آخرین عناوین

شنبه 22 آبان 1395-8:59 کد خبر:32674

باز هم تعلل و کم کاری میراث فرهنگی!!

کلاف سردرگم احیای باغ 33 هکتاری رامسر

احیای باغ 33 هکتاری رامسر به جای مانده از نسل باغ های ایرانی، در میان تعلل مسئولان همچنان مانند کلاف سردرگم است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، حسین سروری فرماندار رامسر در جلسه احیای باغ ۳۳ هکتاری در فرمانداری رامسر گفت:شهرداری توان مالی برای احیای باغ ۳۳ هکتاری ندارد و با توجه به نگاه و ضوابط حاکم بر این باغ با اتکا به منابع مالی داخلی نمی توانیم آن را احیا کنیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی منابع و قوانین و مقررات و ضوابط خاصی معرفی نکرده است درحالی که آبروی این شهر و سازمان میراث فرهنگی در خطر است.

فرماندار رامسر تصریح کرد:این طرح باید با ورود بخش خصوصی سامان پیدا کند، ورود به این باغ باید به لحاظ اقتصادی برای سرمایه گذار منافعی داشته باشد از سویی معتقدیم باید قوانین و ضوابط بر باغ رعایت شود زیرا هدف احیای باغ است.

رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری رامسر نیز اظهار کرد: باغ ۳۳ هکتاری عرصه ملی است و برای احیای آن بخش خصوصی باید وارد عمل شود زیرا هدف احیای باغ است.

حسین متاجی افزود:اولویت منافع بافت باغ به عنوان یک محصول و جاذبه در بعد گردشگری است و گونه هایی که در آن کاشتیم اولویت منطقه ای بوده و باید طرح‌ آنالیز شده و مصوبه اش را نیز در اختیار بگیریم.

شهردار رامسر نیز در این جلسه اظهار کرد: برای احیای این باغ نیاز به سرمایه بزرگی است که شهرداری از نظر اقتصادی منابعی برای آن در اختیار ندارد، شهرداری مالک باغ است و در حال حاضر آن را تمیز نگه می دارد.

نصرت اله کوزه گر افزود: باید با ایجاد نمایشگاه گل و گیاه و پارک کودک و دیگر امکانات این باغ را احیا کرده اما ۸۰ درصد احیا آن به مسئله اقتصادی معطوف است.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی کشور و استان طرحی برای احیای باغ 33 هکتاری رامسر ارائه نکرده و دراین زمینه ضعیف عمل می کند.

شهردار رامسر گفت: مالکیت باغ را نمی توان به سرمایه گذار واگذار کرد زیرا امکان ثبت ملی اسکان و واگذاری آن وجود ندارد و امکان اسکان و سوله و سالن نیز در باغ نیست.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی رامسر باید هرچه زودتر احداث شود زیرا جوانان این شهر نیاز اساسی به آن دارند و در این زمینه باید دیدگاه ها به روز شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :