آخرین عناوین

جمعه 30 خرداد 1393-12:10 کد خبر:330

معاون استاندار مازندران خبر داد:

کاهش ۹۰ درصدی آمار غریق در سواحل مازندران /پرونده تغییر فرمانداران استان تمامی ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر استمرار طرح های سالم سازی دریا در ماه مبارک رمضان، گفت: میزان غریق صورت گرفته در سواحل مازندران در ۱۵ روز اجرای طرح از کاهش ۹۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود.


به گزارش خزرخبر،علی رضا یونسی رستمی در گفت و گو تسنیم،افزود: با استفاده از تجربیات سالیان گذشته در مورد نحوه مدیریت بر طرح های دریا از زمستان سال قبل جلسات مکرری با افراد صاحب نظر در حوزه طرح های دریا برگزار و منتج به تدوین شیوه نامه اداره ساماندهی امور دریا در مازندران شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی کارکرد گذشته در جوزه طرح ساماندهی سواحل به موضوع دست یافتیم که یکی از آسیب های طرح های دریا کمبود ناجیان غریق در داخل و خارج طرح های سالم سازی دریا بوده است.

جانشین ستاد طرح های سالم سازی دریای مازندران با اشاره به اینکه امسال با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان مازندران بر ۳۰ درصد ناجیان غریق در طرح های دریا افزودیم، تصریح کرد: حضور ناجیان غریق در داخل و خارج طرح های دریا به صورت دو شیفته در ۸۲ طرح ۱۶ شهرستان ساحلی مازندران به صورت فعالانه است.

حضور ناجیان غریق در مناطق ممنوعه شنا

یونسی رستمی با بیان اینکه متاسفانه بخش عمده غریق سال های گذشته مربوط به حضور مردم برای شنا در مناطق ممنوعه بوده است، افزود: با بکارگیری نیروهای امدادگر هلال احمر در این مناطق و جلوگیری از حضور مردم از سوی این نیروها در مناطق ممنوعه، آمار غریق در سواحل مازندران ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اعلام اینکه در ۱۵ روز اجرای طرح سالم سازی دریا متاسفانه دو نفر از هموطنان ما در سواحل نور و بابلسر غرق شدند، گفت: فوت این دو نفر نیز باعث تالم خاطر مسئولان استانی و مردم نیز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه حضور ناجیان غریق در خارج از طرح های دریا برای نظارت بیشتر نیز صورت گرفته است، افزود: هنوز ریالی از اعتبارات ملی برای اجرای طرح های دریا در سواحل مازندران بهره مند نشده و از اعتبارات استانی برای اجرای طرح ها استفاده کردیم.

یونسی در مورد تاسیس سازمان عمران سواحل گفت: این طرح از مصوبات دولت قبلی بوده ولی هنوز در دولت جدید ابلاغی به استان های ساحلی صورت نگرفته ولی ما خواستار احداث سازمان عمران سواحل برای ساماندهی امورات مربوطه هستیم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه متولی ساماندهی سواحل در کلان وزارت کشور در استان ها به عهده استانداری ها و فرمانداری ها است، افزود: دریا باید به عنوان سرمایه عظیم برای آحاد جامعه تلقی و در کنار استفاده شنا باید طرح ها و سازه های آبی برای استفاده عموم در همه فصول سال صورت گیرد.

توسعه گردشگری دریایی

وی با اعلام اینکه احداث اسلکه در داخل دریا و افزایش طرح های موج های آبی سبب رونق گردشگری دریایی در سواحل می شود، گفت: حوزه معاونت سیاسی استانداری از طرح های توسعه گردشگری دریایی در سواحل مازندران حمایت خواهد کرد.

یونسی در مورد سئوالی در حوزه تقسیمات کشوری صورت گرفته در مازندران، افزود: در هشت ماه اخیر درخواستی مبنی بر افزایش شهرهای جدید در استان ارائه ولی منتج به نتایج نشده است.

وی در مورد مدیریت شبه جزیره میانکاله نیز گفت: وزیر کشور در سفر نوروزی خود به مازندران صراحتا اعلام کرده که مدیریت و حفاظت از شبه جزیره میانکاله مربوط به مازندران بوده و همچنان در حوزه جغرافیایی مازندران قرار دارد.

نبود چارت مشخص در فرمانداری های ویژه

معاون استاندار مازندران در مورد تشکیل سه فرمانداری ویژه در دولت قبلی، گفت: هنوز چارت تشکیلاتی برای ایجاد فرمانداری ویژه در این شهرستان ها تکمیل نشده و باید برای تکمیل این چارت اداری تلاش سریعی صورت گیرد.

وی درباره تغییر فرمانداران در مازندران، افزود: پرونده تغییر فرمانداران استان تمامی ندارد و هر فرمانداری که نخواهد در جهت سیاست های دولت تدبیر و امید فعالیت توسعه ای صورت دهد باید در مورد حضور وی تجدید نظر کنیم.

یونسی گفت: فعلا اکثر فرمانداران استان در جهت چارچوب سیاست های دولت برای توسعه و آبادانی دیار خود تلاش می‌کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • برات
    شنبه 31 خرداد 1393-8:59


    البته اگه نمایندها بزارن شما فرماندار و بخشدار عوض کنین