آخرین عناوین

پنجشنبه 13 آبان 1395-19:26 کد خبر:32602

مردم به مسئولان شهری بی‌اعتماد‌ شده‌اند!!

قائم‌شهر؛ گرفتار مدیریت شهری بی‌تدبیر

بی تدبیری بی انداز‌ه‌ای در شهرداری و شورای شهر قائم شهر وجود دارد  که مردم این شهر را به تنگ آورده است و سالهاست در انتظار بهبود اوضاع هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، شهرستان قائم‌شهر یکی از مهمترین شهرهای استان مازندران در شمال ایران است که تراکم جمعیت درآن ۶۹۹ نفر در هر کیلومترمربع و پرتراکم‌ترین شهرستان در سطح استان مازندران به نسبت وسعتش محسوب می‌شود.

مردم قائم شهر در طی این سالها از مدیریت و شورای شهر ناکارآمد رنج بردند و این مسئله باعث بی اعتمادی آن‌ها به اعضای شورای شهر و شهرداری شده است.

یکی از پرسروصداترین اتفاقات مربوط به این شهر نقش داشتن چهار عضو شورای شهر در سوء استفاده‌های مالی بوده است که طی این اتفاق آن‌ها اخراج شدند و اعضای علی البدل جای آن‌ها را گرفتند.

به گفته برخی از منابع خبری قائم شهر، این سوء استفاده مالی مربوط به پروژه تجاري و خدماتي بوده است، بعد از اتمام دوره شورای سوم و انتخاب اعضای شورای شهر چهارم قائم شهر گرفتار انتخاب بدون تدبیر شهردار از سوی اعضای شورای شهر چهارم شد به طوریکه در طی دوران حیات چهارساله این شورا،سه شهردار را عزل کرده‌اند.

در طی دوران فعالیت شهرداری‌ها در این شهر و به‌ ویژه شورای چهارم هیچگونه فعالیت عمرانی انجام نشده است و در عین حال فعالیت‌های عمرانی که از دوره‌های گذشته کلید خورده‌اند نیز به طور کامل به پایان نرسیده‌اند.

پل شهید مهدوی، حدفاصل سه راه شهید مهدوی از آن پروژه‌هایی است که بعد از سه ماه از کلنگ خوردن این پروژه مسئولان متوجه شدند که احداث این پل مهندسی‌شده و کارشناسی نیست و در نتیجه ساخت آن منتفی شد!

پروژه غیرهم سطح الغدیر نمونه پروژه هایی است که هیچ‌وقت به انجام نرسیده است،بعد از چند سال از کلید خوردن  یک فاز آن افتتاح شدو هنوز به طور کامل به‌پایان نرسیده است.

یکی دیگر از مسائل مربوط به این شهرداری خرید کارخانه نساجی شماره 1 توسط شهرداری قائم شهر است، طبق قانون، شهرداری حق حضور درمزایده اموال دولتی به دلیل اینکه شبه دولتی است، ندارد و باید این اموال در صورت مزایده به بخش کاملا خصوصی سپرده شود.

اما شهرداری طی مزایده‌ای این کارخانه را خریداری کرده است و این مثال تخلف و نقض قانون آشکار از سوی این شهرداری است.

در همین حال شهرداری قائم شهر طی تبلیغات بسیار از ایجاد کارخانه آسفالت در این شهر خبر داده بود اما آنچه دیده می‌شود یک کارخانه نیمه تعطیل است!

یکی دیگر از مسائلی که شهرداری قائم شهر گرفتار آن است جذب دهها نفر نیروی مازاد است به طوریکه که این موضوع مورد انتقاد اعضای شورای چهارم  در انتقاد به فعالیت‌های شورای سوم بوده است،اما با این حال و در زمان شورای چهارم هم شهرداری نیروی مازاد بسیاری را استخدام کرده است.

براساس قانون، نیروهایی که به صورت شرکتی استخدام می‌شوند باید مرد و دارای مدرک دیپلم باشند،این در حالی است که در نیروهای به استخدام درآمده زن هم وجود دارد و مدرک نیروهای مرد و زن شرکتی لیسانس است.

سعید میرزایی یکی از اعضای شورای شهر قائم‌شهر است که همسر خود و در کنار او علی طالبی دختر خود را به استخدام شهرداری درآورده‌اند.

حالا جای سوال اینجاست با وجود خیل عظیم نیروی مازادی که در شهرداری قائم شهر وجود دارد و در عین حال شورای شهر به عنوان ناظر بر شهرداری چرا خانوده آن‌ها در شهرداری استخدام شده‌اند که علاوه بر هدر رفت درآمد شهرداری،اعضای شورای شهر نیز نظارتی بر اعمال شهرداری به این سبب نداشته باشند.

یکی دیگر از مسائل مربوط به این شهرداری استخدام تعداد زیادی پارکبان است این در حالی است که هزینه و درآمد شهرداری از پارکبان ها باید کاملا صرف ساخت پارکینگ شود اما در این شهر تعداد پارکینگ‌ها بسیار کم و محدود است.

بی تدبیری بی انداز‌ه‌ای که در شهرداری و شورای شهر قائم شهر وجود دارد مردم این شهر را به تنگ آورده است و سالهاست در انتظار بهبود اوضاع هستند تا آن‌ها هم بتوانند شاهد پیشرفت شهرشان در کنار شهرهای دیگر کشور باشند.

برخورد با این مسئولان بی‌تدبیر بدون شک به رفاه مردم این شهر کمک خواهد کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :