آخرین عناوین

پنجشنبه 4 آذر 1395-9:18 کد خبر:34813

تفاوت شدید در نظرات مسئولین مازندران:

سخنگوی مجمع نمایندگان:سرمازدگی خسارت وارد کرد/مدیرعامل اتحادیه باغداران: برف خسارتی وارد نکرد

بسیاری از باغداران از وارد آمدن خسارت به محصولات شان ابراز نگرانی می کنند، اما در این رابطه بین مسئولین مربوطه اختلاف نظر وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، بارش شدید برف در استانهای شمالی موجب نگرانی شدید باغداران و کشاورزان شمالی از خسارت به باغات و محصولات کشاورزی که دسترنج یکساله آنان است شده است.

در حالیکه بسیاری از باغداران از وارد آمدن خسارت به محصولات شان که اکثرا بر روی درخت ها مانده و برداشت نشده اند ابراز نگرانی می کنند اما در این رابطه بین مسئولین مربوطه اختلاف نظر وجود دارد.

در این رابطه سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران،میزان سرمازدگی به محصولات باغی استان را زیاد دانسته، ولی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران می گوید:برف اخیر خسارتی به مرکبات مازندران وارد نکرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران میزان سرمازدگی به محصولات باغی استان را زیاد دانسته و گفته: دولت برای رسیدگی به میزان خسارت هیأت عالی رتبه به مازندران اعزام کند.

حسین نیازآذری با بیان اینکه بارش شدید برف در مازندران و کاهش دمای هوا خسارت سنگین و نگران‌کننده‌ای را به باغداران و کشاورزان استان وارد کرد، اظهار کرد: لازم است دولت، وزارت جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط در رسیدگی به میزان خسارت و جبران آن واکنش سریع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه کشاورزی به‌ویژه در بخش برنج مدیریت مناسبی داشته است، افزود: نگرانی مضاعف باغداران مازندرانی حفظ و نگهداری محصولات سرباغی است.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران ضمن ابراز امیدواری مبنی بر اینکه دولت با همکاری بانک‌ها، بیمه‌ها و همچنین مشاوره‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در ایام سرد و برفی مدیریت مناسبی در جلوگیری از خسارت باغداران داشته باشد، گفت: 90 درصد مرکبات باغداران مازندرانی برداشت نشده است با این خسارت معیشت بسیاری از کشاورزان به خطر افتاد.

از طرف دیگر مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران هم اعلام کرده، برف اخیر خسارتی به مرکبات مازندران وارد نکرد.

محمدرضا شعبانی با اظهار اینکه ،برف اخیر و دمای فعلی خسارتی به مرکبات مازندران وارد نکرد افزود: سرمای بعد از برف شاید به مرکبات مازندران خسارت وارد کند لذا باغ‌داران تلاش کنند با استفاده از دود کردن و استفاده از بخاری برای گرما جلوی خسارت را بگیرند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه برنامه خاص و منظمی برای تولید نداشتیم و برداشت محصول به تعویق افتاد موجب خسارت شد.

شعبانی با بیان اینکه حمایت بیمه‌ای از باغ‌داران نیز بسیار ضعیف است، افزود: هنوز خسارت به باغ‌داران در سال‌های گذشته پرداخت نشده که این موضوع موجب دلسردی آنان شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :