آخرین عناوین

سه شنبه 11 آبان 1395-16:13 کد خبر:32582

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد:

هزینه های سفر اربعین افزایش چشمگیری یافته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت:علیرغم همه وعده‌های مسئولان، متاسفانه هنوز شاهد افزایش چشم گیر هزینه‌های سفر زائرین اربعین هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، ناصر شکریان امیری امروز در جلسه ستاد یاوران  معنوی اربعین  با انتقاد تند از وضعیت بوجود آمده در افزایش چشم گیر هزینه های سفر از جمله صدور روادید و جابجایی و حمل و نقل مسافرین و زائرین اربعین حسینی اظهار کرد: متاسفانه مسئولین وعده های متعددی در خصوص تسهیل سفر زائرین اربعین پیش از این داده اند اما هر روز شاید مشکلات جدی تری در زمینه تسهیلات سفر در استان و کشور هستیم و تابحال وعده های مسئولین محقق نشده و حتی مشکلاتی را هم ایجاد کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تقدیر از زحمات صورت گرفته افزود: همایش عظیم اربعین حسینی نماد همدلی و هم زبانی دنیای اسلام است و با توجه به شرایط بسیار حساس منطقه خاورمیانه  و جهان از جمله عراق، سوریه، یمن و بحرین اربعین حسینی 1438دارای حساسیت بیشتری است و مسئولان هم باید در جهت رفع مشکلات سفر زائرین اربعین حسینی اهتمام بیشتری داشته باشند.

شکریان با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب و بسترهای لازم همکاری و هماهنگی بین دولت عراق و ایران،‌ تصریح کرد: با توجه به آمادگی همکاری دولت عراق طی سال‌های پس از صدام و به ویژه چند سال اخیر،‌ مسئولان ایرانی باید در جهت تقویت همکاری‌ها در اربعین حسینی تلاش مضاعف داشته باشند و از ظرفیت برادری بوجود آمده بین دو کشور عراق و ایران نهایت استفاده را ببرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از روند رو به رشد تعرفه‌های خدمات زائرین حسینی انتقاد کرد و بیان کرد متاسفانه امسال نیز شاهد رشد تعرفه‌های خدمات در بخش حمل و نقل هستیم و در بخش صدور روادید نیز باید تدابیری اتخاذ شود تا هزینه آن نیز کاهش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی را تجلی قدرت جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهداء (ع) دانست و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا قیام حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش و  گفتمان مکتب عاشورایی زنده نگه داشته شود پس باید همه مسئولان و دستگاه های نظارتی و خدماتی تلاش کنند بهترین تسهیلات سفر را برای زائرین اربعین حسینی فراهم سازند.

شکریان در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی و تاثیر آن در تحولات اخیر منطقه و جهان اسلام افزود: انتظار می رود مسئولین در کاهش قیمت های تعرفه خدمات سفر اربعین امسال نظارت جدی تری داشته باشند و حتی نسبت به سال گذشته تعرفه ها را کاهش دهند تا شاهد حضور میلیونی همه اقشار جامعه در مراسم پرشکوه اربعین حسینی 1438امسال باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :