آخرین عناوین

چهارشنبه 19 آبان 1395-20:59 کد خبر:32661

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران خبر داد:

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آب در مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آب در استان از سوی دولت تخصیص یافته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شرکت آبفای شهری مازندران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح شبکه آب در استان از سوی دولت تخصیص یافته است.

ذبیح‌الله ذاکری در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره آب و فاضلاب شهری محمودآباد، اظهار کرد: مازندران به عنوان استانی توریستی و گردشگری در تمام ایام سال شاهد حضور هموطنانمان از اقصی نقاط کشور است و اعتبارات استانی پاسخگوی تأمین هزینه‌های ساماندهی شبکه فاضلاب شهرهای مازندران نیست.

وی از تصویب و اجرای طرح جامع منابع تأمین آب در مازندران خبر داد و افزود: بخش مطالعات این طرح پایان یافته و در مرحله اجرای عملیات عمرانی است که در آن افق چشم‌انداز آب و فاضلاب مازندران تا سال 1404 پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران ادامه داد: سد مخزنی هراز که عملیات عمرانی آن در حال احداث است با هدف ساماندهی آب‌های سطحی استان و به منظور تأمین آب آشامیدنی مردم شهرهای آمل و محمودآباد و نور و رویان و سرخ‌رود با ظرفیت 427 هزار نفر از جمعیت این شهرها است.

این مسئول از تصویب اعتباری بیش از 265 میلیون یورو از ردیف بانک توسعه اسلامی به‌منظور ساماندهی و اجرای شبکه آب و فاضلاب در شهرهای محمودآباد، رامسر، تنکابن، قائم‌شهر و آمل خبر داد و افزود: تمام تلاشمان این است نرم ساماندهی تصفیه شبکه فاضلاب استان را در برنامه ششم به 55 درصد برسانیم.

ذاکری با اشاره به نرم بارندگی در مازندران، تصریح کرد: بارندگی دلیل عدم صرفه‌جویی در این استان نیست و صرفه‌جویی به عنوان یک فرهنگ عمومی باید در جامعه نهادینه شده و شرکت آب و فاضلاب به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه موفق باشد.

وی در پایان گفت: از مجموع 70 هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب مازندران یک‌هزار و 500 کیلومتر آن فرسوده بوده و نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار به‌ منظور اصلاح شبکه است و امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای انجام اصلاح شبکه در مازندران از سوی دولت تخصیص یافته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :