آخرین عناوین

سه شنبه 4 آبان 1395-9:13 کد خبر:32475

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش 4 درصدی همسرآزاری در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش چهار درصدی همسرآزاری طی 6 ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندارن، علی عباسی از افزایش چهار درصدی همسرآزاری در مازندران خبر داد و اظهار کرد: طی 6 ماه اخیر یک‌هزار و 642 مورد همسرآزاری در مراکز پزشکی قانونی استان مورد بررسی قرار گرفت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: از تعداد یک‌هزار 642 مورد همسرآزاری ثبت شده در یک‌هزار 613 مورد زن و 29 مورد مردان شاکی بودند.

بیشترین و کمترین شهرها

وی با اشاره به اینکه بیشتر زنان مورد همسرآزاری قرار می‌گیرند، اضافه کرد: شهرستان‌های ساری و میاندورود با 404 مورد که شامل 398 زن و 6 مرد بود بیشترین مورد مراجعه‌ها گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: در شهرستان بابل با 193 مورد شامل191 زن و 2 مرد، قائم‌شهر و سیمرغ با 183 مورد شامل 174 زن و 8 مرد بیشترین میزان همسرآزاری و مراجعه به پزشکی گزارش شده است.

عباسی در این زمینه یادآور شد: شهرستان‌های رامسر با 17 مورد و عباس‌آباد با 24 مورد همسرآزادی که همگی زن بودند؛ کمترین آمار مراجعان همسرآزاری ثبت شده را دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان گفت: از آنجایی که افراد آزاردیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی برای انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان وجود دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :