی در سطح مازندران باشیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیرو اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی مازندران امروز شاهد ابرناکی آسمان مازندران بودیم که به‌تدریج همراه با رگبار باران، وزش باد، کاهش دما و رعد و برق پراکنده در سطح استان بود.

وی بیان کرد: بیشینه دمای امروز مربوط به شهرهای قائم‌شهر، آمل، دشت‌ناز و بندر امیرآباد با 28 درجه و کمینه دما نیز از بلده با 5 درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: دمای هوای امروز شهرستان ساری با 3 درجه کاهش نسبت به روز گذشته به 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید.

اسدی با بیان اینکه انتظار داریم تا صبح روز یک‌شنبه به‌تناوب شاهد بارندگی در سطح مازندران باشیم، اضافه کرد: از بعدازظهر یک‌شنبه تا صبح دوشنبه از ناپایداری و ابرناکی آسمان استان کاسته می‌شود.

وی افزود: مجدداً از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه‌شنبه با عبور موج دوم و به دنبال آن تقویت جریانات شمالی شرایط برای بارندگی، وزش باد و کاهش دما در آسمان مازندران فراهم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه روند کاهشی دما تا روز سه‌شنبه در استان ادامه دارد، تصریح کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه‌شنبه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان احتمال بارش برف وجود دارد.

اسدی با تأکید بر اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌های مازندران طی این مدت وجود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان به‌صورت مه‌آلود پیش‌بینی می‌شود و با کاهش دید همراه است.

وی یادآور شد: با توجه به نقشه‌های امروز هواشناسی، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران برای روزهای آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای فعالیت‌های صید و صیادی مناسب نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :