آخرین عناوین

دوشنبه 24 آبان 1395-14:10 کد خبر:33701

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران خبر داد:

بازدید معاون استاندار و فرماندار ساری از تصفیه خانه فاضلاب و مخزن کوی لسانی ساری

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران  گفت: معاون استاندار مازندران و فرماندار ساری از تصفیه خانه فاضلاب و مخزن کوی لسانی ساری بازدید کردند.


به گزارش خزرتیتر خبر و به نقل از شرکت آبفاشهری مازندران، در بازدیدی جداگانه علی نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران و احمد حسین زادگان فرماندار ساری به همراه مدیرعامل، معاونان و مدیران آبفاشهری استان از از بخشهای مختلف تصفیه خانه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ شهید داداشی و مخزن 25 هزار متر مکعبی کوی لسانی بازدید و در جریان روند فعالیتهای این بخشها قرار گرفتند.

براساس این گزارش ، معاون عمرانی استاندار مازندران در  بازدید از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری، به اقدامات صورت گرفته در بخش فاضلاب این شهر اشاره و تصریح کرد: در این بخش فعالیتهای خوبی انجام شد.

نبیان، بر بکارگیری تجهیزات پیشرفته  و تکنولوژی روز دنیا در مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تاکید و تصریح کرد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

وی، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید برای به ثمر نشستن طرحهای عمرانی، تلاشهای بسیاری نموده است، اظهار داشت: برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب ساری اعتبار زیادی صرف شد.

معاون عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یقینا طراحی و تجهیزات مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری از مدول اول بهتر خواهد بود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران نیز در این بازدید، با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب ساری در زمینی حدود 10 هکتار  درحال حداث است، گفت: این تصفیه خانه دارای چهار مدول است که مدول اول آن در بهار 91  به بهره برداری رسید.

ذبیح الله ذاکری، ادامه داد: هر مدول این تصفیه خانه برای شدت جریان متوسط 24 هزار متر مکعب در روز با حداکثر جریان ساعتی 1270 متر مکعب  برای جمعیت 105هزار  نفر طراحی شد.

وی با بیان اینکه فرایند تصفیه خانه، فرایند تصفیه بیولوژیکی به روش لجن فعال MLE با قابلیت حذف نیتروژن است، تصریح کرد: کیفیت پساب حاصل از فرایند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای تخلیه به آبهای سطحی می باشد.

ذاکری،  ادامه داد: تمهیدات  لازم برای حذف بو از سایر واحدهابه وسیله بیواسکرابر پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری با پیشرفت خوبی در حال اجراست، افزود: بخش اعظم عملیات ساختمانی این پروژه درحال احداث  می باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :