آخرین عناوین

شنبه 22 آبان 1395-11:12 کد خبر:33675

راه‌اندازی کلنیک حمایت از بیماران سرطانی غرب مازندران :

کلینیک آرین، پایان سرگردانی بیماران سرطانی غرب مازندران

سرگردانی بیماران سرطانی غرب مازندران با راه‌اندازی کلینیک سرطانی آرین در آمل به پایان رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا ، مازندران یکی از استان‌هایی است که بیشترین آمار بیماری سرطانی را به خود اختصاص داده است.

بیماری که بسیاری از متخصصان و فوق متخصصان برای ریشه‌یابی آن به مطالعات و پژوهش‌های گسترده‌ای دست زدند تا به جلوگیری از پیشرفت آن میان مردم بپردازند.

امروزه این مطالعات بر روی انواع موادغذایی در دستور کار قرار گرفته تا مردم را از خوردن عوامل ایجاد بیماری سرطان آگاهی‌ ببخشند.

استان مازندران نیز با توجه به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی از تولیدات متنوع غذایی بهره‌مند است که برای افزایش تولید، مردم استان به استفاده از سموم و مواد شیمیایی روی آورده اند که ممکن عاملی بر ایجاد بیماری سرطان باشد.

رایج‌ترین بیماری سرطانی نیز در این استان به معده و گوارش بر می‌گردد که مطالعه این بیماری از سوی متخصصان و پزشکان به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

اما طی سال‌های اخیر به منظور حمایت از بیماری‌های سرطانی موسسات مردم نهادی در مازندران شکل گرفته است تا دریچه‌  امید بر سختی‌های راهی که برای درمان‌شان به دیگر استان‌ها و پایتخت می‌کشیدند، شود.

انجمن حمایت از بیماری سرطانی آرین نیز با تلاش رحمت‌الله مسقطی موسس این موسسه مردم نهاد از سال 92 در شهرستان آمل آغاز کرد.

این موسسه از سوی این مدیرعامل پس از فوت فرزندش آرین، برای حمایت از آرین‌های این شهرستان و استان مازندران تشکیل شد تا رهگشایی بر کاهش سختی‌های مددجویان این بیماری شود.

راه‌اندازی کلنیک حمایت از بیماران سرطانی آرین غرب مازندران در آمل

عضو هئیت مدیره انجمن حمایت از بیماری‌های سرطانی آرین آمل در نشستی در این انجمن 3 هزار همیار فعال هستند، گفت: هویت این مجموعه انجمن خیریه و ثبت شده موسسات مردم نهاد کشور است.

محسن آسوری با اعلام اینکه در این انجمن 600 مددجو از کمک‌های این موسسه بهره‌مند می‌شوند، بیان کرد: حمایت به این انجمن در سه دسته مالی که شامل کمک هزینه بیماران سرطانی، معنوی چون برگزاری کلاس‌های روان شناختی به صورت فردی و جمعی آن هم به صورت هفتگی با برگزاری کلاس‌های ورزش، برگزاری اردو برای مددجو به منظور تقویت روحیه و ارائه خدمت به سه شکل خدمت مطلق، امانت‌دادن تجهیزات به بیماران نیازمند، مراجعه به کلینیک می‌شود.

وی ادامه داد: در امر مالی پرونده‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود که این بیماران پس از بررسی از سوی مددکار از میزان تخفیف بهره‌مند می‌شود؛ اسناد این بیماران در امر رسیدگی از سوی یک فرد ماهر بررسی می‌شود تا بعد از تایید به این بیمار کمک‌رسانی ‌شود.

آسوری با بیان اینکه انجمن آرین اولین کلینیک ویژه و فوق تخصص در آمل فعالیتش را در سال 92 با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز کرد، افزود: پس از سه سال هئیت مدیره انجمن با کمک موسسه و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به ارزش 2 میلیارد و 900 میلیون تومان موفق شد بیمارستان تخصصی پیمان را خریداری و به عنوان یک کلنیک مجهز برای بیماران غرب استان به بهره‌برداری برساند.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماری‌های سرطانی آرین آمل برنامه آینده این کلینیک را تداوم و توسعه خدمات این مرکز بیان کرد و گفت: هم‌اکنون 19 متخصص و فوق تخصص آماده خدمت به بیماران سرطانی هستند.

وی عنوان کرد: از آبان 92 تا مهر ماه سال‌جاری بیش از 28 هزار و 186 ویزیت در این کلینیک انجام شده که یک‌هزار و 800 شیمی درمانی انجام شده است، با توجه به اینکه طی هفت ماهه سال‌جاری 13 هزار و 742 ویزیت با تعداد 936 مورد شیمی‌درمانی انجام شده که این نشان از اعتماد مردم و اقبال عمومی به این مجموعه برمی‌گردد.

آسوری با تاکید براینکه کلینیک جدید با نام همان پیمان و محوریت فعالیت آرین در سه طبقه به ارایه خدمات می‌پردازد، اظهار کرد: در طبقه سوم این کلینیک مرکز تشخیص زودرس سرطان به منظور پیشگیری از افزایش سرطان راه‌اندازی می‌شود.

تفاهم‌نامه چهارجانبه محققان بر اجرای طرح آلاینده غذایی و سموم در کشور

این عضو هئیت مدیره با بیان اینکه برای جلوگیری از روند گسترش بیماری سرطان از اسفند 94 تفاهم‌نامه‌ای چهارجانبه انجمن آرین، مرکز حامی پژوهش و فناوری، مجموعه کلینیک گوارش و مرکز انستیتو پاستور شمال کشور به امضا رسیده است، تصریح کرد: در این طرح غربالگری تست خون 2 هزار و 500 شهروند آملی در دستور کار و مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد تا به پاسخی بر ارتباط بین آلاینده غذایی و سموم دست یابیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در مازندران 5 غذای صادراتی چون برنج، مرکبات، صیفی‌جات و مرغ تولید می شود، امیدواریم تا سه سال آینده با نتیجه بر این تحقیقات سموم مرتبط با این موادغذایی را از بین برده و به راه‌کارهای دیگری روی آوریم.

آسوری با اشاره به داروخانه 13 آبان برای بیماران سرطانی گفت: با کمک خانواده نبوی و کمک‌رسانی با اهدای 175 میلیون تومان برای راه‌اندازی داروخانه به دلیل نبود فضای مناسب این امر هنوز محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اما بیمارستان 17 شهریور آمل نسبت به تامین دارو شیمی درمانی بیماران اقدام می‌کند که امیدواریم با قول ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجدد داروخانه را در این شهرستان داشته باشیم.

رئیس مرکز انستیتوپاستور شمال کشور در آمل با بیان اینکه در خصوص مجموعه کلینیک آن واقع در ساختمان انتقال خون این شهرستان که در سال گذشته کلنگ‌زنی شد بنابر صلاح دید هئیت تصمیم‌گیری بر خرید بیمارستان پیمان شد، بیان کرد: با تکمیل و تجهیز این پروژه فضای فیزیکی تا 10 سال آینده نیز کفایت می‌کند با توجه به اینکه برای تجهیزات این کلینیک 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عضو هئیت مدیره انجمن حمایت از بیماری های سرطانی آرین نیز در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران خدمت و انصاف را رعایت کنند در کار خود جلو می‌روند، افزود: اگر خبرنگاران قلم‌شان و کارشان را درست بکار ببرند در همه امور کارهای درست پیش می‌رود.

ابوالفضل هاشمی با اشاره به اینکه موسسه آرین با بهره‌گیری از یک مکان استیجاری به منظور حمایت از بیماران سرطانی در این شهرستان پس از فوت جوان برومندی از آمل تشکیل شد، عنوان کرد: اکنون بیمارستان پیمان با یک عزم جدی از سوی هیئت مدیره خریداری شده تا در کنار ماندگاری این کلینیک و حمایت از بیماران به جلوگیری از این بیماری بپردازد.

حیدرزاده عضو هئیت مدیره انجمن با بیان اینکه با توجه به آمار زیاد سرطان در مازندران باید کارهای تحقیقاتی و پژوهشی صورت گیرد و علت این بیماری بررسی شود، گفت: باید نسبت به عوامل بیماری سرطانی در مواردهایی چون کشت گیاهان با کود و مواد شیمایی باید جلوگیری به عمل آید.

وی نقش رسانه را در فرهنگ‌سازی بر استفاده از موادغذایی و جلوگیری از مضرات آن مهم عنوان و بیان کرد: برای جلوگیری از این بیماری می‌توان به این مکان مراجعه کرده و از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند به ویژه بانوان که بیماری سرطان رحم و سینه رایج است  از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :