آخرین عناوین

شنبه 15 آبان 1395-10:8 کد خبر:32609

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

موردی از آنفلوآنزای H1N1 در مازندران گزارش نشده است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون موردی از آنفلوآنزای H1N1 در مازندران گزارش نشده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای H1N1 در مازندران گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه با سردتر شدن هوا ممکن است مجدداً امسال با این ویروس برخورد کنیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته مواردی از ویروس در مازندران شاهد بودیم، انتظار داریم امسال باز هم با رسیدن فصل سرد آنفلوآنزا اتفاق بیفتد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با آگاهی که مردم پیدا کردند تعداد قابل توجهی از افرادی که واجد شرایط برای واکسن بودند، واکسن خود را دریافت کردند.

بابامحمودی با اشاره به اینکه در حال حاضر افراد متقاضی واکسن مراجعه می‌کنند و تزریق آن نیز صورت می‌گیرد، اضافه کرد: امیدواریم تعداد موارد آنفلوآنزا نسبت به سال گذشته در مازندران نسبت به سال گذشته کمتر باشد و عارضه‌های خطرناک این بیماری در استان شاهد نباشیم.

وی یادآور شد: البته این موضوع دلیلی نیست مردم احتیاط لازم را انجام ندهند مردم همواره باید بهداشت فردی را رعایت کنند.

* ضرورت رعایت مسائل بهداشتی

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر شست‌وشوی مرتب دست‌ها، خاطرنشان کرد: رعایت نکردن موارد بهداشتی در افراد مستعد زمینه ابتلا به آنفلوآنزا و یا ویروس‌های دیگر را فراهم می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: امیدواریم با کمترین عارضه به‌ویژه فصول سرد سال که آنفلوآنزا و بیماری‌های تنفسی شایع می‌شود برخورد کنیم.

بابامحمودی تصریح کرد: اگر همواره مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند ما نه تنها در مقابل آنفلوآنزا مشکلی نداریم بلکه بیماری‌های تنفسی که موجب غیبت دانش‌آموزان از کلاس‌های درس و کارکنان از حوزه ادارات، صنایع و کارخانه‌ها شده، کمترین عارضه بهداشتی و اقتصادی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر دقت کنیم کمتر سرما بخوریم به همان نسبت مصرف دارو کاهش می‌یابد، اضافه کرد: به میزان زیادی مصرف آنتی‌بیوتیک بدون علت و دلیل در جامعه بالا می‌رود که علاوه بر ضرر اقتصادی و سبب مقاوم شدن میکروب‌های دیگر در بدن می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه احتیاط کردن همواره ضرورت دارد که افراد باید به آن توجه کنند، خاطرنشان کرد: خود مراقبتی یکی از مسائل مهم در عالم پزشکی است که سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روی آن کار کرده است.

این مسئول با اعلام اینکه با توجه به شایع نشدن آنفلوآنزا نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، اضافه کرد: به دلیل اینکه معمولاً دو هفته طول می‌کشد تا واکسن آنفلوآنزا اثربخش باشد و موجب ایمنی و مصونیت افراد در مقابل بیماری شود.

وی در پایان گفت: اطفال، افراد بالای 60 سال، خانم‌های باردار بیماران مبتلا به آسم، دیابت، مزمن ریوی، نارسایی قلبی، بیماران بدخیم، تالاسمی، افراد دارای وزن بالا، بیماران مزمن کبدی و پیوند کلیه جز گروه‌های در معرض خطر هستند که حتماً باید واکسن را دریافت کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :