آخرین عناوین

شنبه 6 آذر 1395-11:2 کد خبر:34857

اختلاف برسر تالاب حادثه آفرید:

تیراندازی با تفنگ ساچمه ای در بابل یک زخمی برجای گذاشت

فرماندار بابل گفت:اختلاف برسر تالاب به تیراندازی با تفنگ ساچمه ای میان ۲ نفر در این شهرستان انجامید و یک نفر زخمی شد .


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، فرماندار بابل اظهار داشت: اختلاف برسر تالاب به تیراندازی با تفنگ ساچمه ای میان 2 نفر در این شهرستان انجامید و یک نفر زخمی شد .

محمدتقی عباسپور جمعه شب  افزود: درگیری میان 2 نفر رخ داد و اختلاف هم مربوط به تالابی است که در منطقه جغرافیایی بابل و سرخ دشت بابلسر واقع است .

وی گفت : اختلاف میان ساکنان اطراف این تالاب که از دو شهرستان هستند سابقه چندین ساله دارد و امروز به درگیری میان 2 نفر انجامید.

عباسپور افزود : ضارب با تلاش عوامل نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

وی با اعلام این که درگیری در محل تالاب رخ داد ، گفت:هر اقدامی که زمینه شکاف و درگیری را بین اهالی دو منطقه برانگیزد به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

فرماندار بابل اظهار کرد : به طور جدی به دنبال حل مسالمت آمیز این نزاع چند ساله هستیم و در همین راستا جلساتی با مسئولان مرتبط در استانداری برگزار شد و قرار است نشستی هم با حضور فرمانداران بابل و بابلسر در استانداری برگزار شود تا اختلاف دیرینه خاتمه یابد.

تالاب یا آببندانی که میان لنگور بابل و سرخ دشت بابلسر واقع است ، حدود ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و یکی از بزرگ ترین آبندان های استان مازندران است.

عمق ای تالاب با سنجش از سطح دریا 9 متر است که 280 متر طول و 130 متر عرض دارد ،از این آبندان به عنوان منبع ذخیره آب کشاورزی استفاده می شود.

این تالاب همچنین میزبان انواع پرندگان مهاجر و بومی مانند قو ، سرسبز ، سرحنایی ، اردک تاجدار ، خوتکا ، چنگر ، حواصیل خاکستری ، چنگر نوک سرخ ،کشیم کوچک ، حواصیل ارغوانی ، اگرت سفید کوچک ، ماهی خورک ، غاز خاکستری ، سیاه کاکل ، اردک بلوطی و گیلدر است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :