آخرین عناوین

سه شنبه 25 آبان 1395-10:21 کد خبر:33708

وقتی کم و کاستی‌های جامعه پشت عینک خوش‌بینی مرکز آمار دیده نمی‌شود:

یک بام و دوهوای ایجاد اشتغال در مازندران/ آیا کاهش نرخ بیکاری در مازندران صحت دارد؟

عدم رضایت‌مندی از ایجاد اشتغال در استان و اوضاع بیکاری و نیز درخواست برای ایجاد شغل یکی از دغدغه‌های جدی مردم است که بارها و بارها شنیده می‎شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، آماری در هفته اخیر از استانداری مازندران در ارتباط با کاهش نرخ بیکاری مازندران در تابستان منتشر شد.

در این آمار اعلام شد که مازندران جزو 14 استانی بود که در تابستان موفق به کاهش نرخ بیکاری در کشور شده است.

این اظهارات توسط ربیع فلاح استاندار مازندران در جلسه تجلیل از کتابداران این استان نیز مطرح شد اما حقایق جامعه و مشکلاتی که در آن وجود دارد چندان رضایت‌بخش نیست.

با نگاهی به کلیت جامعه و مشکلاتی که دیده می‎شود، عدم رضایت‌مندی از ایجاد اشتغال در استان و اوضاع بیکاری و نیز درخواست برای ایجاد شغل یکی از دغدغه‌های جدی مردم است که بارها و بارها شنیده می‎شود.

مرکز آمار ایران چگونه به نتایج خوش‌بینانه می‎رسد و زمینه رضایت‌مندی را فراهم می‎آورد نیز برای مردم جای سؤال است.

اما پاسخ محمد جعفری عضو شورای اسلامی شهر ساری در ارتباط با ایجاد اشتغال و اینکه آیا از عملکرد مسؤولان استانی در ارتباط با ایجاد شغل رضایت‌ دارید، نشان از دغدغه جدی مردم در این حوزه دارد.

وی اظهار کرد: مسئولان استانی در این ارتباط عملکردی نداشتند.

عضو شورای اسلامی شهر ساری اضافه کرد: بیشتر مراجعان مردم به شورا درخواست شغل است که مردم از این بابت به‌شدت تحت فشار هستند.

این مسئول با اعلام اینکه از 300 نفری که به شورا در روز ملاقات عمومی مراجعه می‏‌کنند، بیش از 290 نفر درخواست شغل دارند و خواستار وساطت اعضای شورا برای ایجاد اشتغال هستند.

یکی دیگر از منابع ایجاد شغل در مازندران به ‎ویژه در تابستان فعالیت در حوزه ساخت و ساز است که بارها و بارها از تریبون‌های مختلف در ارتباط با وضعیت رکود ساخت و ساز در استان خبرهای ناامیدکننده‌ای شنیده شد.

انتظار است که مسئولان و متولیان آماری در ارتباط با ایجاد اشتغال واقعیت‌های جامعه را آن‌طور که هست اعلام کنند نه آن‌طور که دوست دارند باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :