آخرین عناوین

چهارشنبه 19 آبان 1395-9:26 کد خبر:32653

عبوری،عملگرایی که کاملا متقن افشاگری میکند

بخوانید تا بدانید: رمزگشایی از کدهایی که شهردارساری داد/ پشت پرده چه خبر است

چرا عبوری گفت: قطعا حقایق مشخص می شود، اگر شده محله به محله و خانه به خانه می روم و افشاگری می کنم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، افزایش سطح آگاهی یکی از زیرساخت های لازم برای توسعه جامعه است، ساری مرکز استان مازندران که چند سالی است در مسیر توسعه قرار گرفته نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به همین دلیل و به بهانه صحبت های مهم عصر یکشنبه 16 ابان 95 شهردار جوان مرکز استان در جمع اهالی منطقه 22 بهمن ساری( سخنانی که با استقبال و حمایت قاطع قاطبه اهالی شهرپس از انتشار در فضای مجازی همراه گشت و واکنش های مثبت زیادی را در بین افکار عمومی برانگیخت)  تصمیم گرفتیم به رمزگشایی از برخی کدهایی بپردازیم که عبوری در صحبت های خویش با اهالی شهر در میان گذاشت.

چه چیزهایی را باید مردم می دانستند؟ چرا عبوری گفت: قطعا حقایق مشخص می شود. اگر شده محله به محله، تکیه به تکیه، پایگاه به پایگاه، مسجد به مسجد و خانه به خانه می روم و افشاگری می کنم.

با ما همراه باشید:

ماجرای کمربندی شمالی  و زیرگذرها

اتفاق تلخی که اخیرا در منطقه 22 بهمن رخ داده و منجر به فوت  یک بانوی ساروی گشته بود مباحث زیادی را برانگیخت. برخی برای فرار از قصور خویش در ابتدا سعی کردند فضا را علیه تیم مدیریت شهری سازماندهی کنند اما از آنجایی که مردم 22 بهمن ااز جزئیات موضوع آگاهی داشتند تیر آقایان به سنگ خورد.

به همین دلیل بود که عبوری بخش زیادی از سخنان خود را به دفاع از حق مردم مرکز استان و  اهالی 22 بهمن در قضیه کمربندی اختصاص داد.

عبوری گفت: مگر قرار نشد یک پل بزرگ از روی سه راه جویبار تا ابتدای زمین های کلبادی احداث شود، مگر قرارداد 30 میلیاردی آن بسته نشد؟ مگر حتی رمپ ورودی دیوارچینی نشد؟ مگر چندین شمع در زمین فرو نرفت؟

اما امروز خبردار شدم پل 800 متری سه راه جویبار با یکی قرارداد جدید به همان پیمانکار قبلی داده می شود و طول پلاز 800 به 250 متر کاسته می شود و فقط از سه راه جویبار تا انتهای کمربندی را پوشش می دهد.

کسانی که از مسیر بین المللی قائمشهر وارد مرکز استان می شوند چطور به این کمربندی وارد شوند، چطور می خواهید پل روبروی آب منطقه ای استان را خراب کنید؟

به هر دلیلی این کار غیر تخصصی(ساختن زیرگذرهای غیراستاندار ارم و 22بهمن) اتفاق افتاد، این پل برای عبور خودروهای سبک است اما آیا رمپ های ورود و خروجش درست است؟ آیا نورکافی دارد؟ آیا فکری برای هدایت آب های سطحی اش کرده اید؟ علائم ترافیکی اش کامل است؟

یک مرکز استان دیگر را نام ببرید که چنین کمربندی داشته باشد،مگر مردم ساری و 22 بهمن بجز این کمربندی  که بعد از 40 سال با نواقص متعدد به بهره برداری موقت رسید انتظار  دیگری داشتند؟

مگر یادتان رفت وقتی من پرسیدم چه شد این کمربندی؟ تشر زدید به شما ارتباط ندارد!

برای درک بهتر  این سخنان عبوری شاید بهتر باشد نگاهی بیندازیم به جلسه اول آذرماه سال 92 که عبوری و مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان از جمله حاضران در آن بودند و اظهارات این دو در رسانه ها منشتر شد.

وقتی سه سال پیش به دلیل تاخیر در احداث کمربندی که متولی آن اداره راه و شهرسازی بود، مدیرکل وقت این دستگاه را با این جملات مورد انتقاد قرار داد:چقدر برای بازگشایی سه راه جويبار به 22 بهمن ساري وقت صرف كرديد مي دانم كه اصلا دغدغه براي احداث اين پروژه نداريد، پيشرفت كمربندي شمالی ساري و کمربندی بابل را باهم مقايسه كنيد، كمربندي بابل بازگشايي شده و پول تملك زمين پرداخت شد، اما به ساري كه مي رسد مي گويند ما اعتبار نداريم.

با این پاسخ از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران مواجه شد:آقای عبوری شما شهردار ساری هستید و احداث کمربندی به شما ربطی ندارد شما به پروژه های شهری خودتان برسید.

و یا به شهريور سال ۹۴ برویم که پيش از افتتاح اين پروژه وقتي تیم مدیریت شهری متوجه شددستگاه متولي قصد دارد پروژه را همزمان با سفر دولت به استان افتتاح نمايد در حالي كه طرح هاي جانبي آن هنوز اجرايي نشده و پروژه به شرايط استاندارد نرسيده ، طي نامه شماره ۱۵۹۰ مورخ ۲۴/۶/۹۴ به استاندار محترم مازندران ،تجارب تلخ بجا مانده از اقدامات شتابزده در افتتاح پروژه هاي اساسي را يادآور شده و با ذكر مصاديقي كه در گذشته اتفاق افتاده و مردم مازندران تبعات منفي آن را متحمل شدند، تاكيد کرد: اجازه ندهند پروژه كنارگذر شمالي با تمام اهميتي كه براي استان و ساري دارد با توجيهات غيركارشناسي و به بهانه كم كردن ترافيك دچار افتتاح شتابزده شود.

بحث ردصلاحیت ها

یکی از بخش های مهم شهردار جوان به مساله ردصلاحیت ها اختصاص داشت. بحث تایید صلاحیت در انتخابات شورا یک تفاوت مهم با سایر انتخابات دارد و آن هم نقش تاثیرگذار هیئت های اجرایی که زیر نظر فرمانداری می باشند در آن است.

به این اظهارات شهردار ساری دقت کنید:تا یک عضو شورا میخواهد حرف بزند میگوید: چشم! انتخابات داریم و نیاز به تاییدصلاحیت داری!

برای درک بهتر دلایل این تشر عبوری باید به مردادماه امسال و جلسه یکشنبه سوم مرداد 95 شورای شهر ساری بازگردیم.

در این جلسه محمدی کیادهی از تهدید به ردصلاحیت اعضای شورا توسط فرماندار و وعده به کاندیداهای جدید و سازماندهی جمعیت ها برای انتخابات از طریق برگزاری برنامه هایی مانند تابستان شاد و المپیاد ورزشی( که طی روزهای آینده برگزار می شود و دبیری ان با یاسر سلیم بهرامی یکی از کاندیداهای انتخابات است) سخن گفت.

محمد دامادی در پاسخ به این اظهارت گفت : فرماندار ساری انسان توانمندی است که بعید می‌دانم از جایگاه رفیع فرمانداری در این بخش استفاده کند.

اما صحبت های کیادهی زمانی اهمیت بیشتری پیدا کرد که علی اصغر یوسف‌نژاد؛ سیاستمدار آرامی که گاه تصمیمات پرسروصدا می گیرد و در حال حاضر عنوان نماینده اول شمال کشور را یدک میکشد برای نخستین بار قویا از مخالفتش با ردصلاحیت های جهت دار درانتخابات شورای سال 96 سخن گفت و با توجه به جایگاه نظارتی اش تاکید کرد که  نباید اجازه داد رد صلاحیت‌های جهت‌دار در انتخابات شورای شهر مطرح شود.

یوسف نژاد گفت: اجازه رد صلاحیت‌های جهت‌دار در انتخابات شورای شهر را نمی‎دهم.

و بدین طریق مهر تاییدی به صحبت های کیادهی زد.

عبوری این چنین سخن گفت تا مردم بهتر بدانند زیرپوست سیاست ساری چه میگذرد.

قضیه کارشکنی ها و سنگ اندازی ها

یکی دیگر از بخش های مهم اظهارات عبوری به قضیه سنگ اندازی ها و کارشکنی ها باز میگشت که در ادامه به آن میپردازیم.

عبوری گفت:در اتاق های کارتان نشسته اید با احزاب جلسه می گیرید که ما به عبوری و مدیریت شهری اجازه برگزاری مراسم بزرگ را نمی دهید

یا در جای دیگر اظهار داشت:چرا مصوبات شورای شهر ساری را رد می کنید.

مگر می توانید مانع خدمت گذاری به مردم بشوید؟ قطعا در این راه نمایندگی ولی فقیه حضرت آیت الله طبرسی حمایت می کند.چشمانش بیدار و زبانش الحمدالله گویا و همه اسناد و مدارک را هم در اختیار دارد.

اما این سخنان از کجا نشات میگیرد؟

در ابتدا باید بدانید مصوبات شورای شهر پس از تصویب می بایست به تایید کمیته انطباق فرمانداری برسد و اگر در آنجا رد شده و شورا بر مصوبه خود اصرار داشته باشد به هئیت حل اختلاف می رود.

برای اینکه آگاهی بیشتری از ابعاد صحبت های شهردار پیدا کنید شما را به مصاحبه سردار شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری با یکی از کانال های مجازی ارجاع می دهیم.

سردار شمشیربند اظهار داشت یکی از عوامل اصلی کند شدن پروژه های شهرداری کمیته انطباق فرمانداری است زیرا کمیته انطباق باید براساس مواد قانونی نه اعمال سلیقه شخصی از مصوبات شورا ایراد بگیرد و موضوع زمانی جالبتر می شود که اغلب مصوباتی که کمیته انطباق از آنها ایراد گرفته در هیئت حل اختلاف، حق به شورای شهر داده است.

پروسه ای که در بالا توضیح دادیم( مصوبه شورا- کمیته انطباق فرمانداری- هیئت حل اختلاف) زمانبر است و در این بین تنها اقدامات تیم مدیریت شهری با تاخیر روبرو میشود.

شاید مهم ترین کدی که عبوری در اظهارات خود داد این صحبت بود:مگر می توانید مانع خدمت گذاری به مردم بشوید؟ قطعا در این راه نمایندگی ولی فقیه حضرت آیت الله طبرسی حمایت می کند،چشمانش بیدار و زبانش الحمدالله گویا و همه اسناد و مدارک را هم در اختیار دارد.

یکبار دیگر به کمی به عقب باز می گردیم، به روز افتتاح پروژه زیرگذر فرح آباد.

این تیتر صحبت های نماینده ولی فقیه در استان مازندران است که در رسانه ها منتشر شد:

اولتیماتوم آیت الله طبرسی به مخالفان شهردار ساری ؛چوب لای چرخ کسانی که کار می‌کنند، نگذارید.

آیت الله طبرسی با اشاره به خدمات شهرداری ساری برای رونق و پیشرفت شهر گفت:ساری هشتاد و اندی سال و از سال 1306 دارای شهرداری شد، کارنامه شهرداران را ورق بزنید، چطور در دوران تیم فعلی شورا و شهرداری شهری شهر آنقدر متحول می‌شود.

ایشان فرمودند: توصیه می‌کنم؛ چوب لای چرخ کسانی که کار می‌کنند نگذارید.

با این احوال روشن می شود که پشت پرده اظهارات عبوری نه احساساتی صرف، که مجموعه ای از اسناد و اشارات عینی است که شهردار ساری با تکیه به آنها افشاگری می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :