آخرین عناوین

سه شنبه 11 آبان 1395-14:40 کد خبر:32578

رئیس تنها دانشگاه دولتی آمل بیان کرد:

برای گسترش دانشگاه دولتی آمل زمین وجود ندارد

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک آمل، حتی یک زمین 10 هکتاری برای گسترش دانشگاه دولتی وجود ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر به نقل از سفیر هراز، اکبر حاجی‌زاده مقدم متولد 1354 از شهرستان آمل، دانشیار دانشگاه مازندران رشته زیست، گرایش فیزیولوژی و رتبه یک ورودی 73 کارشناسی گیلان و نخستین پذیرفته دکترای دانشگاه خوارزمی است.

وی در سال 1385 عضو هئیت علمی دانشگاه مازندران و در سال 88 پس از راه‌اندازی دانشکده دامپزشکی، رئیس دانشکده دامپزشکی شهرستان آمل شد.

حاجی‌زاده با تلاش‌های فراوان در سال 92 مدیریت دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان آمل را به ‌عنوان نخستین دانشگاه دولتی در این شهرستان برعهده گرفت.

اکبر حاجی‌زاده اظهار کرد: دانشکده دامپزشکی آمل از سال 88 با 37 دانشجو در 2 رشته جدید بهداشت و بازرسی گوشت، که حتی در وزارت علوم هم برای آن سرفصلی تعیین نشده بود در مکانی استیجاری، که باید خوابگاه و تغذیه را هم مدیریت می‌کردم، شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزش معیار اصلی من است، افزود: از فارغ‌التحصیلان سال 88، 20 نفر توانستند مقطع کارشناسی را در دانشگاه دولتی قبول و دو نفر هم مدرک دکتری را دریافت کنند.

رئیس نخستین دانشگاه‌ دولتی شهرستان آمل با اشاره به اینکه دانشگاه تخصصی فناوری نوین به‌عنوان نخستین دانشگاه دولتی آمل از سال 92 در یک مکان محدود و در هفت رشته کارشناسی به‌عنوان دستگاه مستقل شروع به کار کرد، ادامه داد: زمانی‌که دانشکده دامپزشکی شروع به فعالیت کرد، به فکر بستری مناسب برای زمین دانشگاه بودم، زمین‌های زیادی را بررسی کردم مانند زمین نواحی روستای نوآباد که در مرحله واگذاری به مشکل برخورد کردیم.

حاجی‌زاده در ادامه افزود: بالاخره توانستیم زمین متروکی که موجب سلب آرامش و امنیت ساکنان منطقه و حدود 15 سال بلااستفاده مانده بود را به مکانی برای کسب علم تبدیل کنیم.

رئیس دانشکده دامپزشکی آمل با بیان اینکه تامین بودجه این دانشگاه با همراهی و کمک خیرین این شهرستان و وزارت علوم انجام شد، عنوان کرد: برای زمین و ساختمان نخستین دانشگاه دولتی آمل که از افتخارات این شهرستان است، هیچ یک از مسئولین شهری کمک مالی نکردند و این دانشگاه با کمک‌های مردمی و بخشی از آن توسط نماینده مردم آمل در مجلس و مرحوم خانم تفضلی به سرانجام رسید.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در حال انجام پروژه‌های عمرانی برای دانشکده دامپزشکی هستیم و چون تخصیص اعتبارات کم است، همت مردم و مسئولین را برای تکمیل پروژه و بازده زودتر نیازمند هستیم.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل، ظرفیت علمی این دانشگاه را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: 824 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که اگر امکانات و فضای آموزشی باشد، تعداد بیشتری را جذب می‌کنیم.

همچنین 28 نفر عضو هیئت علمی هستند که تا به امروز بسیار موفق عمل کردند که خروجی بسیار بالای دانشجویان شاهد این ادعا است چراکه از ورودی‌های دو سال اول این دانشگاه 77 نفر فارغ التحصیل کارشناسی ارشد شدند و هر سال شاهد افزایش این آمار هستیم.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه چهار دانشکده زیرمجوعه دانشگاه‌ تخصصی فناوری‌های نوین آمل است، خاطرنشان کرد: دانشکده دامپزشکی، گیاهان دارویی، زیست فناوری و مهندسی فناوری‌ نوین زیر مجموعه این دانشگاه هستند.

رئیس تنها دانشگاه دولتی شهرستان آمل با بیان اینکه این دانشگاه دارای 10 رشته کارشناسی، یک رشته کاردانی و دو رشته ارشد است، تصریح کرد: به دلیل نبود مکان امسال نتوانستیم در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو بپذیریم.

وی با عنوان اینکه این دانشگاه در راستای کمبودها و نیازهای جامعه به‌ ویژه محیط مازندران طرح‌ریزی شد، ادامه داد: در سه استان شمالی دانشکده دامپزشکی برخلاف موقعیت و بستر مناسب برای این شغل وجود ندارد که ما توانستیم این بستر را در آمل فراهم کنیم.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه اهداف راهبردی و برنامه 20 ساله این دانشگاه با صنعت و نیاز منطقه در یک مسیر قرار دارد، اظهار کرد: در نهایت به دنبال رشته‌هایی هستیم که به روز، مطابق نیاز جامعه و در راستای توسعه و صنعت منطقه باشد.

رئیس دانشگاه فناوری نوین آمل به تاثیر دانشگاه در پیشرفت کشور و اینکه دانشگاه محل پرورش افراد مستعد است اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌هایی که از لحاظ ساختار پروری و امکانات و اساتید در سطح بالایی قرار دارند در پیشرفت کشور نقش به‌سزایی دارند چراکه جوانان امروز آینده‌سازان فردای جامعه هستند و باید در شرایط خوبی درس بخوانند.

وی راه نداشتن بسیاری از مشکلات اجتماعی را هم‌سو بودن صنعت با تکنولوژی روز عنوان کرد و گفت: باید پشتوانه قوی علمی در صنعت باشد، آمل موقعیت مناسبی از لحاظ جغرافیایی و صنعت دارد که باید این بخش بسیار تقویت شود.

این استاد دانشگاه، استان مازندران را یکی از محروم‌ترین استان‌ها در داشتن دانشگاه دولتی بیان کرد و افزود: با توجه به قابلیت بالای علمی، شاهد درصد بالایی از قبولی در این استان هستیم اما دانشگاه دولتی زیادی وجود ندارد و این امر باعث رفتن بسیاری از دانشجویان برای تحصیل به شهرهای دیگر و به دنبال آن وجود مشکلاتی همچون دوری از خانواده و نبود خوابگاه و ... می‌شود.

حاجی‌زاده نبود مجموعه خوابگاهی را یکی از مشکلات دانشگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک آمل، یک زمین 10 هکتاری برای دانشگاه دولتی وجود ندارد، دانشگاهی که برای صنعت و تکنولوژی این شهر اهمیت بسیاری دارد.

وی راه‌اندازی دانشگاه دولتی در این شهر را به‌عنوان پرافتخارترین کارهایش دانست و گفت: به خود می‌بالم که در راه‌اندازی این دانشگاه نقش ایفا کردم و در مدت کوتاه توانستیم دانشکده دامپزشکی را به دانشگاهی مجهز تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه فناوری نوین آمل پشتکار را از علل موفقیت خود دانست و تصریح کرد: روزی که 37 دانشجو در دانشگاه تحصیل می‌کردند، کسی فکرش را نمی‌کرد که با این سرعت 824 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :