آخرین عناوین

پنجشنبه 6 آبان 1395-10:50 کد خبر:32505

زورگویی در روز روشن!

برزخی که مسئولان برای مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر درست کرده‎اند!!

مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر از هر گونه ساخت و ساز محروم و مقرر شد تا زمین‌‌ها از سوی فرودگاه کشور خریداری شود، اما بعد از جلسات متعدد هنوز به حق خود نرسیدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، فرودگاه نوشهر با توجه به قدمت و اهمیتی که در منطقه گردشگری نوشهر و شهرهای اطراف خود دارد همواره مورد توجه مسٔولان بوده است،این فرودگاه به دلیل قرار گرفتن درمحدوده شهری دارای ویژگی های خاص تری نسبت به سایر فرودگاه های که در خارج از شهرها قرار دارند می باشد.

با توجه به  شرایط آب و هوایی و بارندگی های زیادی که در منطقه روی می دهد برخی پروازهای این فرودگاه به دلیل  نامناسب بودن شرایط آب و هوایی لغو می شود.

سه سال قبل با پیگیری های زیادی که صورت گرفت دستگاه کمک‌ ناوبری برای این فرودگاه قدیمی مازندران  خریداری و در محوطه آن نصب و راه‌اندازی شد.

اما  اکنون نصب این دستگاه موجب  دغدغه‌هایی برای مالکین ۴ هکتار زمین اطراف فرودگاه که متعلق به ۳۲مالک است شده است.

از سال ۹۳ تاکنون مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر پس از نصب و راه‌اندازی دستگاه کمک‌ناوبری، طبق قانون از هر گونه  ساخت و ساز در زمین‌های اطراف فرودگاه محروم شدند  و مقرر شد تا این زمین‌‌ها از سوی فرودگاه کشور از مالکان آنها به قیمت کارشناسی شده خریداری شود، اما مالکان زمین همچنان بلاتکلیف مانده و بعد از جلسات متعدد با متولیان فرودگاه استان و کشور  به حق خود نرسیدند.

نماینده مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر در این باره اظهار کرد: در سال ۹۳ بعد از نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه نوشهر و در طرح ملی توسعه برای فرودگاه نوشهر و جلوگیری از ساخت و ساز در ۴ هکتار از زمین های اطراف فرودگاه که نزدیک دستگاه کمک ناوبری نیز بودند قرار شد هزینه زمین ها بعد از کارشناسی لازم به مالکان  پرداخت شود.

محمود الیکائی افزود: در همان زمان  جلسه مهمی در شهرداری  نوشهر برگزار و قرار شد فرودگاه نوشهر بعد از نصب دستگاه کمک ناوبری بر طبق نظر کارشناسی شده  زمین‌‌های  اطراف فرودگاه خریداری شود که این طرح در چند فرودگاه کشور برای توسعه اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از این چهار هکتار زمین‌ها متعلق به من خانواده اینجانب است، تصریح کرد: کارشناسانی که انتخاب شدند یک نفر از واحد حقوقی فرودگاه،یک نفر از دادگستری و یک نفر نیز از جانب مالکان زمین بود که بعد از بررسی های لازم قیمت زمین ها را اعلام کردند.

نماینده مالکان زمین اطراف فرودگاه  خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرودگاه نوشهر در حوزه شهری واقع شده است و این موقعیت را سایر فرودگاه ها ندارند قیمت زمین بیش از اینها است اما همه ما به قیمتی که اعلام شد هر چند پایین تر از حد متعارف بود احترام گذاشته و قبول کردیم.

الیکائی با بیان اینکه تاکنون مالکان 36 میلیون تومان بابت کارشناسی پرداخته اند، افزود:از سال ۹۳ تاکنون از زمان فرماندار پیشین نوشهر جلسات متعدد با مسئولان فرودگاه استان ومدیران کشوری طی این چند سال  تغییر یافتند اما همچنان مالکان زمین به حق و حقوق خود نرسیدند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

وی اضافه کرد: اواخر شهریور ماه امسال به دعوت فرماندار نوشهر که در آن جلسه کارشناس و تنی چند از مسئولان مربوطه کشور و استان و شهرستان حضور داشتند صورتجلسه‌ای تنظیم شد تا زمین‌ها سنددار شوند و قیمت زمین‌ها نیز 70درصد الان و 30 درصد دیگر بین سه تا پنج ماه دیگر پرداخت شود.

نماینده مالکان زمین با اشاره به اینکه تاکنون چندبار از زمین‌ها نقشه‌برداری شده است، تأکید کرد: درخواست مالکان این زمین‌ها دریافت مبلغ کارشناسی شده زمین‌هایشان است، هر چند شاید از قیمت اصلی و متعارف پایین تر باشد.

الکائی متذکر شد:  مسئولان  ذیربط در جلسه فرودگاه اعلام کردند که هزینه  قیمت زمین ها  در حساب فرودگاه وجود دارد و آماده پرداخت هستیم اما اینکه چرا پرداخت نمی شود جای سوال است.

وی با بیان اینکه  ارزش کل زمین‌های مورد نظر در اطراف فرودگاه نوشهر بیش از 10 میلیارد تومان اعلام شده است، گفت: مالکان زمین از مدتها قبل برای پیگیری مطالبات خود  از کار و زندگی افتادند و همواره پیگیر این مشکلات هستند و این پیگیری‌ها تا به امروز چهار سال طول کشید.

الکائی افزود: نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت تاکنون در این زمینه پیگیری های زیادی از تهران و ساری انجام دادند اما همچنان به نتیجه مطلوب نرسیده است.

یکی دیگر از مالکان زمین در این زمینه به ایسنا، گفت: طبق جلسات متعدد با مسئولان فرودگاه استان و کشور قرار بود تا پایان سال 93 نسبت به قیمت‌گذاری کارشناسی از طرف مالکان، فرودگاه و دادگستری اقدام شود و ظرف 48 ساعت بعد نیز نسبت به پرداخت مبلغ زمین اقدام شود که انجام نشد.

محمود مقدمی با بیان اینکه مجدد در مرداد سال 94 کارشناسی انجام شد اظهار کرد: از همان موقع پیگیری مالکان زمین پیگیر شدند  و مجددا نقشه‌برداری صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه وعده پرداخت قیمت زمین ها تا زمان کوتاه را داده بودند، افزود:  از آن زمان تاکنون 18 ماه گذشته است و هیچ پولی به ما پرداخت نشد.

این مالک زمین خاطرنشان کرد: ماه رمضان امسال تعداد 12 مبایعه نامه نوشته شد و گفته شد تا  یک ماه آینده در دفترخانه نسبت به پرداخت قیمت زمین‌ها اقدام می شود که این امر محقق نشد.

مقدمی افزود: حدود یک ماه قبل جلسه ای با حضور فرماندار نوشهر، نماینده مجلس، مدیرکل فرودگاه‌های کشور و استان مازندران، مدیرکل اراضی فرودگاه‌ های کشور، مسئول حقوقی فرودگاه‌های کشور و استان، شهردار نوشهر، رئیس اداره ثبت اسناد و املاک نوشهر و... برگزار و مباحث زیادی  نیز مطرح و حتی صورتجلسه‌ای تنظیم شد که در آن قید شده بود 70 درصد قیمت زمین ظرف یک هفته پرداخت می‌شود و 30 درصد دیگر در زمان تحویل سند انجام می‌شود که باز هم یک ماه طول کشید و خبری از پرداخت پول‌ها نشد.

وی با بیان اینکه 2 هکتار از این چهار هکتار قطعه‌بندی شده است و مابقی اراضی نیز حتی اجازه برای کشت و زرع هم ندارند، گفت: اکنون بعد از گذشت  18 ماه بلاتکلیفی مجدد بابت خرید زمین تخفیف هم می‌خواهند و ضرر ما اکنون مضاعف شد زیرا ارزش زمین ها این منطقه بیش از اینها است.

فرماندار نوشهر نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پرداخت وجوه اراضی اطراف فرودگاه نوشهر به عهده فرودگاه کشور است، اظهار کرد: پرداخت قیمت اراضی از اختیارات استانی و شهرستانی خارج است

علی شادمان افزود: پیگیری‌های مداوم در این مورد صورت گرفته است  و کار کارشناسی نیز انجام شد، اما در حال حاضر پرداخت هزینه زمین ها در واحد حقوقی فرودگاه کشور مانده است.

وی با بیان اینکه حق با مردم در اطراف فرودگاه است، تصریح کرد: با جلسه و هماهنگی که چند روز قبل صورت گرفت قرار شد تا ظرف دو هفته آینده این موضوع به اتمام برسد.

فرماندار نوشهر خاطرنشان کرد: مسئولان فرودگاه کشور اعلام کرده اند قیمت زمین‌ها زیاد است اما ارزش قیمت زمین در نوشهر با توجه به موقعیتی که دارد و کارشناسی هم انجام شد، زیاد نیست.

فرماندار نوشهر گفت: فرودگاه کشور ضرورت دارد به تعهداتی که در زمینه قیمت زمین‌ها دادند، عمل کنند زیرا قیمتی که اعلام شد بر اساس نظر کارشناسان بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :