آخرین عناوین

جمعه 21 آبان 1395-18:10 کد خبر:32668

لج بازی های منطقه ای یک نماینده همچنان ادامه دارد!!

یا منطقه آزادتجاری یا جدائی غرب استان از مازندران !

نماینده نوشهر و چالوس با بیان اینکه اعتقادمان رقم خوردن وقایع خیر برای مازندران است، افزود: در غیر این صورت مردم غرب مازندران خواستار استان شدن این منطقه هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، نماینده نوشهر و چالوس در حاشیه نشست تعاملی و هم اندیشی قوای سه گانه برای ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در مجتمع رشد تنکابن درباره منطقه آزاد امیرآباد گفت: از بس برای مازندران در این چند ده ساله  کاری انجام نشده و خیری به ما رسانده نشده است، با یک حرف و مصوبه درباره منطقه آزاد، عده ای ذوق زده شده و عده ای ناراحت می شوند.

براساس این گزارش، قاسم احمدی لاشکی افزود: منطقه آزاد مازندران هنوز در حد حرف معمولی بوده و به دولت نرفته است و فقط شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت که در مازندران مناطق بررسی شوند که کدام منطقه ظرفیت منطقه آزاد شدن را دارد.

وی با اشاره به اینکه استان های اردبیل و ایلام  حدود دوسال پیش منطقه آزاد شدن برخی مناطق آنها مصوبه هئیت دولت را دارند، اضافه کرد: با این وجود هنوز این مناطق به منطقه آزاد تبدیل نشده اند.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که هنوز در مازندران نه به بار است و نه به دار چگونه برخی را خوشحال و برخی را ناراحت می کند.

احمدی با بیان اینکه اگر منطقه ای بخواهد تبدیل به منطقه آزاد شود بایستی در صحن علنی مجلس رای بیاورد، گفت: هنوز تفاهم در این زمینه بین نمایندگان مجلس مازندران بوجود نیامده و این امر مشکل ساز است.

وی افزود: بهتر است به این موضوع عقلانی تر پرداخته شود و نقطه ای را در سطح استان بعنوان منطقه آزاد انتخاب کنیم که شعاع بیشتری  از استان را در بربگیرد.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران ادامه داد: شعاع بندر  امیر آباد  از یک طرف به مازندران وصل است و از طرف دیگر به استان گلستان و این چه ارتباطی با مازندران دارد.

احمدی با بیان اینکه اعتقادمان رقم خوردن وقایع خیر برای مازندران است، افزود: در غیر این صورت مردم غرب مازندران خواستار استان شدن این منطقه هستند.

وی درباره بندر نوشهر گفت: این بندر ۹ دهه سن دارد و هیچ بندری در کشور تا این اندازه دارای ظرفیت زمانی نیست.

احمدی با اشاره آزاد راه تهران - شمال بیان کرد: فاز یک این آزاد راه در بهار ۹۶ گشایش یافته و حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر کوتاه تر می شود و البته پاکت فازدوم این آزاد راه نیز باز شده است که این نزدیکی به پایتخت از مزیت های بندر نوشهر است.

وی نزدیکی بندر نوشهر به دوفرودگاه نوشهر و رامسر را از دیگر مزیتهای این بندر برشمرد و گفت: شاید بگویند بندر نوشهر از لحاظ وسعت کوچک است که همین محدودیت از مزیت های این بندر است.

احمدی ادامه داد: با بازدیدی که از چهار بندر ارس، انزلی، قشم و کیش داشتم، بندر کیش علیرغم محدودیت فضا بیشترین موفقیت درکار را داشت و صادراتش به واردات می چربید.

وی اظهار داشت: البته با باز شدن راه دسترسی بندر نوشهر ما می توانیم حدود ۲۰۰ هکتار فضا را به اراضی بندر نوشهر اضافه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در هفته اخیر به دیدار رئیس جمهور رفته و از مشکلات غرب مازندران سخن گفته است، افزود: خدمت رئیس جمهور عرض کردم که در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۲ به مردم عباس آباد قول دادید که از حقوق این مردم دفاع کنید و جلوی بی عدالتی ها را بگیرید و بدانید که اکنون این بی عدالتی ها در حال انجام است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شنبه 22 آبان 1395-2:2


    این لجبازیه ؟یا همه امکانات و دانشگاه دولتی و بیمارستان قلب و کارخانه ایرانخودرو و غیره را جمع کردن شرق مازندران؟بجای بندر صد ساله و عمق۹۰۰متری نوشهر میخواهند یه آبچاله دومتری کنار تالاب میانکاله را منطقه آزاد کنند