آخرین عناوین

دوشنبه 2 تير 1393-21:12 کد خبر:346

مرغداران تنکابن دست به دامان رسانه ها شدند

در پی بحران برف غرب مازندران و خسارت سنگین آن جمعی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی شهرستان تنکابن که تاکنون اقدامی برای جبران خسارات و استمهال تسهیلاتشان نشده است از رسانه های گروهی خواستار انعکاس مشکلاتشان شدند.


به گزارش خزرخبر، جمعی از مرغداران تنکابنی با وجود گذشت شش ماه از حادثه بارش برف تا کنون علی رغم دادن وعده های بسیار مسئولان و دولتمردان ، هیچ اقدامی در خصوص اجرای قانون استمهال تسهیلات بانکی و مساعدت برای بازسازی واحدهای خسارت دیده به عمل نیامده است، بار دیگر از طرق رسانه های گروهی در خواست خود را مطرح ساخته تا مسئولان اقدام عاجلی برای این مشکل بیاندیشند.

14 تن از تولیدکنندگان مرغ گوشتی شهرستان تنکابن که در اثر بارش بی سابقه برف بهمن ماه سال گذشته دچار خسارات سنگین شده بودند، با ارسال نامه ای برای استاندار مازندران خواستار رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی خود شدند.

آنان در بخشی از نامه خود یادآور شدند: در جریان بازدید وزیر محترم جهاد کشاورزی و نیز معاونت بهبود تولیدات دامی جناب آقای دکتر رکنی از واحد های مرغداری خسارت دیده ،اعلام شد که بیش از 14 واحد مرغداری فعال در این شهرستان دچار آسیب جدی شده اند و میزان براورد خسارات این واحد ها از 50 تا 100 درصد ذکر شده است.

در این نامه آمده است: در برخی از واحد های تولیدی چندین هزار قطعه جوجه و مرغ آماده فروش علاوه بر تخریب تاسیسات برجای مانده بود، این امر سبب شد تا مقام محترم وزارت و نیز معاونت محترم جناب اقای دکتر رکنی تاکید فراوانی داشته باشند تا هم با دقت بیشتر و هم در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تامین و بازسازی واحد ها اقدام شود.

در بخش دیگری از این نامه تولید کنندگان تصریح کردند: آنچه بیش از پیش باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد ذکر این مطلب است که تولید گوشت سفید یکی از محصولات استراتژیک در سبد غذایی خانوارها محسوب شده و نقصان در عرضه این محصول طبعا مشکلات زیادی را بر دوش ادارات ذیربط خواهد گذارد.

در ادامه آنهابه بیکار شدن کارگران واحدهای تولید مرغ اشاره داشته و اظهار داشتند: با توجه به عدم توان اقتصادی برای بازسازی و راه اندازی مجدد، بیم آن می رود که کارگران از ادامه کار باز بمانند.

عدم توان مالی برای باز پرداخت تسهیلات بانکی ودر پی آن چندین برابر شدن جرایم دیر کرد، در معرض حراج قرار گرفتن وثایق بانکی و  کاهش نقدینگی بزرگترین افتی است که مرغداران را بر سر دو راهی انصراف از ادامه کار و فروش ملک مرغداری و یا با گرفتن سرمایه از بازار و فرو رفتن هر چه بیشتر در بحران اقتصادی ناشی از بهره بالا قرار داده است.

تولید کنندگان در خاتمه نامه خود ازعالیترین مقام مسئول در استان انتظار دارند تا با روحیه جهادی که در فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال ابلاغ گردید،دست اندرکاران صنعت تولید مرغ را به حال خود وا مگذارند.

خاطر نشان می سازد: رونوشت این نامه در 7 برگ برای استحضار دفتر مقام معظم رهبری ، دفتر ریاست محترم جمهوری ،دفتر وزیر محترم جهاد کشاورزی ،دفتر وزیر محترم تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، دفتر نماینده محترم مردم شهرستانهای تنکابن رامسر و عباس اباد در مجلس شورای اسلامی ،دفتر امام جمعه محترم تنکابن و فرمانداری ویژه شهرستان تنکابن نیز ارسال شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :