آخرین عناوین

دوشنبه 2 تير 1393-21:18 کد خبر:348

صادرات صنایع‌دستی در مازندران ناچیز است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با وضعیت فعلی نمی توان پذیرای گردشگران خارجی بود، گفت: صادرات صنایع دستی در مازندران ناچیز است.


به گزارش خزرخبر و  به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ نیا در مراسم معارفه سرپرست  معاونت صنایع دستی این اداره کل اظهار کرد:گردشگری در ایران براساس توریسم فرهنگی است و در چنین فضایی پرداختن به صنایع دستی ،آثار تاریخی و موزه ها اهمیت ویژه ای دارد.

وی افزود: پیونداقتصاد و هنر چندان پیچیده نیست.صنایع دستی باید به سمتی برود که اقصادی شود.

بزرگ نیا به ضرورت ایجاد بانک صنایع دستی اشاره کرد و گفت:در این استان صنایع دستی شاخصی تولید می شود که نمی توان برای آن ارزش ریالی تعیین کرد تا آنجا که می تواند پشتوانه ایجاد بانک صنایع دستی باشد.

وی تصریح کرد:براساس گفته های رایزن های فرهنگی،نمایندگان و شرکت های هواپیمایی اقبال تورهای خارجی برای سفر به ایران از آغاز دور اول نشست های هسته ای بسیار زیاد است که تا 6 ماه قبل این طور نبود.

وی با بیان اینکه با وضعیت فعلی نمی توان پذیرای گردشگران خارجی بود گفت: ما هنوز برای صادرات صنایع دستی ،حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی آمادگی چندانی نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران بر لزوم پیوند گردشگری با صنایع دستی تاکید کرد و گفت: برپایی نمایشگاه های تخصصی در بازارهای هدف و ارایه بهترین های استان در کشورهای خلیج فارس و حاشیه دریای خزر بهترین تبلیغ از فرهنگ و هنر و جاذبه های کشور است که تاثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر دارد.

بزرگ نیا افزود: در حال حاضر استان در خدمت  صنایع دستی و گردشگری بوده و نسبت به این حوزه ها حساس است امیدواریم هیچ مشکلی باعث غفلت از آن نشود.

در این مراسم علی ماهفروزی به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران منصوب شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :