آخرین عناوین

دوشنبه 3 آبان 1395-17:15 کد خبر:32469

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی مازندان خبر داد:

واگذاری خانه تاریخی منوچهری مازندران به شهرداری آمل

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری خانه تاریخی منوچهری آمل به شهرداری این شهر خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری خانه تاریخی منوچهری آمل به شهرداری این شهر خبرداد و گفت که این بنا به دفتر بافت تاریخی شهرداری آمل مبدل می شود .

مهدی ایزدی افزود: این خانه تاریخی برای مدت 10 سال به شهرداری آمل اجاره داده شد تا براساس مفاد قرار داد اجاره به عنوان مرکزی برای ساماندهی بافت های تاریخی شهرستان امل از آن استفاده شود .

وی با اشاره به تصمیم اخیر مبنی بر واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری های مازندران ،اظهار داشت : 25 بنای تاریخی استان شامل کاروانسرا ، خانه های تاریخی ، قلعه و حمام در شهرهای چالوس ، آمل ، بابل و ساری در فهرست قابلیت واگذاری بناها به بخش خصوصی قرار دارند .

معاون میراث فرهنگی مازندران ادامه داد : ابتدای سال جاری نیز کاخ چای خوران چالوس با کاربری خدماتی و پذیرایی برای مدت معین به بخش خصوصی اجاره داده شد .

وی با اشاره به اینکه واگذاری این بناها به بخش خصوصی پس از انجام مراحل برگزاری مزایده صورت می گیرد ، افزود : در رای زنی با سازمان میراث فرهنگی و صندوق احیای بناهای تاریخی کشور به دنبال واگذاری بناهای تاریخی به شهرداری بدون انجام این مرحله اداری هستیم .

وی اظهارداشت:اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره میراث فرهنگی ، مالک این بناهای تاریخی هستند که با هماهنگی مالکان ، اجاره بنا صورت می گیرد.

مازندران2هزار و 500 اثر تاریخی ثبتی و حفاظتی دارد که تاکنون 670 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :