آخرین عناوین

چهارشنبه 19 آبان 1395-12:22 کد خبر:32659

با حضور مدیرعامل آبفاشهری مازندران و مسئولان شهرستانی انجام شد:

معارفه مدیر امور آبفاشهری بابل و محمودآباد

در حکمی از سوی مدیر عامل آبفاشهری مازندران و با حضور مسئولان شهرستانی مدیر امور آب  وفاضلاب شهری بابل و محمود آباد معرفی شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، مدیرعامل شرکت در آیین معارفه مدیر امور بابل، با اشاره به کاهش بارندگی، افزایش جمعیت و الگوی نامناسب مصرف طی چند سال اخیر، گفت: این عوامل کشور را با کمبود آب شرب مواجه نمود.

ذاکری، ادامه داد: زنگ خطر کاهش ذخایر منابع آب شرب در تمامی کشورها به صدا درآمد بنابراین دولتها سعی می کنند با تدابیر ویژه و برنامه ریزی اصولی و تاکید بر مدیریت مصرف مانع از اتمام ذخایر آبی شوند.

وی، با بیان اینکه در کشور ما نیز دستورالعملهای ویژه ای برای این امر اندیشیده شد، افزود: آبفاشهری مازندران با همکاری شرکتهای آبفاروستایی و آب منطقه ای استان و با اخذ مشاور، طرح جامع تامین آب مازندران را تهیه و به تایید شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور رسانده است.

ذاکری، صرفه جویی و استفاده مطلوب و بهینه از آب را مهمترین شیوه جلوگیری از افت ذخایر منابع آبی عنوان کرد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران در ادامه  به اجرای طرح فاضلاب در شهرهای ساری و بابل با استفاده از تسهیلات بانک جهانی اشاره و تصریح کرد: در 5 شهر دیگر نیز طرح فاضلاب در حال اجراست که برای تکمیل آن از تسهیلات بانک توسعه اسلامی استفاده خواهد شد.

وی، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امور آبفاشهری بابل 144 هزار و 622 مشترک آب و 10هزار 600  مشترک در بخش فاضلاب را پوشش می دهد، گفت: احداث  2 کیلومتر خط انتقال آب و مخزن 2هزار متر مکعبی در گلوگاه، مطالعات ارتقای ظرفیت تصفیه خانه بابل با 85 درصد پیشرفت فیزیکی، مطالعه و اجرای پکیج تصفیه آب از سد با ظرفیت 20 لیتر در ثانیه و احداث خط انتقال به طول یکهزار متر در این امور در دست اقدام است.

فرماندار بابل نیز در این مراسم، با بیان اینکه مدیریت برای همیشه ماندنی نیست بلکه امانتی در دست مسوولان است، گفت: تلاش کنیم از این امانت برای خدت رسانی به مردم استفاده نماییم.

عباسپور، ادامه داد: همکاری و تعامل بین مدیران شهرستانی برای پیشبرد طرحها و عملکرد سازمانها و ارایه خدمات ضروری است که خوشبختانه این امر در شهرستان بابل مشهود است.

گفتنی است در پایان این مراسم، رضاعلی آملی به عنوان مدیر امور آبفاشهری بابل معرفی و از زحمات حمیدرضا خدابخش پور قدردانی شد.

همچنین براساس این گزارش،در مراسمی با حضور مدیرعامل آبفاشهری مازندران، فرماندار و مسئولان شهرستان محمود آباد ، عبدالهاشم رضاپور به عنوان مدیر امور آب وفاضلاب شهری محمودآباد معرفی  و از زحمات رضاعلی آملی مدیر پیشین این امور قدردانی شد.

ذاکری مدیرعامل شرکت، در این مراسم ضمن اشاره به کاهش ذخایر آبی کشور گفت: برای رفع تامین آب شرب مشترکین، مازندران به 9 زون و مجتمع آبرسانی تقسیم شد.

وی، بر لزوم اجرای طرحهای فاضلاب در این استان اشاره و تصریح کرد:در حال حاضر 10 درصد از مشترکین مازندران از مزایای طرحهای فاضلاب برخوردار می باشند که این میزان نسبت به میانگین کشوری  بسیار پایین است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران از مردم شهرهایی که طرحهای فاضلاب در آن اجرایی شده دعوت کرد با نصب و جاری سازی انشعاب فاضلاب مجموعه آبفا را یاری رسانند.

ذاکری، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 14هزار و 352 مشترک تحت پوشش امور آبفاشهری محمودآباد قرار دارند گفت: در این شهر تا کنون 175 کیلومتر شبکه آبرسانی و 20 کیلومتر خط انتقال آب احداث شد.

وی، 4هزار و 600 متر توسعه شبکه و 250 متر لوله گذاری فاضلاب را از اقدامات صورت گرفته در این امور طی 7 ماهه امسال عنوان و تصریح کرد: اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی به طول 2هزار و 75 متر ، تامین آب شرب شهر محمودآباد شامل تهیه و نصب سیستم حذف آهن به ظرفیت 50 لیتر در ثانیه، اجرای مطالعات طرحهای آبرسانی و فاضلاب در محمودآباد و سرخرود ، اخذ تسهیلات از بانک توسعه اسلامی برای احداث تصفیه خانه، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ فاضلاب و اصلاح کیفیت آب شرب شهر سرخرود از طریق نصب دستگاه آب شیرین کن از جمله طرحهای در دست اقدام در این امور می باشد.

فرماندار محمودآباد نیز طی سخنانی مدیریت را امانت و فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی دانست و گفت: مدیران از فرصت خدمت رسانی خوب استفاده کنند.

یوسف پور ، با تاکید بر اینکه محدودیتهای مالی و زمانی نباید مدیران را از اهداف اصلی خود دور سازد، ادامه داد:مدیران باید تلاش کنند در دورانی که تحولات سریع و روبه رشد است عقب نمانند و همگام با کشورهای توسعه یافته به سمت جلو گام بردارند.

وی، بر تکریم ارباب رجوع از سوی مدیران و مجموعه مدیریت آنان تاکید و تصریح کرد: مردم بازوان مدیران محسوب می شوند.

فرماندار محمودآباد در پایان از زحمات کارکنان آب وفاضلاب شهری در طوفان اخیر قدردانی کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :