آخرین عناوین

سه شنبه 4 آبان 1395-10:13 کد خبر:32476

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بدهی ۶۵۰ میلیارد تومانی بیمه ها به بیمارستان های مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، میزان مطالبات از بیمه‌ها را ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،قاسم جان بابایی با اشاره به مطالبات ۶۵۰ میلیارد تومانی از بیمه‌ها عنوان کرد: بخشی از این مطالبات مربوط به یکسال قبل است و امسال تنها ۱۱ میلیارد تومان بیمه‌ها پرداختی داشته‌اند.

وی اظهار داشت: وی اظهار داشت: ماهانه ۴۹ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم اما حدود ۳۹ میلیارد تومان از خزانه تأمین می‌شود.

وی کل هزینه سالانه دانشگاه علوم پزشکی را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یک‌سوم این هزینه‌ها باید از محل درآمد اختصاصی تأمین شود و بیمه‌ها در سال جاری تنها ۱۱ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده‌اند.

جان بابایی یادآور شد: بیمه‌ها در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ حدود ۳۰ درصد کمتر منابع پرداخت کرده‌اند و بیمه نسبت به قبل از طرح تحول سلامت عقب‌ماندگی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تأمین سلامت مردم جزو خواسته‌های قانونی مردم است و باید منابع درآمدی آن از سوی وزارت رفاه تأمین شود.

وی اظهار داشت: برای کاهش هزینه بستری و یارانه تحول سلامت ۱۷۳ میلیارد تومان، در بحث پزشکان مقیم، ۶.۶ میلیارد تومان برای بلوک زایمانی هزینه شده است و ۱۹ میلیارد تومان در بخش کلینیک‌ها صرف شده است.

وی مجموع اعتبارات صرف شده در قالب طرح تحول سلامت در استان را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: پنج مرکز سرطانی در استان راه‌اندازی می‌شود و تاکنون دو مرکز راه‌اندازی شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :