آخرین عناوین

يکشنبه 9 آبان 1395-8:48 کد خبر:32542

مفقود شدن دو کوهنورد لهستانی در ارتفاعات دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر آمل از تلاش نجاتگران و تیم امداد ونجات کوهستان این جمعیت برای یافتن دو کوهنورد لهستانی مفقود شده در ارتفاعات دماوند خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، رئیس جمعیت هلال احمر آمل از تلاش نجاتگران و تیم امداد ونجات کوهستان این جمعیت برای یافتن دو کوهنورد لهستانی مفقود شده در ارتفاعات دماوند خبر داد.

جمشید نیکزاد در جمع خبرنگاران افزود: دو کوهنورد لهستانی شامل یک مرد و یک زن صبح روز جمعه وارد منطقه کوهستانی شده و به سمت بارگاه 3 حرکت کردند. دو کوهنورد عصر روز جمعه در بارگاه 3 مستقر و پس از استراحت شبانه حوالی 5 صبح روز شنبه جهت صعود به سمت قله حرکت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با اشاره به اینکه قاعدتا صعود به قله و بازگشت از مسیر فوق می باید تا 4 عصر همان روز صورت می گرفته است، بیان کرد: ساعت 19 روز شنبه طی تماس تلفنی از سوی فدراسیون پلور خبر مفقودی دو کوهنورد لهستانی مبنی بر عدم مراجعت کوهنوردان به بارگاه سوم پس از صعود به قله از ضلع جنوبی و احتمال وقوع حادثه به این جمعیت اعلام شد.

نیکزاد افزود: با توجه به شرایط نامناسب جوی و ریزش برف در ارتفاع 3000 متری به بالا، صبح امروز تیم امداد ونجات کوهستان شهرستان آمل به منطقه اعزام شده و جستجو جهت یافتن کوهنوردان آغاز شده است که متاسفانه  تاکنون که 9 ساعت از جستجو می گذرد هنوز هیچگونه اطلاعاتی در خصوص وضعیت کوهنوردان لهستانی حاصل نشده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل با بیان حضور تیم کوهنوردی از شهرستان سنندج در بارگاه سوم دماوند افزود: از این تیم درخواست شد تا در مسیر صعود به قله جستجوی اولیه را انجام دهند اما متاسفانه با توجه به شرایط بد جوی این تیم قادر به صعود نبود و به منطقه گوسفند سرا برگشت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل دقایقی پیش اعلام کرد: این کوهنوردان هم اکنون به بارگاه سوم رسیدند و تماس تلفنی با آنها برقرار شده و حال عمومی آنها مساعد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :