آخرین عناوین

شنبه 8 آبان 1395-9:0 کد خبر:32522

مسئولان پاسخگو باشند:

یک‌سال تأخیر در ساخت ساختمان اداره‌کل بیمه سلامت غرب مازندران! چرا؟؟؟

شهریورماه سال گذشته بود که عملیات اجرایی ساخت ساختمان اداره کل بیمه سلامت غرب مازندران آغاز شد، اما با گذشت یک سال اقدامی از سوی مسئولان انجام نگرفته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، آئین کلنگ زنی این طرح با اعتباری حدود 13 میلیارد ریال در زمینی به گستره حدود 500 متر و زیربنای حدود هزارمترمربع در چهارطبقه در شهریورماه سال گذشته آغازشد و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در این آئین گفته بود که این طرح باید به مدت 2 سال به طور کامل اجرا و به بهره برداری برسد.

چنین اتفاقی در واقع هدیه ای از سوی دولت تدبیر و امید برای مردم شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران بود و پس از انعکاس و انتشار آن در رسانه های ملی ، نشریات سراسری و محلی موجی از شادمانی در دل مردم این منطقه به وجود آورد اما هم اینک گزارش های منابع رسمی حکایت از آن دارد که تاکنون برای اجرایی شدن این طرح اقدام عملی صورت نگرفته است.

طبق آمار از منابع رسمی، دست‌کم نزدیک به 2 میلیون نفر در مازندران زیر پشش بیمه سلامت قراردارند که ازاین شما نزدیک به 500 هزار نفرشان در شهرستان های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر سکونت دارند.

رئیس اداره بیمه سلامت نوشهر نامناسب بودن زمین برای اجرای این طرح از لحاظ موقعیت مکانی و درپی آن خلف وعده مسئولان ذیربط به ویژه شهردار این شهر برای حل این مشکل را از علت های تاخیردر اجرای کامل این طرح معرفی کرد.

ایرج نائیج پور افزود: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در حاشیه آئین کلنگ زنی گفته بود زمینی که برای اجرای این طرح تهیه شده است مناسب نیست و لذا در چند نقطه شهر زمین های مناسب دیگری از جمله در خیابان ستارخان شناسایی و مکان یابی شد ولی تاکنون به علت کم کاری برخی از مسئولان به ویژه شهردار موفق به خریداری آن نشده ایم.

وی اظهار کرد: از مهر ماه سال گذشته تاکنون نشست های متعددی با مسئولان از جمله فرماندار ، شهردار و حتی نماینده مردم نوشهردر مجلس شورای اسلامی برگزار شد و این موضوع با آنان در میان گذاشته اما تاکنون این نشست ها نیز نتیجه ای نداشته است.

رئیس اداره بیمه سلامت نوشهر گفت: با این وجود در فروردین ماه سال جاری نیز حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال شهرداری این شهر بابت هزینه صدور پروانه اجرای این طرح با هدف همکاری در خریداری زمینی که مکان‌یابی شده بود، ازاداره بیمه سلامت دریافت کرد.

نائیچ پور افزود: به علت عدم پیگیری و جدیت شهردار برای محقق شدن این مهم بتازگی طی مکاتباتی که با شهرداری صورت گرفته خواسته شد تا برای بازگرداندن این مبلغ پرداخت شده اقدام کند.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح و بهره برداری از آن گامی موثر برای کاهش دغدغه بیمه شدگان غرب استان مازندران خواهد بود و اعتبار خوبی برای ساخت این اداره کل در نظرگرفته شده اما درصورت ادامه این روند از اینکه این میزان اعتبار به خزانه دولت بازگردانده شود دور از انتظار نیست.

رئیس شورای شهر نوشهر نیز گفت: از اینکه شهرداری دراین حوزه کم کاری کرده است آگاهی لازم دراین حوزه ندارم اما باید این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

شعله مصطفی‌پور افزود: در نشستی که روز یکشنبه هفته آینده با حضور فرماندار، نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ذیربط در این منطقه برگزار می شود درصدد هستیم تا به زودی مشکل تهیه زمین مناسب برای ساخت اداره کل بیمه سلامت غرب مازندران دراین شهر را حل کنیم.

برغم تماس‌های متعدد با مسئولان منطقه به ویژه فرماندار ، شهردار و نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی برای کسب اطلاعات بیشتر دراین حوزه متاسفانه این تلاش ها نتیجه ای نداشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :