آخرین عناوین

پنجشنبه 4 آذر 1395-19:4 کد خبر:34835

آن همه در بوق و کرنا کردن برگزاری مانور چه شد؟!

مازندران تعطیل شد/ فرسودگی زیرساخت‌ها یا بی‌تدبیری مسئولان

آیا مازندران در زیرساخت‌ها دچار مشکل و فرسودگی است یا بی‌تدبیری و ضعف مدیریتی سبب بروز مشکلات در ایام برفی سال می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، استان مازندران به واسطه برخورداری از مواهب طبیعی و زیبای خدادادی و نیز قرار داشتن بر سر راه دسترسی به دیگر استان‌ها، به عنوان یکی از استان‌‌های بسیار پرتردد در کشور محسوب می‌شود و این امر سبب شده است تا همواره مازندران با جمعیت غیربومی دارای اقامت و یا عبوری روبه شود.

همه ساله با فرارسیدن فصل پاییز، نگرانی‌‌های مردم درباره بارش برف و باران و متعاقب آن بروز مشکلات سیلاب و یا مسدود شدن جاده‌‌ها و قطع آب، برق، گاز و تلفن افزایش می‌یابد.

وقوع چندین سیلاب در چندین سال گذشته در مازندران و بروز خسارات هنگفت جانی و مالی در مناطق مختلف استان و جبران نشدن برخی خسارات از همان‌ سال‌‌ها، آمار نگران‌کننده‌ای است که مازندران با آن دست به گریبان است.

اما اکنون پس از آرامش نسبی در حوادث طبیعی در بخش سیل، بحران سفید چند سالی است که مردم مازندران را در شش ماهه دوم سال با چالش جدی مواجه ساخته است و سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در بخش‌‌های مختلف برای شهروندان مازندرانی شده است.

بحران برف سال 92 یکی از سخت‌ترین سال‌هایی بود که مازندران را به چالش جدی کشاند و مردم به شدت غرق در انواع مشکلات قطع برق، آب، گاز، تلفن، حوادث جانی و مالی شدند و کشاورزان نیز با خسران شدیدی روبه رو شدند.

امسال نیز بحران سفید در مازندران بار دیگر نقاب از چهره برداشت و این استان را با یک چالش جدی و زود هنگام روبه رو کرد و پس از سفیدپوش کردن مناطق کوهستانی و ارتفاعات، اکنون چند روزی است که مناطق شهری و جلگه‌ای مازندران را در نوردید و سبب روز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان مازندرانی شده است.

حال این سؤال اذهان عمومی را به خود مشغول ساخته است که چرا استان مازندران در برابر بارش برف دچار تزلزل و اختلال در بخش‌‌های مختلف خدماتی، جاده‌ای، کشاورزی، مسکونی و... می‌شود.

آیا مازندران سردسیرتر و برف‌گیرتر از استان‌هایی مانند اردبیل است که در برابر برف اینگونه دچار عجز و ناتوانی می‌شود به طوری که کل استان را تعطیل می‌کنند.

چرا برگزاری انواع مانور با عناوین و القاب دهان پرکن مقابله با فلان حوادث و بلایای طبیعی که در ایام خوش آب‌وهوایی اجرا می‌شود اکنون در زمان بروز مشکلات واقعی هیچ‌گونه کاربردی ندارد.

پس آن همه در بوق و کرنا کردن برگزاری مانورها چه شد؟!

با قدردانی از تلاش‌های پرسنل و نیروهای خدوم و دلسوز دستگاه‌های خدماتی که در این سرما و زیر بارش برف سخت مشغول حل مشکلات مردم هستند ولی اینکه در این روزها برخی مسئولان در برنامه‌‌های زنده رادیو و تلویزیونی از یکدیگر در رفع مشکلات و بحران برف مازندران تشکر می‌کنند نیز در جای خود تأمل برانگیز است چرا که هنوز مردم برخی مناطق مازندران در زیر سوز و سرمای برف با قطع برق، آب، گاز و... مواجه هستند.

آیا مازندران در زیرساخت‌ها دچار مشکل و فرسودگی است یا بی‌تدبیری و ضعف مدیریتی سبب بروز مشکلاتی نظیر قطع آب، برق، گاز، تلفن و مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی در ایام برفی سال می‌شود.

بروز برخی مشکلات در بارش برف و سیلاب اجتناب‌ناپذیر است ولی اگر قرار باشد با هر بار بارش برف یک استان در کام تعطیلی فرو برود پس باید برخی استان‌های کوهستانی کشور که همه ساله بارش برف‌های سنگینی را تجربه می‌کنند در 6 ماه دوم سال به تعطیلات بروند.

به هر صورت اگر مازندران در زیرساخت‌ها دچار مشکل و فرسودگی است این نشان از بی‌تدبیری و ضعف مدیریتی در استان است که نمی‌توانند بر این مشکل فائق آیند و اگر زیرساخت‌‌ها مشکلی ندارند، علت نبود تدبیر و برنامه‌ای جامع، کارساز و پیشگیرانه در مواقع بروز بحران برف و سیلاب از سوی مسئولان را باید جویا شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :