آخرین عناوین

پنجشنبه 4 آذر 1395-9:57 کد خبر:34815

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد:

اغلب کودک آزاری‌ها در کلاس‌های موسیقی و مهدهای کودک انجام می‌شود

مدیرکل پزشک قانونی مازندران گفت: در استان مازندران اغلب کودک آزاری‌ها در کلاس‌های موسیقی و مهدهای کودک انجام می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی در همایش «نه به کودک آزاری» که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار شد، گفت: در جهان هیچگاه از طریق والدین آسیب های وارد شده با نام کودک آزاری گزارش نمی‌شود و بیشتر گزارشات کودک آزاری از سوی مدارس، بیمارستانها و اماکن دیگر گزارش می‌شود.

وی افزود: اگر هر کودکی از لحاظ جسمی، جنسی یا از روی غفلت دچار مشکلات و عارضه جسمی و جنسیتی شود کودک آزاری است و فرقی ندارد از سوی چه کسی باشد.

مدیر کل پزشک قانونی مازندران با بیان اینکه کودک آزاری جنسی در دنیا سالانه موجب مرگ یک کودک زیر چهار سال می شود، تصریح کرد: در استان مازندران اغلب کودک آزاری ها در کلاس های موسیقی و مهدهای کودک انجام می شود و باید مراکز صدور مجوز مهدهای کودک و کلاس های موسیقی اجازه ندهند افرادی که دارای اختلال شخصیتی هستند به آنها مسئولیت داده شود.

وی با اشاره به اینکه در اغلب سوء استفاده جنسی از کودک از سوی پدران معتاد و دارای اختلالات روانی بوده است، افزود: اغلب افرادی که در خانه کودک آزاری داشتند افرادی بودند که خود مورد کودک آزاری قرار گرفتند.

عباسی با بیان اینکه وجود سوختگی، کبودی، شکستگی در چند قسمت قطعا کودک آزاری است، گفت: اگر احساس شد بچه‌ها احساس خوب و روحیه خوبی ندارند باید مداخله روان پزشکی و روان درمانی برای خانواده و کودکان انجام شود.

وی افزود: در سال گذشته 22 کودک آزاری سطحی اتفاق افتاده که 15 نفر پسر و 7 نفر دختر بودند و شهرستان ساری با 7 مورد بیشترین کودک آزاری را داشت.

عباسی عنوان کرد: در موضوع کودک آزاری جنسی ضربه ای که کودک یا فرد از این عمل می بیند قابل احصا نیست و این اقدام شنیع تمام روحیات فرد را دگرگون می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :