آخرین عناوین

يکشنبه 2 آبان 1395-16:27 کد خبر:32450

مديركل پدافند غير عامل استان مازندران عنوان کرد:

پدافند غیرعامل ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران

مديركل پدافند غيرعامل استان گفت: پدافند غيرعامل موجب ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.


به گزارش خزرتیترخبر،مديركل پدافند غيرعامل استان مازندران اظهار داشت: پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه اي است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌گردد.

سيد يداله نبوي در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل ( 2 تا 8 آبان) به شعار مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل اشاره كرد و گفت: در اين هفته 258 رزمايش و مانور در سطح استان برگزار می شود.

وی افزود: 135 رزمايش و مانور در سطح استان با همكاري آموزش و پرورش و بسيج دانش آموزي صورت می گیرد و همچنین 235 دوره آموزشي، 14 همايش، 15 مسابقه فرهنگي و هنري برگزار خواهد شد.

وي به افتتاح پروژه ملي بررسي كيفيت واكسن هاي طيور از قبيل وارداتي و داخلي در مركز بررسي و تشخيص بيماريهاي طيور در منطقه دوك كياكلا با حضور استاندار مازندران اشاره كرد و گفت: از جمله برنامه های قابل اجرا در هفته پدافند غیر عامل نصب ديزل ژنراتور در جويبار، آسفالت جاده دسترسي دوم محمودآباد و پل سفيد، پايش تصويري سیستم كولينك شبكه جديد آب و آتش است.

نبوي از برپايي 9 نمايشگاه در سطح استان، افتتاح هشت پروژه با ماهيت پدافند غيرعامل نيز در برنامه هاي هفته پدافند غير عامل خبرداد و گفت: برنامه اجراي صبحگاه مشترك همراه با سخنراني درخصوص پدافند غير عامل در سه هزار مدرسه استان همزمان دراين هفته برگزار می شود.

وي در ادامه گفت: اولین روز هفته پدافند غیرعامل با عنوان اقتدارملي، خودباوري و جهاد علمي نامگذاری شده است که بيش از 50عنوان برنامه در اين روز پيش بيني شده است.

نبوي با اشاره به اينكه سوم آبان روز دوم هفته پدافند غیرعامل با 57برنامه با عنوان مصون سازي سرمايه ها و زيرساخت هاي ملي نامگذاری شده، ادامه داد: سومین روز از هفته پدافند غیرعامل با 58برنامه به نام مصون سازي كشور با عمل انقلابي، جهادكبير و مقابله با نفوذ دشمن می باشد.

مديركل پدافند غيرعامل استان مازندران با بيان اينكه پنجم آبان، چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل با 75 برنامه با عنوان توانمندسازي جامعه با اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتي نامگذاری شده است، افزود: پنجمين روز از اين هفته با 61برنامه تحت عنوان دفاع جامع، ارتقاء آمادگي با جامعه سالم درمقابله با تهديدات نوين نامگذاری شد.

نبوي با اعلام اینکه ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل با 23 برنامه با عنوان استاندارد سازي، مقاوم سازي زيرساخت ها و سرمايه هاي ملي نامگذاری شده گفت: آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل با 55برنامه با عنوان مصون سازي كشور با مديريت جهادي و بسيج مردمي ناميده شده است.

وي از نواخته شدن زنگ پدافند غيرعامل ساعت 7 و 30 دقيقه شنبه 8 آبان ماه جاري در دبيرستان حضرت وليعصر(عج)ساري خبر داد.

نبوي از ساخت و تجهيز اورژانس زيستي در بيمارستان امام خميني ساري اطلاع داد و گفت: تلاش داريم اين اورژانس تا پايان ارديبهشت 96 به بهره برداري رسد.

مديركل پدافند غيرعامل استان مازندران با بيان اينكه در تمامي مواردي كه دستگاه ها قدرت و توان مقابله و پيشگيري از مشكل و آسيبي را نداشته باشند پدافند غيرعامل ورود پيدا مي كند افزود: قرارگاه هاي زيستي، پرتوي، شيميايي، كالبدي، سايبري، مردم محور و اقتصادي نیز از زير مجموعه هاي اداره كل پدافند غير عامل هستند.

وی با اشاره به برگزاري 663 هزار و 698 نفر ساعت دوره آموزشي پدافند غير عامل از سال92 تا 95 در استان، افزود: برگزاري 440 رزمايش پدافند غير عامل در استان، برگزاري 10 جلسه شوراي پدافند غير عامل در استان، برگزاري 35 جلسه ادواري دبيران كارگروه هاي تخصصي و كميته هاي شهرستاني، برگزاري 71 جلسه كارگروه هاي تخصصي و كميته هاي شهرستاني در سطح استان، برگزاري 711 جلسه كارگروه هاي تخصصي و كميته هاي شهرستاني در سطح استان، برگزاري 535 برنامه محوري در ايام هفته پدافند غير عامل از جمله برنامه هاي انجام شده از سال92-95 به همت اداره كل پدافند غير عامل استان است.

مديركل پدافند غيرعامل استان مازندران در پایان افزود: کسب تندیس و عنوان اداره کل برتر در کشور از جمله اتفاقاتی است که در سال 94 شامل این اداره شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :