آخرین عناوین

سه شنبه 25 آبان 1395-17:13 کد خبر:33716

هشدار؛دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

آنفلونزا در راه مازندران/رعایت بهداشت فردی در اولویت

نزدیک شدن به روزهای سرددرمازندران، احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلونزا را در این استان شمال کشور افزایش داده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، نزدیک شدن به روزهای سرددرمازندران، احتمال شیوع مجدد بیماری آنفلونزا را در این استان شمال کشور افزایش داده است.

کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی در مازندران بهترین راهکار مقابله را پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ویروسی و کشنده به خصوص برای مردان و زنان دارای ریشه بیماری های پایه ای توصیه کردند.

در سال گذشته در مازندران حدود یک هزار نفر به دلیل ابتلاء به بیماری آنفلوانزا در بیمارستانها و مراکز درمانی استان بستری شدند و 17 نفر براثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست دادند که بیشتر این بیماران دارای سابقه بیماری پایه ای چون دیابت، فشارخون و سایر بیماری ها بودند که با شیوع آنفلوانزا و تاخیر در درمان جان خود را از دست دادند.

بیشترین مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا در مازندران در سال گذشته مربوط به آذرتا پایان دی ماه بود.

مدیرگروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران آنفلونزا را از بیماری های ایپدمی ( بومی) در فصل سرما در کشور اعلام کرد و گفت که همساله اکثر استان های کشور در فصل سرما به این بیماری ویروسی گرفتارند.

فرهنگ بابامحمودی  افراد دارای ضعف قوای جسمانی از قبیل گروه سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری های پایه ای فشارخون، دیابت، قلب وعروق و مادران باردار را بیشترین گروه های درمعرض خطر بیماری ویروسی آنفلوانزا اچ وان و ان وان اعلام کرد.

وی بهترین راهکاربرای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری ویروسی را رعایت بهداشت فردی شامل مواجهه نشدن با بیماران مبتلا، شستن دست و صورت به طور مستمر در طول روز، تزریق واکسن آنفلوانزا، مراجعه به پزشک در صورت ابتلاء اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که بیماری آنفلوانزا از بیماری های شایعه کشوردر فصول سرد سال به خصوص مازندران است.

محسن اعرابی افزود : تاکنون در این استان بیمار مبتلا به آنفلوانزا که کارش به بستری در بیمارستان و یا مراکز درمانی کشیده باشد، نداشتیم.

وی اضافه کرد : با رو به سرد رفتن هوای استان در روزهای آینده احتمال شیوع بیشتر این بیماری وجود دارد و شهروندان برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری باید بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی توصیه کرد تا افرادی که سابقه ابتلاء به آنفلونزا را دارند و افراد بیمار و دارای قوی جسمانی به خصوص گروه های سالمند ، مادران باردار و برخی افراد مبتلا به بیماری غیرواگیر از جمله دیابت کنترل نشده پیش از ابتلاء واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

وی اظهارداشت : سایر گروه های جمعیتی نیز در صورت تمایل با پرداخت حداقل 200 هزار ریال می توانند واکسن را از داروخانه ها تهیه و تزریق کنند.

به گفته وی واکسن آنفلونزا به میزان نیاز در داروخانه ها و مراکز درمانی و بهداشتی تامین شد و مشکلی برای تامین دارو نداریم.

مازندران 32 بیمارستان دولتی و خصوصی با حدود 4 هزار تخت بیمارستانی دارد.                   

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :