آخرین عناوین

چهارشنبه 5 آبان 1395-9:34 کد خبر:32490

سهل انگاری شهرداری بابل و اقدام به موقع بهزیستی مازندران:

چگونه برخی از آبگرفتگی خانه معلولین، ماهی سیاست می گیرند/‌انتقام آبکی تیم احمدی نژاد

باید صبر کرد و دید آیا شهرداری بابل جلوی تکرار وقایع بعدی را می گیرد یا اینکه همچنان به بی تفاوتی دردناکش در این حوزه ادامه می دهد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، هفته پیش و بعد از بارندگی نسبتا شدید اما کوتاه مدت استان، مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل مثل همه ادوار گذشته دچار آبگرفتگی شد.

این البته موضوع تازه ای نبود اما برای آرام؛ مدیرکل بهزیستی مازندران دردسرساز شد و برخی از رسانه های وابسته به تیم قبلی مدیریت این مرکز که توسط مدیرکل بهزیستی مازندران برکنار شده بودند دست به کار شدند تا از آبگرفتگی بستر معلولان ماهی سیاسی و اقتصادی خود را بگیرند.

کاری که هم در آن استادند و هم فکر می کردند می توانند بدین وسیله تغییر در سیاست های بهزیستی استان ایجاد کنند،اشتباهی راهبردی که تنها نشان داد قدرت و ثروت جایگاهی است که برای حفظ آن حتی بچه های مظلوم معلول ذهنی نیز بازیچه قرار می گیرند.

تیم قبلی این مرکز که از وابستگان فکری دولت سابق بودند و سالها این مرکز را در انحصار خود داشتند(بدون اینکه عملکرد قابل توجهی از آنها دیده شود) بعد از آنکه برخلاف انتظارشان با مقاومت «سعید آرام» ناچار شدند آن مسئولیت را ترک گویند همواره سعی می کردند نشان دهند بعد از خروج آنها این مرکز دچار گرفتاری خواهد شد چرا که این مرکز بعد از برکناری آنها توسط تیمی شامل نمایندگان چند دستگاه ذی ربط و با نظارت  ارشد بهزیستی استان اداره می شد.

 آنها اینبار می خواستند انتقامی آبکی بگیرند اما با شفاف سازی به موقع بهزیستی خود در چاه رسوایی افتائند و سرتا پا خیس شدند.

متاسفانه دلیل آبگرفتگی این مرکز ـ که به سریال تکراری فصل بارندگی تبدیل شده ـ به دلیل عبور یک کانال بزرگ شهری از میان آن است.

کانالی که سال هاست در انتظار تدبیر شهرداری بابل برای منحرف شدن از این مرکز می باشد اما متاسفانه شهرداری نه تنها هیچ اقدامی نکرده، بلکه حتی بعد از بارندگی پاسخگو هم نیست.

این بی تفاوتی در حالی است که بارها مکاتبات و مشست های فراوانی از طرف بهزیستی صورت گرفته اما حتی شهردار جدید بابل که در ابتدا با سروصدای زیادی آمده بود نیز برای منحرف کردن یک کانال آب ناکام مانده است.

بهزیستی اما فارغ از اینکه مسئولیت به دوش شهرداری است، بعد از آبگرفتگی همواره وارد کار شده و با تلاش فوری خود وضعیت را به شرایط عادی باز می گرداند،به همین دلیل اینبار برخی از خبرنگاران دیداری از این مرکز داشتند تا از نزدیک از فعالیت ها و مشکلات آن باخبر شوند.

مدیرکل بهزیستی فورا تیمی را متشکل از مدیران ذی ربط و اصحاب رسانه برای بررسی موضوع و راضی کردن شهرداری بابل به این شهر اعزام کرد.

سید یونس حسینی؛ مدیرعامل این مجموعه در حاشیه بازدید از مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل در جمع خبرنگاران گفت: آب گرفتگی این مرکز ناشی از سهل انگاری نبوده ، بلکه یک حادثه طبیعی بوده است.

وی افزود: متاسفانه مرکز معلولین خیریه نوشیروانی بابل چند متر پایین تر از سطح جاده قرار دارد و با توجه به بارش شدید باران که در شهرستان صورت گرفت ، دچار آبگرفتگی شد.

بارش رگباری و شدید 24 مهر ماه امسال سبب آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر بابل شد و مرکز معلولین نوشیروانی این شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد .

در پی این حادثه ، بلافاصله با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاههای اجرایی شهرستان از جمله فرمانداری ، شهرداری و بهزیستی ، معلولان مستقر در این مرکز به مکان امن انتقال یافته و آب وارد شده به حیاط این مرکز هم تخلیه شد.

برابر اعلام مسئولان و دست اندرکاران مرکز خیریه نوشیروانی ، در این حادثه به هیچ یک از معلولان آسیبی وارد نشد.

مدیرعامل مرکز خیریه نوشیرانی بابل گفت : براساس وقف نامه ای که مرحوم نوشیروانی برای این مرکز نوشت ، هیات امنای جدید متشکل از 11 نفر است که پنج نفر افراد حقوقی شامل روسای دادگستری ، اداره اوقاف و امور خیریه ، آموزش و پرورش، بهزیسای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است و 6 نفر از افراد حقیقی و معتمدین شهر هم در آن حضور دارند.

وی افزود : خوشبختانه مقدمات احداث ساختمان جدید مرکز معلولین نوشیروانی که با استانداردهای خاصی به همراه است ، فراهم شده و در صورت تامین اعتبار و کمک خیرین عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او ادامه داد : هیچ کدام از اعضای هیات امناء مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل حقوقی دریافت نمی کنند و به صورت خیریه باید به این معلولین خدمت رسانی کنند.

مدیرعامل مرکز خیریه معلولان نوشیروانی بابل گفت : کارکنان دلسوز این مرکز با دریافت کمترین حقوق در حال ارائه خدمات به این معلولین است .

وی با قدردانی از مسئولان اداره کل بهزیستی مازندران و مسئولان شهری به خاطر کمک به مرکز خیریه معلولین نوشیروانی ، از خیرین خواست تا با نگاه ویژه ای به این مرکز توجه داشته باشند.

مرکز خیریه معلولان نوشیروانی بابل عنوان تنها مرکز نگهداری معلولان بالای 14 سال در استان مازندران است که 135 معلول ذهنی و جسمی به صورت شبانه روزی و ایزوله در آن نگهداری می شوند.

علاوه براین ، 300 معلول دیگر نیز در محلات مختلف شهرستان بابل توسط خانواده ها و تحت حمایت بهزیستی مازندران قرار دارند که امور مختلف این معلولان به عهده مرکز نوشیروانی است.

این مرکز در سال 1344 توسط مرحوم نوشیروانی تاسیس شد و تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه یتیمان فعالیت داشت و بعد از آن با نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان مرکز خیریه نگهداری معلولین ذهنی و امدادرسانی به این افراد شروع تغییر فعالیت داد .

مرکز خیریه نگهداری معلولان نوشیروانی بابل در حال حاضر دارای حدود 10 هزار حامی اعم از پزشکان عمومی و متخصص ، مهندسان ، معلمان، کارمندان، مسئولان و دیگر اقشار مردم است.

حال باید صبر کرد و دید آیا شهرداری بابل این کانال را منحرف کرده و جلوی تکرار وقایع بعدی را می گیرد یا اینکه همچنان به بی تفاوتی دردناکش در این حوزه ادامه می دهد،از آن طرف تیم برکنار شده نیز مثل همیشه ناکام ماند.

آنها فکر کردند می توانند با توسل به برخی از رسانه های استان که مدتهاست حرف تازه ای برای گفتن ندارند و با کاهش فراوان مخاطب مواجه شده اندبه بهزیستی فشار واردکنند اما «آرام» مثل همیشه در برابر این فشارها ایستاده گی کرد و به نظر نمی رسد چیزی بتواند او را از شعارهای دولت منحرف نماید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :