آخرین عناوین

شنبه 22 آبان 1395-16:22 کد خبر:33679

سم کشاورزی حادثه ساز شد:

استفاده از سم کشاورزی، دو کودک بابلی را به کما برد/ تکمیلی

استفاده نا به جای اطرافیان از سم کشاورزی برای از بین بردن شپش سر، موجب به کما رفتن دو کودک بابلی شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، سید عارف هاشمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل  با تایید در کما بودن دو کودک اهل این شهرستان اظهار کرد:اطرافیان دو کودک 7 و 10 ساله با بی اطلاعاتی از نحوه مصرف سموم کشاورزی حاوی اورگانوفسفر که دارای سم بسیار خطرناک است شرایط نامساعدی را برای آنان رقم زدند.

وی با بیان اینکه میزان مسمومیت این سموم به قدری است که در زمان سم پاشی به کشاورزان توصیه می شود مخالف جهت باد قرار بگیرند تا دچار آلودگی نشوند، عنوان کرد:سم کشاورزی ارگانوفسفر اگر در زمان سم پاشی بر روی لباس پاشیده شود از لباس خارج نمی شود و مصدوم باید با آب و صابون شستشو داده شود.

هاشمی تصریح کرد: این سم جذب پوستی بسیار بالایی دارد و وقتی وارد بدن شد با هموگلوبین خون که وظیفه اکسیژن رسانی به بافت ها را بر عهده دارد مخلوط شده و در قلب و مغز که با اکسیژن کار می کنند اختلال ایجاد می کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه متاسفانه بر اثر عدم آشنایی اطرافیان دو کودک اهل این شهرستان بر اثر مصرف سم کشاورزی در کما هستند، بیان کرد:اطرافیان برای از بین بردن شپش سر از این سم استفاده کرده بودند.

وی تصریح کرد: حال یکی از کودکان رو به بهبودی است اما وضعیت دیگر وخیم است.

هاشمی با ابراز اینکه از خانواده ها تقاضا می کنیم برای خوردن یک قرص ساده نیز با پزشک مشورت کنند و اطرافیان مشاور خوبی در زمینه مصرف داروها نیستند، گفت: بسیاری از داروها برای بدن سم هستند و غواقب خطرناکی دارند.

یکی از کودکان بابلی به کما رفته ، فوت کرد

2 کودک بابلی جمعه گذشته به خاطر استفاده از سم کشاورزی برای از بین بردن شپش سر دچار مسمومیت شده و به کما رفتند.

این 2 کودک بعد از مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند و در بخش ویژه این بیمارستان بستری شدند .

اباذر اکبرزاده پاشا رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل گفت:ضحی آقایی نژاد دختر هفت ساله در این بیمارستان فوت کرد .

وی حال عمومی برادر این دختر را رو به بهبودی اعلام کرد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :