آخرین عناوین

سه شنبه 25 آبان 1395-11:44 کد خبر:33712

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

روزهای غربت در سواحل مازندران

دریای مازندران با داشتن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی باید در تمام طول سال مقصد گردشگران باشد نه اینکه این موضوع تنها به چهار ماه از سال منحصر شود.


خزرتیترخبر: روزی دریای مازندران جای سوزن انداختن نبود و شاهد حضور افراد بسیاری بودیم که به دور از هیاهوی زندگی، خواهان آرامش بودند.

ساحل دریا در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد ولی در تابستان به‌ دلیل گرمای هوا افراد بسیاری خواهان استفاده از این موهبت خداوندی هستند.

در فصل پاییز هم دریا زیبا است و دریای مازندران نیز با وجود زیبایی‌ها به‌دلیل عدم برخوداری از گردشگری دریایی نمی‌تواند آن چنان که باید پاسخ‌گوی نیاز گردشگران باشد.

دریای مازندران با داشتن جاذبه‌های گردشگری و طبیعی باید در تمام طول سال مقصد گردشگران باشد نه اینکه این موضوع تنها به 4 ماه از سال منحصر شود.

* گردشگران غروب زیبا در ساحل مازندران را از دست ندهند

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ، اظهار کرد: ساحل دریا همواره چه در زمستان و تابستان و چه در پاییز و بهار زیبا است.

مهران حسنی بیان کرد: قدم زدن روی ماسه‌های سواحل مازندران و استفاده از اماکن تفریحی در کنار دریا ایجاد شده می‌تواند فضای خوبی برای گردشگران رقم بزند.

وی تصریح کرد: درست است با توجه به سرمای هوا امکان شنا برای گردشگران وجود ندارد اما غروب زیبای ساحل زیبا را گردشگران از دست ندهند.

معاون گردشگری اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در تابستان امکان شنا برای گردشگران وجود دارد  ولی زیبایی دریا مربوط به تمام فصول است.

حسنی یادآور شد: امکانات تفریحی در سواحل وجود دارد و گردشگران می‌توانند به مجموعه‌های تفریحی مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم همه امکانات را در آن حد برسانیم که گردشگران در چهار فصل از ظرفیت دریای مازندران برخوردار شوند.

* ضرورت ارائه خدمات بهتر در طرح‌های دریا

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در مورد امکانات طرح‌های دریا ، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است شأن مردم ما فراتر از این است و باید امکانات بهتری را در اختیار مردم ارائه دهیم تا با خاطره خوب استان مازندران را ترک کنند.

عیسی قاسمی‌طوسی بیان کرد: به دنبال این هستیم برای سال‌های آینده بحث آموزش به‌ ویژه ناجیان غریق در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوعی دیگر بحث تجهیزات است تا بتوانیم ساحل امکانات را تهیه کرده و در حوزه سواحل خدمات بهتری ارائه دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه حتی یک غریق برای ما زیاد است، خاطرنشان کرد: جان انسان‌ها برای ما بسیار با ارزش است و باید تلاش بیشتری کنیم تا بتوانیم خدمات بهتری را در اختیار مردم قرار دهیم.

قاسمی طوسی تصریح کرد: دولت نیز با وجود تنگناها و مشکلات مالی در تلاش است بتواند امکانات بهتری را در اختیار بودجه خوبی در اختیار حوزه سواحل قرار دهد که امیدواریم بتوانیم لبخند رضایت بیشتری را شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه باید تمامی امکانات لازم را برای مردم فراهم کنیم، گفت: تمام تلاشمان بر این است تجهیزات خود را افزایش دهیم به ‌ویژه جت اسکی در کاهش غریق به دلیل قدرت مانور بالا تأثیرگذار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در پایان گفت: با کمک همه مسئٔولان امیدواریم بتوانیم مشکلات طرح‌های دریا در استان را به حداقل برسانیم.

براساس این گزارش، این روزها مسافران کمتر یادی از دریای مازندران می‌کنند و بیشتر ماهی‌گیران هستند که در تلاش شبانه‌روزی به دنبال تأمین معاش خود هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :