آخرین عناوین

سه شنبه 4 آبان 1395-10:13 کد خبر:32477

اعتبارات سفر سال گذشته دولت به مازندران هنوز تخصیص داده نشده است!!

آقای رئیس جمهور؛ به عمل کار برآید ...

در سفر سال گذشته رییس جمهور و هیئت دولت به مازندران ، بودجه هایی برای رفع مشکلات در نظر گرفته شد ولی هنوز هیچ اعتباری به استان تخصیص داده نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، مهر سال گذشته حسن روحانی رییس جمهوری و هیئت دولت در سفری استانی به مازندران سفر کردند تا به مشکلات این استان رسیدگی شود، در این سفر مصوبات و بودجه هایی نیز برای رفع مشکلات مازندران و اجرای برخی پروژه های مهم و زیربنایی در نظر گرفته شد ولی علیرغم گذشت بیش از یک سال از انجام این سفر هیچ اعتباری به استان مازندران تخصیص داده نشده است.

این در حالی است که استان مازندران با وجود ارائه خدمات در سطح ملی چه در حوزه تامین مواد استراتژیک غذایی و چه در سطح گردشگری، با ضعف شدید ساختاری در بخش زیرساخت‌ها مواجه است و اعتبار اندک و قطره‌چکانی کنونی، حتی تکافوی نیازهای روزمره را نیز نمی دهد.

پروژه‌های نیمه‌تمام برای مازندران هم مسئله‌ای درخور توجه است، چندی قبل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران میزان اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام این استان را2000میلیارد تومان ذکر کرد.

آن‌گونه که مسئولان می‌گویند، اگر روند تخصیص اعتبارات به همین شکل ادامه یابد، چندین سال زمان نیاز است تا با اعتبارات قطره‌چکانی، این پروژه‌ها-  که بسیاری از آنها برای ارائه خدمات به مردم اساسی هم هستند - به بهره‌برداری برسند.

انبوه وعده های بر زمین مانده روحانی و عدم تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مازندران که نشان دهنده فقدان عزم کافی در دولتمردان برای توجه به این استان است زنگ های خطر را درست زیر گوش دولتمردان و هوادارانش در استان به صدا در آورده است.

پیشتر ربیع فلاح استاندار مازندران در جلسه مجمع نمایندگان استان مازندران با رئیس مجلس شورای اسلامی که روز سه شنبه ۲۵ خرداد امسال برگزار شد سخنانی بیان کرد که برای مردم مازندران تلخ بود.

وی اظهار کرده بود، ریاست جمهوری سفری را به این استان داشتند و در این سفر طرح هایی برای حل مشکلات استان مطرح شد اما به رغم پیگیری های به عمل آمده به دلیل نبود اعتبارات مناسب هیچ کدام از این طرح ها به نتیجه نرسیده است به طوری که اعتبارات برای طرح های سال ۹۴ نیز در حد صفر می باشد.

مصوباتی بدون پول و سرمایه

در ادامه این جلسه علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری و میاندرود در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز با اشاره به اینکه باید در مجلس مصوباتی بدون پول و سرمایه برای مازندران در نظر گرفته شود گفت: متأسفانه به دلیل وجود مشکلات مالی در دولت مصوباتی که نیاز به سرمایه دارد به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید بنابراین باید مصوباتی را در جهت سیاست گذاری های مناسب و ارتقاء منابع عمومی برای این استان در نظر گرفت.

اکنون نیز که بیش از یک سال از سفر حسن روحانی رییس جمهوری و هیئت دولت به مازندران می گذرد اعلام می شود که هیچ اعتباری به استان مازندران تخصیص داده نشده است.

در این رابطه سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران از عدم تخصیص اعتبارات سفر سال گذشته دولت به استان انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که دولت قول داد تا پایان آبان ماه اعتبارات تخصیص داده می شود.

حسین نیازآذری با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان با سخنگوی هیئت دولت اظهار داشت: در این نشست نمایندگان استان خواستار تخصیص اعتبارات مصوب سفر سال قبل دولت به استان شدند.

سخنگوی مجمع نمایندگان عنوان کرد: پیگیری مسائل کلان استان، طرح مشکلات اعتباری پروژه‌های نیمه‌تمام، چگونگی تخصیص اعتبار پروژه‌های توازن منطقه‌ای، بررسی روند تخصیص اعتبار خسارات طوفان اخیر و برنامه ششم توسعه از مباحث این نشست بود.

نیازآذری ادامه داد: نوبخت سخنگوی هیئت دولت نیز با تأکید بر پیگیری مسائل استان مازندران از انسجام مجمع نمایندگان استان مازندران و تعامل با دولت تقدیر کرد و گفت به ‌زودی به مازندران سفر خواهد کرد و از نزدیک روند اجرای مصوبات دولت و طرح‌های عمرانی ارزیابی می‌کند.

* اظهارات روحانی درباره مازندران

روحانی آذر ماه سال 1392 در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان مازندران صحبت هایی مطرح کرد که امیدواری های زیادی در بین مردم استان مازندران ایجاد کرد و مازندرانی ها تصور داشتند که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مازندران خواهد داشت و در این دولت عقب ماندگی های استان مازندران جبران خواهد شد.

حسن روحانی در این دیدار طی سخنانی گفت: استان مازندران در تمامی صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و تولیدی یک استان پیشرو و تعیین کننده است و من در انتخابات ریاست جمهوری از محبت ویژه مردم مازندران برخوردار شدم.

وی در ادامه مردم استان مازندران را انسان‌هایی شریف، زحمتکش و قابل احترام دانست و دلاوری‌های رزمندگان لشکر پیروز ۲۵ کربلا را در دفاع مقدس ستود. 

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نباید لفظ محروم را درباره مازندران به کار برد خاطرنشان کرد: هنر ما تبدیل شرایط مستعد و موجود مازندران به وضعیت مطلوب و برخوردار باید باشد. 

وی افزود: مازندران با قابلیت‌هایی که دارد ظرفیت هر گونه پیشرفت و توسعه را داراست.

در این جلسه نمایندگان استان مازندران نیز توضیح دادند منظور از محرومیت استان محروم بودن مازندران از اعتبارات و امکانات ملی و کمبود منابع برای اجرای طرح‌های توسعه می‌باشد.

نمایندگان مازندران تأکید داشتند میزان اعتبارات تخصیص یافته به استان مازندران عادلانه و متناسب با استعداد‌ها، مشکلات و ظرفیت این استان نیست و از رئیس جمهوری درخواست نمودند که این روند نسبت به مازندران اصلاح شود.

* مصوبات دولت در مازندران

رییس جمهوری در سفر مهر ماه سال قبل نیز به مازندران در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود،دولت 45 طرح عمده با اعتبار991 میلیارد تومان برای استان مازندران درنظر گرفته است که با اتمام این طرح ها تا پایان سال 95، گام بلندی در مسیر توسعه استان برداشته خواهد شد.

روحانی با ارایه گزارشی از مصوبات و تصمیمات دولت برای استان مازندران، اجرای طرح هایی در زمینه منابع آب، طرح های عمران شهری، توسعه کشاورزی گلخانه ای، ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی و تکمیل طرح ها و دانشکده های پزشکی، توسعه زیر ساخت های گردشگری و اجرای طرح های معدنی و صنعتی را از جمله تصمیمات دولت برای استان مازندران در این سفر برشمرد و اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح ها تحولی را در سطح استان ایجاد نماید.

اکنون کمتر از 5 ماه تا پایان سال 95 باقی مانده است و طبق اعلام مسئولین هیچ اعتباری از بابت سفر روحانی به مازندران تخصیص داده نشده است، رئیس جمهور محترم که در جریان سفرش به مازندران اعلام کرد ،اتمام این طرح ها تا پایان سال 95، گام بلندی در مسیر توسعه استان برداشته خواهد شد، چه پاسخی برای مردم مازندران دارد؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :