آخرین عناوین

شنبه 8 آبان 1395-9:0 کد خبر:32521

وقتی عشق به حسین‌(ع) در آفریقا تجلی می‎کند:

درخواست جالب پزشک مازندرانی از معاون وزیر بهداشت کنیا

پزشک مازندرانی در ازای خدمات به بیماران پوستی در کنیا از معاون وزیر بهداشت کنیا درخواست کرد که نام درمانگاه منطقه محروم را به نام امام حسین‌(ع) نامگذاری کند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز ایرانی است که بخشی از فعالیت خیرخواهانه‌اش را در آفریقا پیگیری می‏‌کند، در حاشیه دیدار با خانواده چهار معلول جویباری بحث حضورش را در آفریقا مطرح کرد.

در لابه‌لای صحبت‌هایش یکی از حضار به موضوع احداث یک مرکز بهداشتی به نام امام حسین (ع) در کنیا اشاره کرد، جمع حاضر از این پزشک درخواست کردند که علت نام‌گذاری این مرکز به نام امام حسین (ع) را تشریح کند.

این پزشک بدون مرز چنین بیان کرد: برای خدمات به بیماران پوستی 6 سال در کنیا حضور پیدا کردم، چند روز مانده به پایان سفر تعدادی از مسئولان کنیا و معاون وزیر بهداشت این کشور در محل خدمتم برای تقدیر از بنده و تعدادی از پزشکانی که در این منطقه مشغول خدمت بودند حضور پیدا کردند.

عمادی ادامه داد: مراسمی تحت عنوان تجلیل از خدمات پزشکی بنده و تعدادی از افراد دیگر در دستور کار قرار گرفت، مسؤول ارشد بهداشتی کنیا در ارتباط با نحوه حضورم در منطقه فقیرنشین کنیا صحبت کرد، بدون اینکه بنده حرفی بزنم افراد محلی در ارتباط با خدمات رایگانی که ارائه می‎دهم و حتی داروهایی را که بدون دریافت هزینه برای مداوا به‌کار می‎برم را به مسؤول وزارت بهداشت اطلاع دادند.

وی خاطرنشان کرد: معاون وزیر از اینکه دید در این مدت بدون کمترین هزینه اقدام به درمان بیماران می‎کنم از بنده خواست که همه هزینه‌ها درمانی را مطالبه کرده و برای حضور 6 ساله‌ام هم رقمی را درخواست کنم، نوبت به بنده که رسید از معاون وزیر بهداشت کنیا درخواست کردم که درمانگاه پوست منطقه را به نام امام حسین‌(ع) نامگذاری کنند، پس از مطرح شدن نام‌گذاری به من اعلام کردند که توضیحاتی بیشتری در این ارتباط بدهم و از امام حسین (ع) برای‌شان صحبت کنم، البته ذکر این نکته ضروری است برخی از اهل تسنن و افراد مسیحی در این ارتباط اطلاع داشتند، تصمیم گرفتند که بعد از بررسی نتیجه را اعلام کنند و بعد از چند روز این بیمارستان به این نام در کنیا نامگذاری شد.

یکی از حضار که تا حدودی برنامه‌های عمادی این پزشک بدون مرز را پیگیری می‎کرد و اطلاعات نصفه و نیمه‎ای داشت، در این ارتباط داشت، گفت: مگر شما نام بیمارستانی را در شاخ آفریقا به نام امام رضا (ع) در خواست نکرده بودید؟ که دکتر عمادی گفت: بیمارستان امام رضا (ع) در بروندی نامگذاری شد و این مرکز درمانی در کنیا به این نام درآمد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :