آخرین عناوین

دوشنبه 24 آبان 1395-9:21 کد خبر:33695

مدیر کل پزشكي قانوني استان خبر داد:

کاهش 9درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشكي قانوني استان مازندران از كاهش نه (9) درصدی مرگ و ميرناشي از تصادفات رانندگي درمهر ماه سالجاری نسبت به زمان مشابه آن در سال قبل خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان ، علي عباسي تعداد افراد كشته شده بر اثر تصادف در مهر ماه سالجاری را 58  نفر (40 مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: اين رقم نسبت به مشابه سال قبل نه (9)در صد كاهش داشته است.

وی تصريح كرد : از اين تعداد 38 نفر برون شهري ، 19 نفر درون شهري و یک نفر راه روستايي هستند.

بیشترین و کمترین شهرها

شهرهای ساری و میاندرود با 11، آمل با 8 ، بابل با 6 بیشترین و شهرهای رامسر ،گلوگاه و جویبار بدون فوتی در آن به ثبت رسید.

 وضعیت متوفی

عباسی در خصوص وضعیت متوفیان گفت : از این تعداد اعلام شده 24 مورد عابر ،13 مورد موتور سوار ،12 مورد سرنشین ، 8 مورد راننده و یک مورد هم دوچرخه سوار هستند.

افزایش 5 (پنج) درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی استان در ادامه از افزایش  پنج درصدي مصدومين ناشي از تصادفات نيز خبر داد و افزود: تعداد مصدومين ناشي از تصادفات رانندگي ارجاعي به مراكز پزشكي قانوني در مهرماه سالجاري تعداد هزار 366 نفر مي باشد كه اين رقم درمقايسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشت .

بيشترين مراجعين مربوط به شهرستان ساري و میاندرود با تعداد 271 نفر ، بابل با 188 و آمل با 144 مورد و  كمترين آمار مربوط به شهرستان فریدونکنار با تعداد 21نفر مي باشد .

اين مقام اجرايي استان يادآور شد : دستگاه هاي اجرايي مي توانند در امر فرهنگ سازي و اطلاع رساني با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :