آخرین عناوین

دوشنبه 24 آبان 1395-16:42 کد خبر:33703

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

مرگ دختر 6 ساله ساروی بر اثر استفاده از قارچ سمی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرگ دختر 6 ساله ساروی در اثر استفاده از قارچ سمی خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد سلطان‎تویه در شهرستان ساری درباره فوت دختر 6 ساله ساروی در اثر استفاده از قارچ، اظهار کرد: دختر 6 ساله سیده فاطمه محسنیان با درد شکم، استفراغ و اسهال غیرخونی آبکی، بدون تب در بیمارستان بوعلی سینا پذیرش شد.

وی تصریح کرد: بیمار با تشخیص احتمالی عفونت ویروسی تحت بررسی و درمان قرار گرفت و بعد از اقدامات اولیه درمانی، حال بیمار بهتر شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: دو روز بعد از مراجعه اولیه، بیمار به تدریج دچار افزایش استفراغ و سپس کاهش هوشیاری شد که به picu منتقل شد.

این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه علل اینگونه بیماری‌ها می‌تواند ناشی از هپاتیت A، بیماری ویسلون و مسمومیت‌ها باشد انجام اقدامات تشخیصی لازم و دریافت شرح حال اختصاصی، تیم پزشکی متوجه مصرف قارچ وحشی توسط بیمار و خانواده‌اش در روزهای گذشته شدند.

سلطان‌تویه بیان کرد: اقدامات درمانی پس از مشاوره‌های متخصصان مسمومیت و عفونی شروع و مراقبت‌های ویژه ادامه یافت.

وی ادامه داد: با توجه به اختلال شدید کبدی و انعقادی، با وجود درمان‌های مرتبط بیمار به علت آنسفالوپاتی کبدی حاد مقاوم به درمان و برادی کاردی فوت کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سایر اعضای خانواده هم نیز دچار علائم گوارشی شده و در یکی از اعضای خانواده افزایش آنزیم‌های کبدی دیده شد و تحت درمان قرار گرفتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :