آخرین عناوین

سه شنبه 11 آبان 1395-8:49 کد خبر:32569

عرضه فراوان کالای قاچاق در مازندران:

استاندار مازندران بفرمایید برخورد!

ورود برنج خارجی به مازندران قاچاق محسوب می‌شود، این اظهاراتی است که استاندار در چندین جلسه مطرح کرد، اما در حال حاضر با عرضه برنج خارجی کسی برخورد نکرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازبلاغ، ورود برنج خارجی به مازندران قاچاق محسوب می‌شود، این اظهار  استاندار مازندران است که در چندین جلسه و مراسم و نشست‌های خبری در استان مطرح کرد و تمام این گزارش‌ها نیز به نقل از استاندار مازندران توسط خبرگزاری‌های مستقر در استان به عنوان تیتر مهم مطرح شده بود، به گونه‌ای که خبرگزاری تسنیم در 16 مهرماه، خبرگزاری فارس در 16 خرداد ماه امسال، سایت‌ها و خبرگزاری‌های استان نیز چندین تیتر از خبر خود را به این گفته استاندار مازندران اختصاص دادند و حتی براساس اخبار منتشره استاندار مازندران در این زمینه عنوان کرد؛ بر حرف و گفتار خود نیز اصرار دارم.

استاندار مازندران در گزارش‌های خود تاکید کرد؛ به دور از انصاف است که با وجود کالای مطلوب مانند برنج در استان، واردات برنج انجام شود.

ربیع فلاح در ادامه اظهارات خود مبنی بر قاچاق بودن ورود برنج به استان اعلام کرد؛ در صورت مشاهده، افراد خاطی شناسایی خواهند شد.

تا اینجای داستان همه چیز عادی و قانونی است و طرح و اتفاق خوشایندی است تا رنج تولید برنج از دوش کشاورزان برداشته شود، اما وقتی طی روزهای اخیر شاهد عرضه برنج خارجی در فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای استان به وفور هستیم، باید عنوان کرد که افرادی قدرتمندتر از ربیع فلاح در استان جولان می‌دهند که به راحتی در حال توزیع کالایی هستند که قول و وعده‌های سکان‌دار دولت تدبیر و امید در استان را نقض می‌کنند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان به صورت رنجیره‌ای برنج وارداتی با برندهای معروف را وارد استان کردند و کسی با آنان برخورد نکرد و زمانی که از آنان درباره ورود برنج خارجی سوال شد، عنوان کردند که بعد از عاشورا و تاسوعا برنج وارد شده است.

هنوز کشت دوم برنج کشاورزان استان برداشت نشده است و در کنار کشت دوم رتون نیز در حال خرمن کوبی است و کشاورز یک پایش سر شالیزار است، که بازار پر شده از محصولی که قاچاق است و ظاهرا کسی هم نیست که با قاچاق‌چیان برخورد کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز گذشته در این زمینه از پایان برداشت برنج در استان خبر داد و گفت: میزان تولید کشت نخست برنج استان را امسال بیش از یک میلیون و 68 هزار و 907 تن بوده است.

حسن عنایتی خاطر نشان کرد؛ تاکنون برداشت رتون در بیش از 7 هزار و 732 هکتار و نشاء مجدد در سطح 4 هزار و 210 هکتار از شالیزارهای استان انجام شده است.

با این روند هنوز برنج تولیدی استان به فروش نرفته است و کشاورزان در حال فروش محصول خود هستند و با روندی که مسئولان مقرر کردند آنچه که اتفاق می‌افتد بی‌اقبالی به محصول تولیدی استان و رشد درآمد واسطه‌ها و دلالان و خستگی مانده بر تن کشاورزان است که همچنان گلایه داشتند و دل‌خوش به تدبیر استاندار مازندران بودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :